וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייקון הטלוויזיה מרב גריפין הלך לעולמו

חן רוזנק

13.8.2007 / 11:48

מנחה הטוק שואו הידוע, מי שהגה במוחו הקודח את השעשעונים "ג'פרדי" ו"גלגל המזל", מת מסרטן בגיל 82

מרב גריפין, מנחה הטוק-שואו שהפך למיליארדר הוליוודי בזכות השקעה בנדל"ן והמצאת שעשועוני הטלוויזיה המצליחים, "ג'פרדי" ו"גלגל המזל", מת מסרטן אמש בגיל 82. גריפין, שאובחן כחולה סרטן מוקדם יותר השנה, נודע בזכות תכנית הטלוויזיה על שמו, שרצה יותר מ-5,500 תכניות, במשך לא פחות מ-23 שנים.

גריפין, אביו הרוחני של ארז טל שלנו, הביא לאוויר העולם את השעשועון המצליח “ג'פרדי", ששודר לראשונה בארה"ב ב-1964, ואת "גלגל המזל", שעלה בבכורה 11 שנים אחר כך. אישתו ג'ולאן, ממנה התגרש ב-1973, היא בעצם זו שהגתה את הרעיון ליצירת "ג'פרדי", כ"טוויסט על הפורמט הרגיל של תכניות השאלות-תשובות של שנות ה-50". "הרעיון שלה היה לתת למתחרים את התשובה, ושהם יצטרכו להמציא את השאלה הנכונה", כתב גריפין באוטוביוגרפיה שלו. כפי שדווח ב-BBC, גריפין עבד על פיתוח שעשועון נוסף, לאחר שאושפז בבית החולים בחודש שעבר.

המצאת שתי תכניות הטלוויזיה הכניסה סכומים מכובדים לכיסו של גריפין, שלאחר זמן מה החליט כי נמאס לו לחלק את הונו בין קרנות לבין מניות והתחיל להשקיע בנדל"ן: הוא קנה את מלון הילטון בברלי הילס, ואחר כך, בשיא, החזיק 17 בתי מלון.

הוא נולד ב-1925 בסאן פרנסיסקו, והעבודה הראשונה שלו הייתה כזמר ברדיו המקומי. לפי אתר האינטרנט שלו, כעבור יומיים הוא השתלט על התכנית והחל להשתכר 1,000 דולר לשבוע. דוריס דיי ובעלה המפיק ראו את גריפין בהופעה בלאס וגאס והמליצו עליו לאולפני האחים וורנר, מה שגרר חוזה שלו מול האולפנים והשתתפות במספר סרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully