וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוררים מזרחיים במצפה רמון

מיה יסעור

11.9.2007 / 11:23

"קצה", פסטיבל ראשון לשירה מזרחית, יתקיים בהאנגר "אדמה" במצפה רמון

הפסטיבל השירה "קצה" ייערך לראשונה בחול המועד סוכות. האנגר "אדמה" במצפה רמון ייפתח את שעריו לציבור הרחב, ב-30 בספטמבר, ליום של שירה עם השפעות מזרחיות. "קצה" יפתח במה לדיון ביצירה של משוררים מזרחיים בני זמננו, תוך התייחסות למשוררים בני דורות קודמים שהשפיעו על יצירתם.

במסגרת הפסטיבל, ארז ביטון יקריא שירים לצד משוררים צעירים יותר, ביניהם יחזקאל נפשי ויחזקאל רחמים. המשתתפים יקריאו שיר פרי עטם לצד שיר של אחד ממשוררי ספרד והמזרח או משוררי הארץ. בנוסף, יתקיימו פאנלים של דיון ביקורתי וסדנאות תנועה של ניר בן גל וליאת דרור, יוזמי "אדמה".

נפשי אומר: "הפסטיבל הזה הוא אינו אתני בעיניי ואינו מסמן רובריקה של פלג זה או אחר. ההפך מיכך, בעיניי זוהי הזמנה לציבור שלם לבוא ולחוות, להיזכר דרך הדורות השונים, הן הצעירים והן הוותיקים יותר, במשוררי ספרד לאורך הדורות. בתברות שלאחרונה נדמה כי היא מתחדשת".

המנהלת האמנותית של הפסטיבל, פרופסור חביבה פדיה, מוסיפה: "בתרבות הישראלית פועלת קבוצה של יוצרים מזרחיים צעירים בני דור שני ואף שלישי להגירה מן המזרח המצויים במהלך תודעתי המקביל לחיפוש שורשים. במסגרת מהלך זה אמנים ויוצרים מנסים לרקום את עצמם מחדש לתוך שורשים שנקטעו, ולמקם את עצמם ואת זהותם מחדש בתוך תרבות הישראלית. הפסטיבל יתקיים במתכונת של יום אחד מתוך כוונה להרחיבו בשנים הבאות לכמה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully