וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי מוסדות התרבות פונים לאולמרט

חן רוזנק

12.8.2007 / 12:33

תחת הכותרת "אז למה לי תרבות עכשיו?" שלחו האנשים המובילים בתעשייה מכתב לראש הממשלה, בזעקה לקיום הסכמי התקציב כדי שהתרבות לא תתמוטט

העובדה שחרב הקיצוצים מונפת מעל לתקציב התרבות הייתה סיבה מספקת לכל ראשי המוסדות להתאחד ולפנות לראש הממשלה. פורום מנהלי מוסדות התרבות בישראל, שמונה בין השאר את נעם סמל מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, חנה מוניץ מנהלת האופרה הישראלית, יוסי טלגן מנהל התזמורת הסימפונית רשות השידור ירושלים ומנהל פסטיבל ישראל, אודליה פרידמן מנכ"לית התיאטרון הלאומי הבימה, ציפי פינס מנהלת תיאטרון בית ליסין, אורי לוי מנהל תיאטרון גשר, נתן דטנר מנהל תיאטרון באר שבע ועוד רבים וטובים, שלח הבוקר מכתב למר אהוד אולמרט.

החבורה ציינה בפני ראש הממשלה כי "... התמיכה הציבורית בהיקף של כחצי מיליארד ¤ במוסדות התרבות מניבה פעילות כלכלית בהיקף כולל של כ-6 מיליארד ¤. הכנסות המדינה ממיסים כתוצאה מפעילות זאת מוערכות בכ-1.2 מיליארד ¤ - למעלה מכפליים מהתמיכה הממשלתית", משמע, אל תיגע לנו בתקציב.

ראשי המוסדות נתנו כדוגמא גם את מה שמתרחש מסביב לגלובוס: "במדינות העולם המערבי מקובלת תמיכה של לפחות אחוז אחד בתחום התרבות (כפי שנקבע גם באמנת אונסק"ו). בשנת 2005 הצלחנו להגיע לתמיכה ממשלתית של כ-2 פרומיל, ומאז גם השיעור המגוחך הזה נשחק, וכיום הוא עומד על 1.6 פרומיל."

הפורום מזכיר לאולמרט כי הממשלה התחייבה בשנת 2006 לתקצב את תחום התרבות ב-430 מליון ¤ בשנים 2006 ו-2007, ולהגדיל סכום זה ל-445 מליון ¤ ב-2008: "כבר בשנת 2006 לא עמדה ממשלת ישראל בהסכם, ותקציב התרבות עמד על 427 מליון (לא כולל תוספת מיוחדת של 5 מליון ¤ לפעולות תרבות בצפון בעקבות המלחמה)."

"הביטחון הרוחני ייפגע"

גם הסכנה שריחפה על קיומו של הסטדויו למשחק של ניסן נתיב בירושלים לא נעדרה מן המכתב: "הקיצוצים התקציביים פגעו כמובן בראש ובראשונה במוסדות החלשים, וכך אנו עדים בשנה האחרונה לסכנה קיומית המרחפת מעל מוסדות התרבות בירושלים. חייבים להציל את העשייה התרבותית בעיר הבירה. במקביל חייבים להתעשת בהקדם, בטרם מצבם של יתר מוסדות התרבות יהיה בדומה למצב אחיהם הירושלמים".

ולסיום הם לא שוכחים לציין כי "בקיץ שעבר גילינו כי הקיצוצים המתמשכים בתקציב הביטחון פגעו בביטחון הפיזי של אזרחי המדינה. אם לא נפסיק את סאגת הקיצוצים בתרבות, אנו עשויים לגלות בקיץ הבא שהביטחון הרוחני שלנו נפגע. אבל להבדיל מהביטחון הפיזי, השיקום של נכסי הרוח במדינה הינו קשה וממושך פי כמה...בהעדר אופק תקציבי אנו עלולים למצוא את עצמנו בקרוב גם ללא אופק תרבותי."

ובכדי להוציא דברים מן הכוח אל הפועל, מנהלי מוסדות התרבות אף ישתתפו ביום רביעי, 15 באוגוסט, בדיון בועדת החינוך של הכנסת על תקציב התרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully