וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממולאים

חן רוזנק

21.8.2007 / 10:45

עוד לפני אלבום ראשון בארץ, פילאבאוט כבר מועמדת לטקס פרסי המוזיקה של לוס אנג'לס למוזיקאים עצמאיים

לפניכם מקרה לא נפוץ במיוחד בסצנת המוזיקה הישראלית: להקה שבארץ במקרה הטוב ניתן לכנות אותה אנונימית, זוכה להכרה מרשימה בחו"ל, ולא סתם, אפילו מקבלת שתי מועמדויות בטקס פרסי המוזיקה של לוס אנג'לס. רק כדי למקם אתכם כראוי, הטקס, שיתקיים בשנתו ה-17 בנובמבר 2007, מיועד לתעשיית האינדי העולמית, ובין זוכיו בשנים הקודמות נמנות אושיות כמו נו דואט, קורן, הובסטאנק, סיסטם אוף א דאון, בלאק אייד פיז ועוד.

אז איך קורה שלהקה שהוציאה בארץ בסך הכל EP ראשון לפני שנה, מגיעה לזירה של הגדולים ומועמדת בקטגוריית הזמרת הטובה ביותר ברוק האלטרנטיבי וההופעה הטובה ביותר? "אחרי שסיימנו להקליט את החומרים שלנו, בהפקה עצמאית כמובן, החלטנו לפזר את השירים דרך האינטרנט", מספר גיא פישר, גיטריסט ההרכב, "מישהו מחו"ל שהדיסק התגלגל אליו הציע לנו להגיש מעומדות לטקס, אז שלחנו את הטופס הנדרש. אחרי חצי שנה קיבלנו הודעה כי אנחנו בתוך 120 הלהקות שהתקבלו לרשימת המועמדויות השונות מתוך 2000 הלהקות שהגישו מועמדות."

מלבד גיא פישר פילאבאוט הם רוני וינשטוק על שירה וגיטרה, אבירן רותם על הבס ודרור רוסטמי על התופים, שעושים ביחד "רוק אלטרנטיבי עם נגיעות של גראנג'" להגדרתם . החבר'ה, שפועלים בארץ בשלוש שנים האחרונות ויוצרים באנגלית, עדיין לא עיכלו ממש את הבשורות: "הופתענו מאוד מעצם העובדה שאנחנו בכלל מועמדים. אנחנו שמחים לראות שנותנים אפשרות לכל מי שעושה מוזיקה טובה להוכיח את עצמו. שנה שעברה סלאש (גיטריסט גאנז אנד רוזס -ח.ר) חילק את אחד מהפרסים, ואנחנו עדיין לא יודעים מי יחלק השנה, אבל לפחות גילו לנו ששתי דוגמנויות של 'ויקטוריה סיקרטס' יעלו את המועמדים לבמה", מצחקק פישר.

ערוץ הקהילה בלוס אנג'לס

ועם המועמדויות מגיעים גם הפינוקים – לפני מספר ימים חזרה הלהקה מסיבוב הופעות הוליוודי מול אנשי התעשייה, מה שנקרא בשפה המקצועית "שואו קייס": "זה מלחיץ להופיע מול כל אותם אנשים מהתעשייה- מבקרים, סוכנים ומארגני הטקס - אבל זה גם מזרים אנדרלין לדם. אחרי אחת ההופעות הגיע אלינו נשיא טקס פרסי המוזיקה והודיע לנו שאנחנו נבחרנו להיות אחת משבע הלהקות שמופיעות באירוע המרכזי. זה היה מדהים".

ההודעה על בחירתם להיות אחד מן המופיעים על בימת הטקס לא הייתה הפתעה היחידה שחיכתה לחברים במסעותיהם בגבעות הוליווד: "הכרנו שם את במאי הקליפים אריק דור דוידוביץ', שבארץ עשה קליפים לכל האנשים החשובים בתעשייה, משלמה ארצי ועד לשלום חנוך וליהודים", מספר פישר, "הוא עבר ללוס אנג'לס, ובשנה האחרונה הוא עבד שם בין השאר עם דיויד בואי ושינייד אוקונור. ואז הוא הזמין אותנו לסט של קליפ של הזמרת שרה בטנס מ K's Choise. הכרנו אותה ודיברנו איתה קצת, וזה מדהים לגמרי, זה באמת כמו שרואים בMTV איך שעושים קליפים בסטים ענקיים עם מצלמות גדולות, תאורה מיוחדת וכל זה. אני אישית הייתי מעדיף שזה יהיה אדי וודר במקומה אבל הסתפקתי בזה".

ואם זה לא מספיק, לרביעייה האנונימית הוצמד גם צוות צילום של הערוץ היהודי בלוס אנג'לס שנקרא JLTV, וזה עקב אחרי הלהקה בזמן ביקורה כדי להכין כתבה שתשודר לאחר טקס פרסי המוזיקה בנובמבר.

פילאבאוט נמצאת כרגע בהקלטות האלבום הראשון, עם המפיק אייל ליאון קצב (שעבד איתם גם על ה-EP ), שעבר בין השאר עם מוזאייק פרוג'קט, ריטה, שירי מימון ועוד. בחודש ספטמבר תחזור הלהקה להופיע ברחבי הארץ עד לנובמבר אז תטוס שוב למספר הופעות בארה"ב והשתתפות באירוע המרכזי לטקס פרסי המוסיקה של לוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully