וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה וטקסט

אודי שרבני

10.9.2007 / 10:58

"כמה עניינים על שולחן כתיבה בבית ספר" - מניפסט קצר, כואב, חינוכי ולמוד ניסיון מאת אודי שרבני ואליס קופר

כמה עניינים של שולחן כתיבה בבתי ספר.
תפקידו להיות שם על מנת למלא חסך. חסך של מה תשאלו? ובכן, תפקיד השולחן לעמוד שם, זה קודם כל. אבל את זה כבר אמרנו מקודם. ובכן, מה בכל זאת תפקידו?
תפקידו למלא ולהתמלא בין שיעור לשיעור.

מה תכתוב על שולחן הכתיבה שלך? קודם כל, אל תעבור את הגבול. זאת אומרת, אל תמלא יותר מדי את שולחן העץ הדומם בכתובות של להקות או זמרים; תשאיר קצת מקום כדי שהשמות יקבלו את מרווח האוויר והנשימה שבינן לבין עצמן. במיוחד עכשיו, כשחזרת לבית הספר ואתה רוצה להראות את ייחודך על ידי שמות להקה שיזוהו איתך מיד עם תחילת הלימודים, כמו אומר "השולחן הזה שלי", או יותר נכון כפי שנאמרת מחשבתך המוכנה זה מכבר מעצמך בידי האחר; "זה השולחן של ההוא". ובכן, חכה קצת לאחר החגים. הרי בינינו, בית הספר לא מתחיל כשהוא מתחיל. הוא מתחיל כשהשעמום מגיע, כשהשגרה מגיעה. עכשיו.

הישען אחורה. הנה, אחרי שתפסת את מקומך בכתה, זאת אומרת אחרי שסגרת עם חברך הטוב את מיקומכם מבעוד מועד ורצתם אל שולחנכם בסוף הכתה (הרי שולחנות אחרונים דינם להיות כתובים כמטאפורה אינסופית או דמיון מתעתע ובכך יש לציין; אף אחד לא ישב אף פעם בשולחן קדמי אם כך), תוכלו לפרוש את מחשבותיך לגבי כל השנה הבאה; היכן אפשר להחביא פתקים, ליד איזה שכנים כדאי לשבת ואיפה ההיא שחשבת עליה במשך כל הקיץ תשב (אותה אחת שמנעת ונמנעת מכל פגישה איתה בחופשת הקיץ על מנת להרגיש את הריגוש ההתחלתי, הבית-ספרי הקבוע של כל שנה, של כל התחלה חדשה). עכשיו תוכל להישען אחורה ולחשוב על להקות. הרי זהו תפקידו של שלוחן העץ הדומם. למלא ולהתמלא.
כמה עניינים של שולחן כתיבה בבתי ספר.

נסה לא לחצות גם את גבול הכיתוב השולחני. חשוב טוב על עריכה בזמן כתיבת שם להקה מסוימת; האם היא תחיה בשלום ליד להקה אחרת, או שאולי כדאי לשמור אותה למיקום אחר, נניח - לאותו שולחן אחר, הנקי מרב טיפשות בו ישנה ילדה המסמנת קו ודורשת ממך לא לעבור את האמצע. אז כן, חשוב שוב. אתה צריך לשמור על הגבול, אך עם זאת לעבור גבול רק אצל דורשי על חציית הגבול.

נסה לא לדבר יותר מדי בשבוע הראשון. דיבורים מיותרים יפרידו אותך מחברך לשולחן ומשולחנך הכבר מבוסס כתיבתית. נסה להיות שקט בתחילה למרות כל אותם רגעים שתרצה לחלוק עם זה, השכן לידך. חכה לאחר החגים, לאותם דיבורים מיותרים. בינתיים מלא שולחנך בכתובות ובשמות להקות ואל תפחד; שולחן כתיבה בבית ספר נועד למילוי בידי טושים שחורים ואחרים, אך עם זאת, חכה, חלוף באלגנטיות על מחשבתך, זו הצצה ככה פתאום בה ישנה תשובת "כן" שלך לשאלה האם גם בביתך אתה מקשקש על שולחנות. אתה צריך לחכות לאחרי החגים עם כתיבת הלהקה הראשונה על שולחן הכתיבה. אתה צריך לחכות עם תשובה זאת לאחר החגים. גם אם היא נכונה.

כמה עניינים על שולחן כתיבה בבית הספר.
חשוב על הרגעים שלא זזים בסיום השיעור. עשה הקבלות למקומות אחרים בהם הזמן מהר ואף יותר מכך; לא היה כמעט. התפלא ורוץ לספר לשאר העולם שכבר יודע מכך, התאכזב מידיעת האחרים ובו בזמן חשוב על מישהו אחר, חדש, אשר יבוא אליך בעתיד עם אותה משוואה זאת. הזדקן לך לאט. כמו דקות אחרונות בשיעור ששנוא עליך.

כמה עניינים על שולחן כתיבה בבית הספר.
שריין לעצמך מרווחים בין שמות הזמרים על מנת למלא אותן בתשובות לקראת מבחן קרב. אתה צריך ששולחן הכתיבה שלך יהיה חרוך ומייאש. כמו אומר; ציפיות מבעל שולחן זה הן לא רלוונטיות. אתה צריך להגיע בבוקר ולהכניס תשובות בין זמרים. אתה צריך להגיע בבוקר המבחן ולהוסיף עוד שמות של להקות על מנת לטשטש.

כל זאת לא רלוונטי אם חשבת שאליס קופר הוא שם של זמר.

1972 - אליס קופר, "School's Out"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully