וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק נגמר, היוצרים ניצחו

מיה יסעור

10.10.2007 / 14:01

בדיון שנערך היום בועדת הכלכלה הועבר חוק זכויות יוצרים החדש, תוך התחשבות בעמדת היוצרים

היוצרים ניצחו: ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה היום להעביר את סעיף 35, הסעיף הבעייתי בחוק זכויות היוצרים החדש, תוך התחשבות בעמדת היוצרים. סעיף המריבה קבע כי כשמדובר ביצירה שהוזמנה, הזכויות יהיו שייכות למזמין. לאחר שהיוצרים פתחו במאבק, הסעיף שונה כך שהיוצר הוא הבעלים של היצירה כולה או חלק ממנה ולא המזמין, אלא אם כן סוכם ביניהם אחרת. גם בנוגע לשאר הסעיפים הבעייתיים בחוק החדש, שנועד להחליף את חוק זכויות היוצרים משנת 1911, התקבלו עמדות היוצרים, מלבד סעיף אחד, הנוגע לתמלוגים ליוצרים שיצירותיהם מושמעות באולמי אירועים.

"אנחנו בהחלט שבעי רצון מההחלטה", אומר מנכ"ל תלי (חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה), אבי שמש. "החוק היווה במשך זמן רב איום מאוד משמעותי על היוצרים בישראל, במיוחד הסוגייה של יצירה מוזמנת. חששנו מאוד מסעיף 35, לפיו הבעלים הראשון של היצירה הוא הגוף המזמין. הדבר היה יוצר ברירת מחדל שלא היינו יכולים להתמודד איתה. התיקון היום בפירוש מציל אותנו מהסכנה הזאת.

מהרבה בחינות בחוק החדש יש דברים שהם פחות טובים ליוצרים מאשר בחוק הקודם, אבל יחד עם זאת זה חוק שהיה דרוש לחוקק אותו. בנסיבות הקיימות אנחנו מאוד מרוצים, חיינו הרבה זמן באיזה סוג של חוסר ודאות ויש פה הישג, בזה שר המשפטים היה מוכן לבוא לקראת היוצרים, ובזה שהחוק יוצא בסופו של דבר בקונצנזוס רחב. אין לנו אלה לברך את חברי ועדת הכלכלה, במיוחד היו"ר משה כחלון שניהל את הדיון בצורה מאוד מקצועית ורצינית במשך שנה, את משרד המשפטים, ואותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully