וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שר התרבות מעריץ את אריק ברמן

16.8.2007 / 14:40

הפרס הוענק לג'ינג'י המתפייט בקטגוריה "יוצר בראשית דרכו". דין דין אביב נבחרה ל"מבצעת השנה". ספין מפתיע: השנה לא ייבחר "כותב השנה" בגלל רמת העברית של משוררי הפופ

משרד התרבות פרסם היום את המשך רשימת הזוכים בפרס שר התרבות לשנת 2007 בתחום הזמר העברי: דובי זלצר קיבל פרס מפעל חיים, דין דין אביב זכתה בפרס "מבצעת השנה" ואריק ברמן הוא ה"יוצר בראשית דרכו" שנבחר כראוי ביותר לכבוד. לאחרונה הוכרז עובדיה חממה כזוכה בפרס "מלחין השנה". פרסי שר התרבות מיועדים ל"אמנים וליוצרים המצטיינים בתחומם, באיכות יצירתם ובתרומתם החיובית לתרבות ולזמר העברי". בין חברי הוועדה שבחרה את הזוכים: אביהו מדינה (יו"ר), עמוס אורן, נאוה אחירון, יואב גינאי ועופרה הלפמן.

בו בזמן עם הבחירות הצפויות של הזוכים, הדראמה הגדולה התרחשה דווקא במקום אחר: קטגוריית "כותב השנה". ועדת השיפוט הודיעה כי השנה, לאחר ש"לא מצאה מועמד ראוי מוסכם לזכייה בפרס", ובשל "מיעוט מועמדויות" ו"היעדר הסכמה בין חברי ועדת השיפוט" – לא יוענק פרס בקטגוריה זו. פרסי השר, ובמרכזם פרס "כותב השנה", נועדו לאמנים אשר שומרים "על השפה העברית וכבודה". לדברי יו"ר ועד הנאמנים, אביהו מדינה, אף כותב בן זמננו לא הצליח במשימה. "מטרת הפרס לציין אמנים המצטיינים בשמירת העברית, אך בכל הטקסטים מצאנו שגיאות תחביר וכתיב. אין לנו כל רצון להמשיך ולהנציח את השחתת העברית. מקומה של השפה העברית צריך להישאר מקום של כבוד, אך בשנים האחרונות השפה ממש ירודה. גדל דור שמקשיב ליוצרים אותם הוא מעריץ שרים ומתבטאים בעברית קלוקלת ומחקה אותם- זה לא בסדר. מטרתנו לתקן. זו מהות הפרס".

"ועד הנאמנים מתריע כנגד הכרסום ההולך וגובר במעמדה של הלשון העברית בזמר העברי, ועוקב בדאגה ובצער אחרי הקלקול וההשחתה הרווחים בשפה העברית המושרת" נכתב בהודעת משרד התרבות, "וקורא לכל הגורמים הפעילים בזמר העברי - לתת הדעת על תקינותה ונכונותה של העברית הכתובה והנהגית" עוד מבקש ועד הנאמנים להדגיש "את האחריות החשובה המוטלת על כתפיהם בשמירה על השפה העברית התקנית ובקידומה, במיוחד בשל היותם דוגמה ומודל לחיקוי לבני הדור הצעיר".

הזוכים:

המעבד והמנצח דובי זלצר זכה בפרס למפעל חיים לשנת 2007, על סך 50 אלף שקלים. מנימוקי השופטים: אחד היוצרים הפוריים והמגוונים ביותר בשדה הזמר הישראלי. הוא "עושה לו מנגינות" בארץ מראשית שנות ה- 50, וגם המלחין הבולט בישראל בכתיבת מוזיקה למחזות זמר מקוריים, הצגות תיאטרון וסרטי קולנוע. בין יצירותיו: "הורה היאחזות", "דבר אלי בפרחים", "לחיי העם הזה", "לא נפסיק לשיר", "הנני כאן", "השר משה מונטפיורי", "מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה" ועוד.

דין דין אביב היא הזוכה בפרס השר ל"מבצע השנה", ותקבל פרס בסך 30 אלף ¤. מנימוקי השופטים: לאחר שבלטה כזמרת בפרויקטים מוזיקליים מצליחים, הוציאה השנה דין דין אביב את אלבום הסולו הראשון שלה "סודותיי", שהבליט את איכויותיה כמבצעת ייחודית, מגובשת ומרגשת. יכולת ההגשה הקולית של אביב משמשת באלבום זה ככלי נגינה נוסף והיא מתבלת אותו בנגיעות אתניות מעניינות.

אריק ברמן זכה בפרס השר כ"יוצר בתחילת דרכו" על סך 20 אלף ¤. מנימוקי השופטים: ברמן מוכיח מקוריות בלחנים, בטקסטים ובהגשה. המילים שלו שנונות, חצופות, ישראליות, יש בהן נגיעות אישיות מובהקות והן מותאמות לשפת הצעירים של היום. המוזיקה שלו עכשווית אבל גם נשענת על היסודות של המוזיקה הישראלית הישנה. הגשת השירים צעירה ורעננה וכבר באלבום הראשון הוא מוכיח בגרות ובשלות מוזיקלית. בנוסף אריק ברמן כותב גם לאמנים אחרים כמו למירי מסיקה, ליעל נחשון, ובכך הוא הפך לאחד מהאמנים והיוצרים הישראליים המרכזיים והמבטיחים בדור העתיד של הזמר העברי.

עובדיה חממה קיבל 30 אלף ¤ על פרס השר ל"מלחין השנה". מנימוקי השופטים: היצירה "שמים וארץ" הינה מחזור שירי תפילה ופיוט שהולחנו בקו מוזיקלי אחיד והיא מגיעה לשיאה בלחן השיר "אנא בכח" למילות תפילה עתיקה ממקורותינו. המוזיקה באלבום "שמים וארץ" משלבת מוטיבים המבטאים במידה רבה את הרקמה התרבותית של החברה בישראל על גווניה ואמונותיה. השירים משקפים עבר והווה ומצאו מקום בליבו של קהל ישראלי מגוון ורחב, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים ובני כל העדות. שיתופם של אמנים רבים ממגזרים שונים תרם אף הוא לרב-גוניות היצירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully