וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס אמנות הקולנוע לשנת 2007

מיה יסעור

27.8.2007 / 11:39

הפרס, בשווי 50 אלף שקלים, מוענק מטעם משרד המדע, התרבות והספורט. בין הזוכים: דובר קוסאשווילי ואורי רוזנווקס

דובר קוסאשווילי, אורי רוזנווקס, בני תורתי, אלי כהן ואיציק לרנר הם הזוכים בפרס אמנות הקולנוע מטעם משרד המדע, התרבות והספורט לשנת 2007. הפרס, בסך 50,000 שקלים, מיועד ליוצרים בתחום הקולנוע הישראלי. מטרתו לעודד ולסייע להתפתחות היוצרים, ולאפשר להם להתפנות לעשייה קולנועית.

חמשת הזוכים נבחרו מתוך 16 יוצרים שהגישו מועמדות. בוועדת הפרס ישבו גידי אורשר, ערן ריקליס, נועה צוריה, אירית שמגר ופנינה בלייר. הפרס יחולק במסגרת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בחיפה, שיתקיים בחול המועד סוכות.

על הזוכים בפרס:

דובר קוסאשווילי, תסריטאי ובמאי, הוא יוצרם של הסרטים "חתונה מאוחרת" ו"מתנה משמיים", שייצגו את ישראל בפסטיבלים רבים בעולם. בימים אלה הוא עובד על שלושה פרויקטים חדשים.

אורי רוזנווקס, תסריטאי ובמאי תיעודי, יוצר כ- 15, וסרטיו הרבים ("החוג לקולנוע", "פועלים ירוקים עניים שלי", "שבת חתן") זכו בפרסים בארץ ובחו"ל. לאחרונה הוא עובד על כתיבת תסריט באורך מלא.

בני תורתי, תסריטאי ובמאי, פועל בקולנוע הישראלי מזה שנים רבות, וסרטיו ("כיכר החלומות", "גגות של ברזנט"), השתתפו בפסטיבלים שונים.

אלי כהן, תסריטאי ובמאי, היה מעורב בכמה מהסרטים החשובים שנעשו בישראל ("גדר, חומה, גבול", "איש החשמל", עץ הדומים תפוס", "הקיץ של אביה", "שתי אצבעות מצידון"), גם כיוצר של סרטי עלילה וגם כבמאי תיעודי. הוא עובד על כתיבת תסריט אפי גדול על ירושלים.

איציק לרנר, במאי תיעודי, ("בין פלסטין לישראל", "הפועלים הקטנים מדהרייה", "לבדם בזרם", "אנסאר"), מפתח סדרה על נידויים וחרמות בקרב עדות ומיעוטים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully