וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודה עולמית

מיה יסעור

23.8.2007 / 16:09

שלושה סרטי תעודה ישראלים התקבלו לפסטיבלים שווים ברחבי העולם

הקולנוע הישראלי ממשיך לקבל טפיחות על השכם מרחבי העולם. שלושה סרטים ישראלים הצליחו להשתחל לליין-אפ של פסטיבלי קולנוע נחשקים מסביב לכדור.

"ילדי השמש", סרטו התיעודי של הבמאי רן טל, יוקרן בבכורה עולמית בקטגוריה התיעודית בפסטיבל טורונטו. הסרט, שזכה בשלושה פרסים בפסטיבל הקולנוע האחרון בירושלים, נרכש להפצה בינלאומית, ויוקרן ב-2008 בטלוויזיה בארה"ב. הסרט מביא את סיפורם של ילדים הקיבוצים הראשונים שנולדו בישראל של 1900. הוא ערוך כולו מהקלטות ישנות ושירי ילדים.

גם "אמא חוזרת הביתה", סרטם התיעודי של לימור פנחסוב וירון כפתורי, ממשיך לקצור הצלחות בעולם. הסרט, המועמד לפרס אופיר, הוזמן להשתתף בפסטיבל האפרו-אמריקאי הגדול של ניו יורק. הזמנה מפתיעה במיוחד, אם להתחשב בכך שהפסטיבל מתעסק בדרך כלל בנושאים הקרובים ללבה של הקהילה השחורה בארה"ב.

במרכז הסרט עומדת מריצה, עובדת זרה, שחוזרת לבוליביה לפגוש את ילדיה אחרי 15 שנה בישראל. בנוסף, הסרט התקבל לפסטיבלים רבים ברחבי העולם, בין השאר בסין, ברצלונה גרמניה ומקסיקו.

ואחרון חביב, עוד סרט תעודה ישראלי למחצה מפלס את דרכו בעולם. "מרגל השמפניה" של נדב שירמן, מתמודד על פרס סרט התעודה הטוב ביותר במסגרת תחרות האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה.

הסרט מספר את עלילותיו של עודד בן ה-12, המגלה שאביו הוא מרגל מטעם המוסד. הוא נשבע לשמור את הסוד, אבל היום, שנים אחר כך, מחליט עודד לשבור את השתיקה ולגלות את האמת על אביו. הסרט, קו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית, התקבל גם הוא לפסטיבלים מרכזיים, כמו לונדון, המבורג וקופנהגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully