וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמרגן הבריטי טוני וילסון הלך לעולמו

חן רוזנק

12.8.2007 / 10:01

גיבור האינדי, מייסד "פקטורי רקורדס" האגדי, מי שגילה את ג'וי דיוויז'ן, ניו אורדר והפיי מאנדייז, מת לאחר התקף לב בגיל 57

אנטוני וילסון, מי שהקים את חברת התקליטים המפורסמת "פקטורי רקורדס", ייסד את מועדון "הסיינדה" וזכור יותר מכל כזה שגילה את ג'וי דיוויז'ן, ניו אורדר והפי מאנדייז, מת שלשום בגיל 57 לאחר התקף לב, כך דווח באתר NME.

האמרגן ממנצ'סטר, שנולד תחת השם אנטוני.ה. וילסון בסאלפורד, אנגליה, היה מנחה טלוויזיה ידוע, עיתונאי מוכר, מנהל להקה, בעל חברת תקליטים ובעלים של מועדון הלילה הידוע "הסיינדה".

כבעל הבית בפקטורי רקורדס, שהוקמה ב-1978, הוא הושפע רבות מסצנת הפאנק באנגליה, והיה אחראי להחתמת להקות אגדיות כמו ג'וי דיוויזן, והגלגול השני שלה- ניו אורדר, בלייבל שלו. כבעל הבית במועדון "הסיינדה" במנצ'סטר הוא הפך לדמות מפתח בסצנה המוזיקלית של סוף האייטיז באנגליה, "ה"מדצ'סטר", שערבבה רוק אינדי ודאנס, וכללה אמנים כמו הסטון רוזס והפי מאנדייז.

"הלב שלי נשבר"

ה"הסיינדה", שאירח את ההופעה הטלוויזיונית הראשונה של מדונה בבריטניה ב-1983, נאלץ לסגור את שעריו בסוף הניינטיז, לאחר שלא הצליח להניב רווחים. השמועות טענו כי הסיבה לפשיטת הרגל נעוצה בעובדה שהפטרונים של המועדון העדיפו לוותר על האלכוהול במקום, ופשוט להתרכז בלקיחת אקסטזי.

וילסון נכנס לעסקי המוזיקה במנצ'סטר בשנות השבעים כשהנחה את תכנית המוזיקה והתרבות So It Goes בטלוויזיה.
אחרי שסיקר הופעה של הסקס פיסטולס ביוני 1976, הוא תיאר את החוויה כ"לא פחות מההארה", והחתים את הלהקה לאחד מהשידורים הראשונים של פאנק רוק בריטי בטלוויזיה.

הסרט "אנשי המסיבות" מ-2002, גולל את סיפור חייו הפרוע של וילסון, כשאת תפקיד האמרגן-על גילם השחקן הבריטי סטיב קוגן. לאחרונה וילסון היה מעורב בפרוייקט " In The City" פסטיבל מוזיקה שנתי, שהתרחש במנצ'סטר ובניו-יורק, אותו יסד יחד עם שותפתו איבט ליווסיי. ב-2005 הוא השיק את F4 הגלגול הרביעי של חברת התקליטים האגדית שלו, פקטורי רקורדס. אך מוקדם יותר השנה, הקוסם המוזיקלי אובחן כחולה בסרטן וונכנס לניתוח להסרת אחת מכליותיו.

פיטר הוק, הבסיסט לשעבר של ניו אורדר, הספיד את האבא המיתולגי של הלהקה, וילסון, במיי ספייס שלו: "הלב שלי נשבר. זהו יום מאוד, מאוד, מאוד עצוב. זה כאילו האבא הביולוגי שלי נפטר שוב. אני הרוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully