וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטי הנבואה התפרקו

חן רוזנק

12.8.2007 / 15:53

אחרי תשע שנים של פעילות, להקת השאנטי האולטימטיבית מחזירה את הגלאביה. " היו לנו חילוקי דיעות על הדרך שיש להמשיך בה", אומר גלעד ויטל

אף פעם לא קל לפרק את החבילה, במיוחד לא כשמדובר בחברי ילדות שליוו אותך מאנונימיות מוחלטת לאיגרא רמה - אלבום זהב ואלפי מעריצים אדוקים. "עדיין לא ישבנו על איך ומה", סיפר גלעד ויטל, "אבל כן אנחנו מתפרקים - החלטנו על זה ביום חמישי האחרון. אנחנו לא עושים את זה בגלל קריירות הסולו שלנו, במקביל אליהן רצינו להמשיך את שוטי הנבואה, אבל זה לא הסתדר, היו חילוקי דיעות על הדרך שבה צריך להמשיך. זה חלק מהחיים, כנראה שזה מה שצריך להיות".

גלעד ויטל, רואי לוי, עמית כרמלי, עידן כרמלי, אבי פואנקינוס-טל ואסי גבעתי הוציאו את אלבום הבכורה שלהם ב-2000, מגובים בקהל מעריצים נאמן לו זכו בפסטיבלי ה"שנטיפי" וה"בראשית" למיניהם. הרבה לפני שהפלייליסט נדבק ב"אין אני" ו"יהיה פאנן" כבר היו ללהקה אלפי מאזינים. ב-2004 הוציאו את אלבומם השני, "מחפשים את דורות", שהגיע במהרה למעמד של אלבום זהב, בעוד הבכורה כבר נגע בפלטינה. לקינוח, בטקס פרסי עמ"י 2006 הם גם זכו בפרס שיר השנה יחד עם איזבו.

אחרי המסע המשותף הארוך הזה לויטל לא קל להיפרד: "יש בזה גם הקלה וגם כאב, כמו שרשמתי בסמס לחבר 'זה יום עצוב שמח'. המוח עצוב אבל מרגישים שזה נכון, אתה יודע מה נכון ומה לא ברגע שאתה מרגיש בלב שלך מה צריך להיות, וזה מה שצריך להיות. יש לפירוק הזה הרבה פנים, גם כיף וגם לא, וזה החיים. אני מקבל את זה כמו כל דבר בחיים, הכל בסדר, אני מעריך שהכל לטובה והרצון של כל אחד הוא טוב בבסיסו, אז אני מאמין שהכל טוב."

לפני כשנה עברה הלהקה מספר שינויים - מיכאל גיא החליף את הבסיסט הקודם עמית כרמלי, וגלעד ויטל ורואי לוי הוציאו אלבומים ראשונים מחוץ למסגרת ההרכב - אך לא מכך נבע הפירוק - הפרידה הייתה החלטה משותפת: "זה מה שקרה מצירוף הרצונות של חברי הלהקה", אמר ויטל, "בסופו של דבר זה מכולם, כולנו מרגישים שזה מה שצריך לקרות כרגע. כמו כל דבר שעשינו, גם את הפירוק הזה נעשה הכי טוב, הכי שקט, הכי בחברות, כי אנחנו מכירים מילדות. אני לא יכול לריב כאן עם אף אחד עד עומקים מוגזמים, כמו בסיפורים על מטאליקה ופוליס, זה משהו אחר. וזה ממשיך להיות משהו אחר גם אחרי הפירוק."

"אני ורואי מתכננים הפתעות מגניבות"

למרות הבשורות על הפירוק אין מה למהר ולמחות דמעה - רוחה של להקת השאנטי נשארת בסביבה: "אני ורואי מתכננים הפתעות מגניבות. הרי אנחנו שכנים ואנחנו מאוד קרובים ואנחנו הולכים להמשיך לעשות משהו אחר. שנינו התחלנו את שוטי הנבואה בשנת 94, ואנחנו לא מתכוונים להפסיק לעבוד ביחד. נראה לי שמה שנעשה יהיה עם עוד אנשים, אבל בינתיים זה רק אנחנו באולפן, לא יודע עדיין איך זה יהיה מחוץ לאולפן".

אז לפני שהוא ממשיך הלאה לפרויקט החדש שלו ושל רואי לוי, ויטל פונה למעריצים: "אני רוצה למסור לכל האנשים שאוהבים אותנו, שאנחנו אוהבים אותם לפחות באותה הרמה, ושאני מקווה שגם הם ינסו להבין את זה כמונו. אני בטוח שניפגש בעוד הרבה סיטואציות ובעוד הרבה מקומות בארץ הזאת. הכל יהיה פאנן."

מחברת התקליטים הליקון, בה הוציאה הלהקה את שני אלבומיה, נמסר כי: "אנחנו מצטערים על הפסקת הפעילות של אחת מהלהקות המשובחות שהכרנו. להקת 'שוטי הנבואה' יצרה בכישרון חבריה צליל מיוחד ואופייני רק לה והיא תחסר בנוף המוזיקה הישראלית."

(עדכון אחרון, 12.8.07, 16:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully