וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרקר לואיס" נגד "הצלצול הגואל"

11.9.2007 / 19:09

מול פרקר, מודי בר-און של התיכוניסטים, ניצבת "חברים" בתקופת התיכון עם סקריץ' בתפקיד דיוויד שווימר

*** פרקר לואיס ***

שנות שידור: 1990-1993

יוצרים: שריל אנדרסון ודייויד קפלן

כוכבים בולטים: קורין נימק (פרקר לואיס), טרוי סלייטן (ג'רי), בילי ג'יין (מייקי רנדל) ומלאני קרטוף (גרייס)

בשורה אחת: שמתי ברז ל"שמתי ברז למורה"

*** הצלצול הגואל ***

שנות שידור: 1989-1993

יוצר: סם בובריק

כוכבים בולטים: מארק פול גוסלאר (זאק מוריס), טיפני אמבר טייסון (קלי), מריו לופז (איי. סי סלייטר) ודסטין דיאמונד (סקריץ')

בשורה אחת: גם בית ספר תיכון וגם באייטיז. איזה צחוקים

*** דין וחשבון ***

עם חולצות ויסקוזה צבעוניות ותספורת שגורמת לקואנן אובריין להיראות כמו עמנואל הלפרין, "פרקר לואיס" היה הדבר הכי קולי על המסך, בקומדיה שנראתה כמו הדור הבא של הטלוויזיה - בלי צחוקים מוקלטים וקהל חי באולפן; עם הרבה אפקטים קוליים וויזואליים, הומור מלא פלשבקים אסוציאטיביים - כן, עוד לפני "איש משפחה" - והמון קסם אישי של הדמויות המרכזיות - פרקר, מייקי רנדל החצ'יך וג'רי סטיינר החנון היהודי עם המעיל הכל יכול מצד הטובים, מול שלי לואיס, פרנק למר ומיס מוסו מצד הרעים. ואם כבר הזכרנו את מיס מוסו – המנהלת המרושעת הכי מקסימה בתולדות הטלוויזיה, בטח אם משווים אותה לגברת טיזלי המעפנה מבברלי, נסיכת האפליה המתקנת של ספלינג - איך לכל הרוחות לא נולדה מ"פרקר לואיס" ספין אוף בכיכובה? ועדת הבדיקה והמעקב כבר בדרך.

"פרקר לואיס" נולדה כסדרה ששאבה את מקור ההשראה העיקרי שלה מהסרט "שמתי ברז למורה" של ג'ון יוז (אגב, סדרה בשם "שמתי ברז למורה" עלתה מולה וירדה במהירות לאחר ש"פרקר" שרפה אותה ברייטינג). אחרי עונה ראשונה מוצלחת אמנותית ומסחרית היא החלה צונחת ברייטינג וסבלה מעונה שנייה בינונית וחסרת ברק, למרות שגם היא הצטיינה אל מול ההיצע הבינוני של התקופה.

אם יש משהו אחד ש"פרקר" ניסתה להימנע ממנו, הרי הוא להיות "הצלצול הגואל", עוד סדרה שדסקסה ענייני מתבגרים מרדניים, חנונים ובחורות לוהטות - טיפאני אמבר טיסן בימי הטרום ולארי מלון שלה ואליזבת ברקלי בימי הטרום "שואוגירלז" שלה, שם ראינו לה כולם את הצלצול הגואל. בואו נתעכב על זה רגע - בימי "הצלצול הגואל", טיפאני אמבר טיסן היתה לוהטת במידה שכמעט קשה לעכל. לוהטת במידה אותה היא לא הצליחה לשחזר מאז – המממ, ולארי מלון - וחבל. אבל בחורה לוהטת אחת לא מספיקה כדי להחזיק סדרה (מה גם שעד החברה הקבועה אנני, פרקר יצא עם הקרם דה לה קרם של דרום קליפורניה, כולל מילה ג'ובוביץ'). והקרב כאן הוא בין פרקר לואיס ויריבו הבלונדיני זאק מוריס. וכאן אין בכלל קרב. זאק הוא הקלישאה של הבחור ה"מגניב" מבית הספר, ופרקר הוא אולי הנסיון המוצלח ביותר לקחת את הקלישאה ולעשות ממנה משהו מוצלח באמת. הוא מצחיק יותר, קול יותר, ומתייחס לסיידקיק הגיקי שלו הרבה יותר יפה מאשר זאק וסלייטר. וגם לו לא היו ל"פרקר לואיס" יתרונות בכל מדד אפשרי אחר, היחס לגיק היה מזכה אותה בנצחון בדו קרב הזה.

היום, משום מה, נדמה ש"הצלצול הגואל" היתה משמעותית יותר – היא משכה יותר זמן, הביאה חצי ספין אוף ("הדור הבא" שם סקריץ' מצטרף שם לצוות המורים), וזכתה ל"סיפורי הוליווד" ב-E ולאזכורים רבים ב"איש משפחה". אלא שהסיבה האמיתית לאזכורים הרבים שלה היא ש"הצלצול" מפורסמת בכך שהיתה גרועה בממדים היסטוריים, ולכן זוכה לאזכורים והופכת לקאלט. שלא לדבר על "הדור הבא" המזוויע שצפייה בדקה בו עשויה לגרום לאובדן מהיר של נקודות איי.קיו.

*** בשורה התחתונה ***

נסכרן את שעוני הסווץ' שלנו ונעלה את פרקר לואיס לשלב הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully