וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זבנג" חוגג 20 בפסטיבל הקומיקס

חן רוזנק

7.8.2007 / 10:43

פרוייקט ישראלי-פלסטיני, מחווה לאורי פינק ותערוכת פרידה מחיים יבין הם רק חלק ממה שהפסטיבל הבינלאומי לאנימציה קומיקס וקריקטורה מציג בסינמטק תל-אביב

רגע לפני סוף החופש הגדול סינמטק ת"א מציע פתרון יעיל להורים, שישמחו להיפטר למספר שעות מזאטוטיהם הגיקיים – פסטיבל האנימציה קומיקס וקריקטורה יתקיים זו השנה השביעית ב-25-28 באוגוסט. כשבתפריט פרוייקט אנימציה ישראלי-פלסטיני, מחווה לגדולי האנימטורים מאיטליה, פרידה מחיים יבין, תחרות קומיקס חדשה, תערוכה לכבוד 20 שנה ל"זבנג" ועוד.

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיימו עשרות אירועים, יוקרנו מאות סרטי אנימציה, יערכו מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים, יריד דוכני קומיקס ועוד.

במסגרת "פוקוס איטליה"’, בשיתוף עם פסטיבל "קאסטלי אנימאטי" מרומא, יוקרן הסרט "גמל-על" – יצירת אנימציה משותפת של תלמידים ישראלים ופלסטינים. את הסרט יצרו הילדים בסדנא משותפת עם אנשי הפסטיבל האיטלקי, עם אנשי המחלקה ל"שלום ירושלים" בעירית רומא ועם בשיתוף פעולה עם עיריית קלקיליה ועיריית רעננה. שיר הנושא לסרט מבוצע על ידי אחינועם ניני והזמרת הפלסטינית רים באנה. בפסטיבל יוצג גם סרט דוקומנטרי על הפרוייקט וגילגוליו.

עוד יוצגו רטרוספקטיבה לאחד מגדולי היוצרים האיטלקים ברונו בוצאטו, אנימטור, צייר קומיקס, במאי ומפיק. ומחווה דומה תיערך גם לכבוד עמנואלו לוצאטי, צייר, תפאורן מאייר ואנימטור, שהלך לעולמו בתחילת השנה.

זבנג וגמרנו

אורי פינק, אביהם מולידם של חבורת זבנג על כל גלגוליה, יקבל את אות יקיר הפסטיבל . פינק פירסם בשנת 1987 את המדור הראשון של "זבנג " ב"מעריב לנוער" וב-20 השנים שעברו מאז יצאו סיפרי "זבנג ," סדרות טלוויזיה, מגזינים של "זבנג" ועוד. פינק השתתף בתערוכות רבות בארץ ובעולם ועד היום פירסם למעלה מ-50 סיפרי קומיקס. בפסטיבל יגיש אורי פינק הרצאה על תולדות "זבנג" וסוד קיסמו וכן תערוכה אישית.

תכניות נוספות של אנימציה בפסטיבל הן "פופוליסטי" - אנימציה ופוליטיקה, "מה חדש" - מקבץ אנימציה רעננה מחו"ל, "טרי מהשוק" - מבחר סרטים חדשים מפסטיבלי העולם, "יחסים אינטימיים" - מקבץ אנימציות חדשות על מה שבינו לבינה, "עוד דקה נשוב" - מקבץ פרסומות חדשות מרחבי העולם,"זריזים" - אוסף אנימציות קצרות, "המשפחה הלוחמת" - נפלאות התא המשפחתי בעיני האנימציה, "זה מתחמם" - מקבץ סרטי אנימציה בנושאי אקולוגיה , מצעד השטיח האדום - סרטי אנימציה שזכו או היו מועמדים לפרס האוסקר, התחרות השנתית של האנימציה הישראלית, "אסיף" ועוד.

אירוע מיוחד נוסף יוקדש לפרידל שטרן ז"ל-הגברת הראשונה של הקריקטורה הישראלית שהלכה לעולמה בשנה שעברה. פרידל העמידה דורות של קריקטוריסטים כמרצה לרישום ב"בצלאל" והיתה בכירת הקריקטוריסטים הלא פוליטים בארץ. הפסטיבל יציג תערוכה מיצירותיה ויקיים ערב מחווה בהשתתפות ניסים חיזקיהו ומישל קישקה.

השנה תיחנך תחרות קומיקס ארצית חדשה ע"ש לירן סעדיה ז"ל שנהרג במלחמה האחרונה בלבנון כלוחם של סיירת גולני. לירן מאייר צעיר מקריית שמונה פקד באופן קבוע את הפסטיבל. לאחר מותו נוצר קשר בין הוריו למנהלי הפסטיבל ונוסדה תחרות קומיקס ארצית על שמו. כמו כן תוצג בפסטיבל תערוכה של איורי לירן.

בין שלל התערוכות בפסטיבל בולטות זאת המוקדשת למר טלוויזיה הפורש חיים יבין, תערוכה מיצירותיו של דני קרמן מתוך מדור הסאטירה המיתולוגי "דבר אחר", והיום המוקדש לחובבי המנגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully