וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות מו"לים למוזיקה בתביעה נגד יוטיוב

סוכנויות הידיעות

7.8.2007 / 11:49

בניגוד לחברות התקליטים הגדולות, לא הצליחו המו"לים להגיע עם גוגל להסכם זכויות יוצרים שישביע את רצונם

ארגון סחר שמייצג מספר מו"לים גדולים למוזיקה הצטרף כצד בתביעה נגד יו טיוב באשמת הפרת זכויות יוצרים. בכך הצטרף הארגון לרשימה ארוכה של תובעים שטוענים כי שירות שיתוף הווידיאו שבבעלות מפר זכויות קניין רוחני.

ההתאחדות הלאומית של המו"לים למוזיקה (National Music Publishers Association) מחזיקה בבעלותה זכויות יוצרים למילים וללחנים של שירים, בשונה מהזכויות על ההקלטות הספציפיות של אותם שירים, שנמצאות בידי חברות תקליטים.

חברות טכנולוגיה ומדיה שרוצות להשתמש במוזיקה אמורות להשיג אישורים נפרדים מהמו"לים ומחברות התקליטים. ארבעת חברות התקליטים הגדולות בעולם חתמו על הסכמים עם יו טיוב שמאפשרים לה להשתמש במוזיקה בתמורה לנתח מהכנסות הפרסום.

אך מרבית המו"לים של המוזיקה לא הגיעו להסכמים דומים עם יו טיוב. במהלך המשא ומתן המתמשך לא הגיעו הצדדים להסכמה באשר לשיעור התמלוגים שישביע את רצון המו"לים. המו"ל הגדול ביותר על פי נתח שוק, קבוצת יוניברסל מיוזיק פאבלישינג גרופ שבבעלות ויוונדי, הגיעה להסכם נפרד עם יו טיוב, בשונה מן ההסכם הכולל שאליו חותרת התאחדות המו"לים.

גם גוגל בקלחת

"כותבי שירים ומו"לים רבים רואים ביו טיוב פלטפורמה מבטיחה ליצירת קשר עם הקהל שלהם", נכתב בהצהרה שמסרה גוגל. "אנו מופתעים ומאוכזבים מהאופן שבו בחרה התאחדות המו"לים להתמודד עם העניין".

גוגל מסרה כי היא בוחנת טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי וידיאו על מנת לזהות קטעי וידיאו באתר השיתוף. החברה מתכננת לשתף את יצרניות התוכן בטכנולוגיה זו בסתיו הקרוב. גוגל מסרה כי טכנולוגיית "טביעת אצבע" כזו אמורה לפתור את המאבק על זכויות היוצרים שמנהלות חברות המדיה.

אך מספר חברות מדיה טוענות כי הכרזות גוגל בנוגע לטכנולוגיית "טביעת האצבע" שלה נועדו למשוך זמן, בעוד גוגל ממשיכה להפר זכויות יוצרים באתר שלה על מנת למשוך משתמשים. "ההכרזה הזאת לא אמינה כלל, כי איני סבור שזהו המודל העסקי שלה", אמר לואיס סלומון, עורך דין בחברת פרוסקאור רוז, המשמש כתובע בתביעה הייצוגית.

גוגל הכחישה את ההאשמות בדבר הפרת זכויות היוצרים, וטענה כי היא מסירה קטעי וידיאו מיו טיוב כאשר היא מתבקשת לעשות כן על ידי יצרניות התוכן, בהתאם לנוהל המפורט בחוק זכויות היוצרים. חוק זכויות היוצרים האמריקאי "מטיל את האחריות לזיהוי הפרות לכאורה של זכויות יוצרים על אלו שבאמת יכולים לזהות אותן, בעלי זכויות היוצרים" נמסר בהצהרה של גוגל.

תיאורטית, עלולה התביעה לפגוע ביכולתה של גוגל להשתמש במוזיקה אפילו אם יש ברשותה אישור אחד להשתמש בה. אולם בפועל, אמרו מקורבים לנושא, סביר להניח כי הדבר לא יהיה כרוך בהסרה של תוכן מוזיקלי רב מהאתר. יו טיוב חתמה על מספר הסכמים עם מספר ספקיות תוכן, היא הסדירה את נושא זכויות היוצרים מול שלוש חברות תקליטים הגדולות זמן קצר לפני שנרכשה על ידי גוגל ב-1.7 מיליארד דולר. חברת התקליטים הגדולה הרביעית, EMI, הצטרפה מאוחר יותר להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully