וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיויד לי רות' חוזר לואן היילן

חן רוזנק

14.8.2007 / 12:12

אחרי 20 שנה הזמר בעל הליבידו האימתני יוביל שוב את להקת הרוק הכבד האמריקאית. בתכנון סיבוב הופעות עולמי ואלבום חדש

הזמר דיויד לי רות', בן ה-52, חזר לזרועותיהם של חבריו הישנים להרכב ואן היילן. אחרי יותר מ-20 שנה של סכסוך מריר, החברים המרכזיים בלהקה חיבקו אחד את השני אמש במהלך מסיבת עיתונאים בה הכריזו על הלידה מחדש של ההרכב.

הלהקה הודיעה על צאתה לסיבוב הופעות אמריקאי, כשבתכנון נמצאים גם הופעות מסביב לעולם ואלבום חדש. כזכור, רות' עזב את הלהקה בשנת 1985 לקריירת סולו מאכזבת למדי, ואת השנים שבאו אחר כך העביר בצליפה בחבריו לשעבר, והזמר המחליף סאמי הייגר.

כל זה לא הפריע לגיטריסט אדי ואן היילן, בן ה-52, ואחיו בן ה-54, המתופף אלכס ואן היילן לאמץ אותו חזרה להרכב. בנו בן ה-16 של אדי, וולפגנג, יחליף את מייקל אנטוני על הבס, לצערם של חלק מהמעריצים שקיוו לאיחוד מלא.

"זה לא איחוד. זאת להקה חדשה", אמר רות' בנוגע להיעדרותו של אנתוני, "בדרך כלל כשהרכב חוזר כמונו זאת קבוצה של רוקרים מזדקנים. וכאן, זה ממש לא כמו זה. אנחנו נספק לכם את העתיד, לא העבר".

הבי מטאל להמונים

ואן היילן החלה לפעול בשנת 74', אז הופיעו בשלל מועדונים בלוס-אנג'לס, ולבסוף זכו באחת מהופעותיהם לביקור של ג'ין סימונס, הבסיסט של Kiss, שהמליץ על ואן היילן לחברת התקליטים שלו, וגם מימן את הקלטות הדוגמה הראשונות שלה.
בשנת 78' יצא אלבום הבכורה של הלהקה, שהפך אלבום חשוב בתולדות הרוק הכבד, והגיע אחרי פחות מחצי שנה לאלבום פלטינה.

בהמשך הפכה ואן היילן ללהקה עסוקה ומצליחה במיוחד ברחבי ארה"ב, והצליחה להפיק רצף של אלבומי פלטינה. באחד בינואר 84' הוציאה הלהקה את האלבום 1984, שהניב את הסינגלים "ג'אמפ" ו"פנמה", שהזניקו את ואן היילן מזירת ההבי מטאל היישר אל אמצע המיינסטרים המתקתק.

בשנת 85', לאחר שלל סכסוכים מתוקשרים, הכריז דיויד לי רות' על פרישה לטובת קריירת-סולו, והוחלף בסאמי הייגר. בניגוד לציפיות, שרד הייגר בלהקה זמן רב יותר מרות', והספיק להקליט עם ואן היילן ארבעה אלבומים לפני שפרש. את הייגר הפורש החליף רות', שחזר ללהקה לאחר שקריירת הסולו שלו נכשלה.

ואן היילן הקליטו שני שירים חדשים עם רות', הוציאו אלבום אוסף, והופיעו פעם אחת בטקס פרסי ה-MTV, אבל האיחוד המתוקשר לא החזיק מעמד זמן רב. בשנת 97' עזב רות' את הלהקה בפעם השניה, ובמקומו הצטרף גארי צ'רון, מי שהיה הזמר של להקת אקסטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully