וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לילות קיץ" משתלט על תיאטרון החאן

חן רוזנק

8.8.2007 / 13:02

מוזיקאים צעירים, מוכשרים וחובבי נסיונות ביזאריים יעלו להופיע בפסטיבל השנתי של הזירה הבין-תחומית בבירה. המארגנים התפרעו בבחירת הזא'נרים, שינועו מקלאסי ועד לאקספרימנטלי

כשהשמש שוקעת מעל חומות העיר העתיקה והרוח מנשבת אויר חמים, אך נסבל, זה הזמן להפניק את העולים לעיר הקודש, בעשרות הופעות חיות, במסגרת הפסטיבל השנתי "לילות קיץ". בין 20 ל-23 באוגוסט, בפעם החמישית ברציפות, יתקיים במתחם תיאטרון החאן בירושלים ההפנינג המוזיקלי השנתי של הזירה הבין-תחומית.

בתכנית שש בכורות של מוזיקה קלאסית עכשווית, כוונים חדשים בג'אז הישראלי, ערב שיוקדש לשימושים שונים של אלקטרוניקה במוזיקה (במסגרתו יעלו 4 בכורות), שילוב של מוזיקה עם אמנויות אחרות כמו תיאטרון, מחול, וידיאו (במסגרת זו יעלו 2 בכורות), רוק מתקדם ועוד.

כמו-כן יעלה בבכורה בפסטיבל ערב משירי סשה ארגוב (שירים ללא מילים) שלא בוצעו פומבית עד כה, הערב ייקרא "ללא מילים". הלחנים הגיעו לזירה באדיבותה של נוסיה ארגוב. הטקסטים שנכתבו לערב זה, הוזמנו אצל משוררים שונים לכעשרים לחנים ללא מילים שחיבר ארגוב בימיו האחרונים. בין המשוררים: הילה להב, ורד דור, יניב גבאי-מילר, דורי מנור, תמיר רהב-רדלמסר, זלי גורביץ'.

ערב טוב

ערב נוסף וחשוב מציג שני מקבצים העוסקים ביצירה נשית. הראשון הוא קונצרט אלקטרו-אקוסטי ובו יבצעו "אנסמבל מיתר" חמש יצירות בכורה של מלחינות מ"פורום המלחינות בישראל". השני הוא "לערבב את היוצרות", מקבץ בין תחומי המשלב מוזיקה עם אמנויות אחרות.

בין השאר תוכלו למצוא בפסטיבל את המחזמר "דון קיחוטה" של האמנית הרומנייה אדה מילאה, ההרכב המקומי רגאייסטן במופע שקיעה, אביטל רז במופע "Strange Love Songs", יוני ניב במופע "מחסום כתיבה" , הרכב הג'אז אנומה אליש, יונתן קרצ'מר במופע "New Dilemma", מארק ופרץ אליהו המנגנים על הכלים העתיקים "טאר" ו"קמאנצ'ה", שי ליפשיץ במופע "קטלוג האוהבים", הרכב האלקטרו-רוק האקספרימנטלי קיצו, אבי בללי ורועי ירקוני, Sound of the Ground, "קונטראצ'לו"- קונצרט יצירות מודרניות לקונטרבס, צ'לו ואלקטרוני, ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully