וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלאקסונז גרפו את פרס מרקורי

5.9.2007 / 11:47

פרסי המוזיקה הבריטיים חולקו אתמול; סנסציית הניו-רייב קיבלו כבוד על אלבום הבכורה

בבריטניה חולק אתמול פרס המרקורי – פרס תעשיית המוזיקה הנחשב של הממלכה, שמוענק לאלבום האלטרנטיבי המצטיין של השנה. להקת הדאנס-פאנק-ניו רייב קלאקסונז הפתיעה כשלקחה הביתה את תואר "אלבום השנה" מהלובי החזק של הארקטיק מאנקיז (הזוכים של השנה שעברה), ומידיה הרועדות של איימי ווינהאוס המשובחת. הקלאקסונז הוציאו השנה את האלבום שלהם, "Myths of the Near Future".

פאנל השופטים התלקלק לקלאקסונז וכינה את המוזיקה שלהם "הרפתקאה מוזיקלית אקסטטית". הם צ'ופרו ב-40 אלף דולר, וזה מבלי לספור את התמלוגים מגלי צה"ל. הבאסיסט ג'יימי ריינולדס, שבא לטקס אחרי ששבר רגל וקרסול כתוצאה מצניחה חופשית מהבמה בואכה הקהל בהופעה בצרפת, סיפר כי הוא נרגש מאוד מהזכייה: "אני פשוט ישבתי כאן והעברתי את השעתיים הכי גרועות שהיו לי בחיים", אמר, "יש לזה כל כך הרבה משמעות לגבינו". הסיבה שניצחו את ווינהאוס הייתה, לדבריו, ש"היא הקליטה אלבום רטרו ואנחנו עשינו אלבום של חשיבה-הכי-מתקדמת".

הפרס מחולק כבר 16 שנה, לאלבום הטוב ביותר שהוציאה אותה שנה להקה בריטית או אירית. לשופטי הפרס יש מוניטין רע, של כאלו שמתעלמים מטעם העם לטובת אמנים אלמוניים, שכן הפרס מוענק על בסיס חדשנות מוזיקלית, ולא על סמך מכירות.

בסוכנויות הידיעות פורסם כי המועמדים לפרס השנה יצרו רשימה אקלקטית למדי: החל מהחמישייה הקלאסית מיתרי-בסקיאט ועד להרכב הפוסט-פאנק Young Knives. גם זמרת הסול-המעושן איימי ווינהאוס הייתה מועמדת ואף הופיעה בטקס; בכך חתמה תקופת היעדרות ציבורית שכן באחרונה נטתה לבטל את הופעותיה הציבורית מפאת מצב גופני רעוע וחולשה למשקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully