וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות חוגגת

31.8.2007 / 12:47

מחר ייערך אירוויזיון הריקודים הראשון. ישראל תשתתף רק בשנה הבאה, אבל יניב דורנבוש כבר מתרץ את הכישלון

חובבי האירוויזיון לא יודעים את נפשם מרוב אושר: אחרי שכבר 52 שנה יש לנו את תחרות הזמר המסורתית ובדצמבר תתקיים תחרות אירוויזיון הילדים החמישית, בשבת הקרובה מצטרפת האחות החדשה במשפחה – תחרות הריקודים של האירוויזיון.

מדובר במעין תחרות העל של "נולד לרקוד עם כוכבים" על שלל גרסאותיה ברחבי העולם. כמו באירוויזיונים הקדומים, רק 16 מדינות יקחו חלק בתחרות שתערך בלונדון, רובן מדינות אירוויזיון מהתקופה שלפני השתלטות הגוש המזרחי.

אוסטריה, דנמרק, פינלנד, גרמניה, יוון, אירלנד, ליטא, הולנד, פולין, פורטוגל, רוסיה, ספרד, שבדיה, שוויץ, אוקראינה ובריטניה ינסו לרקוד את דרכן לזכייה, כל מדינה עם שני ריקודים – ריקוד סלוני, וריקוד בסגנון חופשי. כל ריקוד יימשך לא יותר מדקה וחצי.

ממש כמו באירוויזיון השירים, גם כאן הקהל בבית יסמס את עצמו למוות עבור צמד הרקדנים האהוב ביותר, מלבד עבור המדינה שלו עצמו. כל המדינות המשתתפות חייבות לשדר את הארוע בשידור חי, למעט יוון. כידוע, תקופה לא טובה עוברת על יוון, ובשל השריפות המשתוללות במדינה התחרות לא תשדר בשידור חי, על מנת שרשת הטלוויזיה היוונית תוכל להעביר דיווחים חיים ממוקדי השריפה. היוונים לא יוכלו להצביע בשידור, וזו תהיה המשתתפת היחידה שצוות שופטים ינקד את המתחרות.

ומי שאוהב את שיטת הקראת הנקודות הישנה ישמח לשמוע, שכמו פעם, המנקדים יקראו את הניקוד המלא, מ-1 עד 8 נקודות, ואחר 10 והדוז פואה האל-מותי. בניגוד לאירוויזיון, ההצבעה תיפתח עם תחילת המופע ולא לאחר סיום כל הריקודים.

גילי נתנאל כבר מתייעץ עם גברי לוי

את התחרות ינחו גרהאם נורטון וקלאודיה ווינקלמן. נורטון, אחד הקומיקאים המצליחים בבריטניה מוכר מ"המופע של גראהם נורטון" ותוכנית הריאליטי "Any Dream Will Do" ששודרו ב-BBC. נורטון הצליח גם בארצות הברית עם תוכניתו "The Graham Norton Affect", ששודרה בערוצי הלווין בישראל. ווינקלמן היא מנחת תוכניות ואירועים שונים ב-BBC.

אחד הקטעים המשמימים ביותר בתחרויות האירוויזיון זהו שלב ההופעה שלפני הניקוד. כל מיני ריקודים הזויים של מיטב הרקדנים של ליטא או אוקראינה או פינלנד. באירוויזיון הריקודים במופע ההפסקה יהיו דווקא שירים, והאמן המרכזי הוא לא אחר מאנריקה איגלאסיאס. זאת, 37 שנים לאחר שהאבא, חוליו, ייצג את ספרד באירוויזיון והגיע רק למקום הרביעי ב-1970.

ומהשנה הבאה, כך לפחות מבטיחים ברשות השידור, גם ישראל תשתתף. השנה משתף ערוץ 1 פעולה עם קשת בהפקת הקדם אירוויזיון, ומי יודע, אולי גם אור כחלון ורונה-לי שמעון יתחרו על ליבם של מאה מיליון איש, אם לא נזכה, לפחות יש לנו עוד תחרות בה נוכל לשלוף את קלף האנטישמיות.

אירוויזיון הריקודים הראשון, שידור חי בערוץ 1, שבת ב-22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully