וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק והשניצל הוינאי

עומר בכר

30.9.2007 / 9:48

הוא התחיל כנערת מים בתוכנית בישול בערוץ המקומי. מי האמין שיום יבוא והשף הנודע עומר בכר יכתוב לנו ביקורת טריילרים

חתכו מעצמכם

עוד לא יבש הדם של הסרט השלישי בסדרת סרטי "מסור", וכבר הופיע הטריילר לרביעי במספר. כבר נמאס לי לקטר על תאוות הבצע של המפיקים בהוליווד ועצלנותם היצירתית של כותבים, שמעדיפים ללכת על בטוח עם עוד המשכון מאשר לתת במה לרעיונות חדשים – אז לא אומר מילה, מלבד הבקשה להפסיק לייצר עוד סרטי "המסור". או במילים הולמות יותר, תחתכו.

אבל אני פה בכדי לדבר על הטריילר – והטריילר עצמו צריך להרגיז גם את מעריצי הסדרה הנלהבים. הסיבה לכך היא שאין בו כלום. אמנם שמדובר בטיזר שאמור לתת טעימת דם קטנה בלבד ולא עירוי מלא, אבל דחיל רבאק, הסרט יוצא בעוד חודש, בליל כל הקדושים. אני משוכנע שניתן לראות יותר קטעים מהכלום שחשפו בפנינו. בנוסף, אין בטיזר מילה על עלילת הסרט ובאותה מידה הוא יכול היה להיות הטריילר למסור 5, 6 או 10,000. כל שיש היא המוזיקה המפחידה, המנוגנת על רקע כתוביות שמזכירות לנו ש- 26 באוקטובר הוא ליל כל הקדושים, והמלכודות מוכנות כבר. במילים אחרות: תתכוננו לעוד המשכים מחופפפים לסדרה בכל שנה, סאקרס.

ציון טריילר: זהירות מלכודת

קהל יעד: מעריצים מושבעים וילדים צמאי דם.

אירוני

הטריילר ל"איירונמן" כבר לא חדש, אבל החלטתי בכל זאת לכתוב עליו, כיוון שמדובר בטריילר מצוין וסרט שרבים, וביניהם אני, מחכים לו מאוד. "איירונמן" לבית מארבל (שאני מוכן להתערב שלא יתורגם ל"איש הברזל") אמור לצאת בקיץ, אבל הטריילר הרשמי כבר שוחרר. ואיזה טריילר מגניב.

ב-2:30 הדקות של הטריילר מצליחים להסביר לנו גם את עלילת הסרט, גם את אופיו של הגיבור וכיצד הוא הפך לאיירונמן וגם להראות מספיק קטעים מגניבים כדי לבנות ציפייה גבוהה. רוברט דאוני ג'וניור תפור לשחק את טוני סטארק היהיר. הבחירה בשיר "איירונמן" של בלאק סאבאת' כחלק מהפסקול צפויה אבל הולמת, ועושה חשק גדול עוד יותר לתת בראש. בסולם מגניבות זהו כרגע הסרט שעומד מעל כולם. רק שלא יתברר כעוד "ארבעת המופלאים".

ציון טריילר: לא כל הנוצץ זהב, לפעמים זה רק ברזל.

קהל יעד: חובבי סרטי קיץ עתירי תקציב

המנה האפגאנית


כמו כל ספר מצליח גם על "רודף העפיפונים" הצליחו האולפנים לשים את ידם ובתחילת נובמבר אולפני דרים וורקס יעלו את הסרט לאקרנים. הספר המוצלח, שתורגם לעשרות שפות והצליח לרגש המוני אנשים, ינסה לסחוט עוד כמה דמעות על המסך ואולי אפילו להניף בסוף השנה את הפסלון המוזהב.

הטריילר מנסה להעביר את הסיפור המורכב בשתי דקות, ומעט מתקשה לספק את מי שקרא את הספר שיכול בנקל להבחין בהשמטה גסה של פרטים חשובים. הוא מתחיל בהצגת שני החברים, ומדלג כמעט על כל סיפור ילדותם באפגניסטן כשהקריין מריץ קדימה ומספר שהם הופרדו בעקבות מלחמה. אמיר הגיבור חוזר להציל את בנו של חברו חסן שהוצא להורג בידי הטאליבן ולוקח סיכון רב בחזרתו למולדתו שאותה הוא כבר לא מכיר כתוצאה משהותו הממושכת בארצות הברית.

מארק פוסטר הוא הבמאי – שם שלא אומר הרבה לרוב האנשים ובטריילר השכילו להבין זאת ולכן לא הזכירו את שמו, אלא את פועלו, שכולל שני סרטי דרמה מצליחים "למצוא את ארץ לעולם לא" ו"מונסטר בול". אפשר לקוות ולהאמין שהפקידו את הדרמה המסקרנת הזו בידיים אמונות ושהפספוס בטריילר היה כתוצאה מהקושי לתקצר את העלילה וניסיון נואש למכור לקהל הרחב (האמריקאי) סרט דרמטי על אפגנים. ולמרות כל זאת, ניתן היה לערוך את הטריילר בצורה טובה יותר.

ציון טריילר: חסר פרטים ולא מעביר את הדרמה שבספר באופן ראוי.

קהל יעד: אנשים שהתעצלו לקרוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully