וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קו אייזנברג גאה להציג

חן רוזנק

7.8.2007 / 6:00

הכבשה השחורה של משפחת כוכב נולד, השאיר את ימי הסכסוכים מאחוריו, הצטייד בלואי להב, והיום הוא משחרר סינגל ראשון, "שר שר". וכן, קשה לו לא להתרגש

תקופה לא קלה עברה על ג'קו אייזנברג מאותו הרגע בו צעק "ערב טוב...(מה שלא יהיה)" - כמה התבטאויות אומללות הפכו אותו לשעיר לעזעזאל של מערכת הביטחון, של מיני פוליטיקאים שניסו לקבל כותרות על הגב שלו, ושל חצי מתעשיית המוזיקה – אה, כן, גם העובדה שהליקון הראו לו ברוב אדיבותם את הדלת, לא ממש עזרה.

כמעט שנה אחרי, בידיים של המפיק המוזיקלי לואי (בעל ידי הזהב) להב, הילד הרע של טמירה ירדני משחרר סינגל ראשון מאלבום בכורה שבדרך. אחרי שזכינו לחזות בפיגורה היצירתית שלו עוד בזמן הריאלטי המזמר בשירים "נרדם על החולות" ו"קשה לי לא להתרגש", אייזנברג משחרר את "שר שר", ומספר על העבודה עם האבא של הרוק הישראלי: "מבחינתי לואי עונה להגדרה של מפיק-על. לא יאומן הבן אדם הזה. בהתחלה ממש פחדתי בכלל לעמוד מולו, לשיר מולו. יש עליו הרבה שמועות והעבודות שעשה, שמדברות בעד עצמן, וזה היה בשבילי כבוד גדול, והפחד נבע מיראת הכבוד. הוא מוציא ממך את המקסימום".

העבודה על האלבום נמשכת כבר חמישה חודשים, ובאופן צפוי למדי, אייזנברג מודה כי המוטיב המרכזי בו יהיה דיסטורשן: " רוק, רוק, רוק. זה הסגנון שלי, זה מה שאני אוהב. כמו שיש מגוון של זמרים ים תיכוניים למשל, צריך להיות מגוון כזה גם ברוקנ'רול. יש המון צבעים לרוקנ'רול - יהודים זה צבע אחד, סינרגיה זה צבע אחר, ואני עוד צבע. כמו שיש את פרל ג'ם, פיית' נו מור, מטאליקה וגנד אנד רוזס - שום דבר לא דומה לשום דבר. קחי בשביל הדוגמא את ההקבלות הכי מפגרות, כאלה של אחד שלא מבין במוזיקה, אז אפשר להגיד שהיהודים למשל הם כמו מטאליקה, סינרגיה למשל כמו לינקין פארק, אז אנחנו זה פרל ג'ם בשילוב עם פיית' נו מור."

כשאייזנברג אומר 'אנחנו' הוא מתכוון להרכב הקבוע שלו, זה שמלווה אותו כבר שנים בכל מיני גלגולים: המתופף
רוני הוד, הגיטריסט און דבי, הגיטריסט, גיא אליהו, הקלידן אלון מוטקין והתוספת החדשה, הבסיסט מיכאל פרוסט. החבורה תפתח במסע הופעות לקראת צאת האלבום, לאחר שכבר חנכה את הבמה במסגרת "סלקום בדרכים".

"כתבתי נבואות שמגשימות את עצמן"

כל המילים והלחנים באלבום הקרוב הם של אייזנברג, ולכן כשקוראים משפט כמו "וזה קורה לי כשכל העולם/ מסביבי
/ משחק משחקים אבל לא/ בשבילי" או "היום נשארתי לבד/ עומד בצד בודק את הקצב/ פתאום מכל המקומות/ קיבלתי מכות/ בועט את העצב", קשה שלא לחשוב על פרשיית הליקון ורמי קליינשטיין הידועה לשימצה - אותו ראיון בו לכלך הזמיר הצעיר על האיש, הקרחת והקלידים ובעקבות זאת זכה למתקפה רבתי מכל כיוון אפשרי, שהגיעה לשיאה בהתנערות של חברת התקליטים הליקון מהזמר הטרי וביטול חוזה ההקלטות עימו.

אייזנברג, מצידו, מצהיר כי לסערה ההיא, אין כל רמז בטקסטים: "האלבום מורכב מעשור שלם של שירים – שירים שכתבתי מגיל 17 עד 27 ורוב רובם של השירים שגם נכנסו לאלבום נכתבו לפני כוכב נולד, כך שיש שם דברים שגם אותי הפחידו. כשהסתכלתי על השירים חשבתי לעצמי שממש כתבתי נבואות שמגשימות את עצמן", מצחקק אייזנברג, "את השיר הספציפי הזה כתבתי כשהייתי בן 18. חשבתי למה לא כתבתי שירים על איך אני זוכה בטוטו ואיך יש שלום עולמי".

כזכור, רק לאחרונה חברת התקליטים שאימצה את אייזנברג בזמנו, "הד ארצי", צירפה לשורותיה גם את רמי קליינשטיין. כשעוברים לדבר על פגישה אפשרית במסדרונות החברה בינו לבין הנכס החדש, ניתן לשמוע דריכות בקולו של אייזנברג: "הייתי פעם אחת בהד ארצי, אני לא שמעתי על אמנים שיושבים במסדרונות הד ארצי", הוא מחייך מאחורי . מעבר לזה, שמעתי על ההחתמה של ריטה ואמי בחברה, ואני מאחל כל טוב ומוזיקה טובה בעיקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully