וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורו הביטו וראו

נירית אנדרמן

16.10.2007 / 12:44

רנן שור חוזר, משה איבגי מביים, עמוס קולק מביים את רן דנקר. הצצה לסרטים הישראליים שאמורים לעלות לאקרנים ב-2008

בגיליון ראש השנה של "גלריה" הוצגו ארבעה במאים ישראלים מבטיחים, השוקדים על ארבעה סרטי קולנוע חדשים, שהעבודה עליהם אמורה להסתיים בשנה הבאה. אבל הבחירה בארבעת הפרויקטים הללו - "קירות" של דני לרנר, "חנה מ'" (שם זמני) של הדר פרידליך, "אצבע אלוהים" בבימוי יגאל בורשטיין ו"נתי" (שם זמני) של ערן מירב - לא היתה פשוטה. עשרות הסרטים שיעלו על המסכים ב-2008 יזמנו לצופים שנה קולנועית מעניינת, ובהחלט עשויים להמשיך את שרשרת ההצלחות של הקולנוע הישראלי בארץ ובחו"ל.

כמה מהפרויקטים הם עיבודים מסקרנים ליצירות מתחומים אחרים, חלקם נעשים בפורמטים חדשניים, חלקם מקבצים צוות שחקנים מבטיח, או מספקים קאמבק של יוצרים ואמנים ותיקים; ובין הבמאים אנשי מקצוע מנוסים ולצדם במאים צעירים שזה סרטם הראשון.

הרשימה שלהלן היא ניסיון לקבץ יחד את הסרטים הישראליים שיעלו כאן על המסכים עד סוף השנה הבאה, וגם לציין כמה פרויקטים מסקרנים שהעבודה עליהם אולי לא תסתיים עד אז. מרבית הסרטים המוזכרים כאן כבר נמצאים אחרי שלב הצילומים, ואם לא יהיו שינויים משמעותיים בלוחות הזמנים להשלמתם, 2008 עשויה להניב יבול שיא של 30 סרטים ישראליים חדשים.

הבודדים

20 שנה אחרי סרטו הראשון (והאחרון עד כה) "בלוז לחופש הגדול", חוזר רנן שור ליצור סרט עלילתי באורך מלא. מי שייסד את בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים ומנהל אותו זה 18 שנה, בחר להעמיד במרכז סרט הקאמבק שלו שני אסירים בכלא צבאי, חיילים בודדים שעלו מרוסיה, המרגישים כי אינם מקבלים יחס שוויוני מהמערכת הצבאית ומחליטים למרוד. אחד מהם חוטף שלושה מדריכים ובתמורה לשחרורם דורש משפט חוזר.

בדרך אל החתולים

סרטו הראשון באורך מלא של חורחה גורביץ, צלם קולנוע (צילם 15 פיצ'רים, ובהם "חימו מלך ירושלים", "סיפורי תל אביב" ו"זירת הרצח"), שבשנים האחרונות שולח יד גם בבימוי. הסרט מבוסס על ספרו של יהושע קנז בעל אותו שם, העוקב אחר דיירי בית אבות ואופן התמודדותם עם הזקנה והבדידות. גורביץ כבר עסק בזקנים בסרטו הקצר "המקלחת". "הסרטים שלי הם לא על זיקנה ועל מוות, אלא על החיים", הוא אומר. "זה לדעתי השלב שבו הכי מעניין לדבר על החיים - השלב שבו הם הולכים להיגמר". בתפקידים הראשיים יופיעו ריטה זהר (הופעה ראשונה מאז "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" מ-1990) ומוני מושונוב.

הכל מתחיל בים

העבודה על סרטו החדש של איתן גרין ("חלומו של הנרי", "אזרח אמריקאי") נמצאת כעת בשלביה הסופיים. הסרט מתאר שלוש סצינות המתרחשות לאורך שמונה שנים וקשורות באירועים טראומטיים בחייו של נער שגדל באשקלון: אחת בתקופת ילדות, שנייה בנעורים המוקדמים והשלישית בגיל ההתבגרות. הסרט אמור להגיע לבתי הקולנוע בסתיו 2008.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רוסון

שני במאים צעירים, האחד פלסטיני והשני ישראלי - סקאנדר קופטי וירון שני, סיימו לפני שלושה חודשים את צילומי סרטם המשותף. כ-100 לא-שחקנים השתתפו בסדנאות משחק שהתקיימו ביפו במשך חודשים ארוכים לקראת הצילומים, ומגלמים את הדמויות השונות בסרט הזה. העלילה היא של סרט פשע השוזר יחד כמה סיפורים המתרחשים ביפו, ומציג תמונת חיים עמוסה ומסוכסכת, אלימה וכאובה.

שבעה

גלריה של יותר מ-20 דמויות משתתפת בסרטם החדש של רונית ושלומי אלקבץ, ומלאכת הליהוק שעדיין לא הסתיימה מבטיחה צוות מעניין (בין היתר אלברט אילוז, יעקב כהן, יחיאל אלקבץ, רונית אלקבץ, אסי לוי, קרן מור, יעל אבוקסיס, ריימונד אבוקסיס ואוולין הגואל). כמו בסרטם "ולקחת לך אשה", גם הפעם שיתוף הפעולה בין האח והאחות אלקבץ בא לידי ביטוי בכתיבה ובבימוי. העלילה מתרחשת בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה, ועוקבת אחר משפחה הגרה בקריות ששכלה אחד מבניה. הצילומים מתוכננים לחודש הבא.

המדריך למהפכה

כבר חמש שנים שהבמאי דורון צברי ("בית שאן סרט מלחמה") עובד על הסרט הזה (שנקרא בעבר "הקרב על האגרה"). הוא ניסיוני מבחינת שפתו הקולנועית, שאמורה לשלב בדיון ותיעוד, ואמור להביא סיפור של אודיסיאה אישית של היוצר לרפורמה ברשות השידור. דמותו של צברי (המגולם על ידי ארבעה שחקנים, בשלבים שונים בחייו) מנסה בסרט להוביל את המהפכה, ולהצליח במקום שבו נכשלו כל כך הרבה ועדות ודו"חות. לפי התכנון, עותק סופי של הסרט יהיה מוכן במרץ.

סוף שבוע בגליל

אחרי שתיקה ארוכת שנים, משה מזרחי, הבמאי הישראלי היחיד שסרטו זכה באוסקר ("כל החיים לפניו" שזכה בקטגוריית הסרט הזר ב-1978) חוזר עם סרט שנכתב בהשראת "הדוד וניה" של צ'כוב. העלילה מתרחשת בשנות ה-90 בישראל, ומביאה את סיפורה של קבוצת אנשים במושב בצפון הארץ. אשתו של מזרחי, השחקנית והבמאית מיכל בת אדם, מפיקה את הסרט, וצוות השחקנים כולל בין היתר את שרון אלכסנדר, חנה מרון ועודד תאומי.

עץ לימון

שלוש שנים אחרי "הכלה הסורית" עתיד לצאת סרטו החדש של ערן ריקליס, שכמו קודמו מבוסס על תסריט שהוא כתב עם סוהא עראף. ריקליס אמנם רצה הפעם להתרחק מנושאים פוליטיים ולעסוק בעניינים קלילים יותר, אבל לבסוף מצא עצמו חוזר לעסוק בסכסוך האזורי. הסרט מספר על סלמא (היאם עבאס), פלסטינית היוצאת למאבק כדי להגן על עצי הלימון שלה, שצה"ל החליט לכרות מסיבות ביטחוניות.

חסר מנוחה

לאחר שנים רבות בניו יורק חוזר עמוס קולק ("אוכל מהיר, נשים גנובות") ליצור בישראל. סרטו החדש מספר על מפגש בין גבר ישראלי (משה איבגי) שחי בניו יורק לבין בנו (רן דנקר), שגדל בישראל ומעולם לא פגש בו.

ואלס עם באשיר

ארבע שנים לאחר שהפרויקט השאפתני יצא לדרך, העבודה על סרט האנימציה הדוקומנטרי של ארי פולמן ("קלרה הקדושה") נמצאת לפני סיום. באמצעות ציורים ידניים שעובדו לאנימציה ממוחשבת מנסה פולמן לעקוב אחר הזיכרונות שלו ושל חבריו מימי מלחמת לבנון הראשונה, ולהתמודד עם חמקמקותו של הזיכרון האנושי. המלאכה עתידה להסתיים בפברואר, והסרט יעלה לאקרנים בקיץ הבא.

לבנון

גם עלילת סרטו של שמוליק מעוז (תסריט ובימוי) מבוססת על מלחמת לבנון הראשונה, ועל סיפור אמיתי: צוות של טנק שנשלח ביום הראשון ללחימה למשימה בלבנון. השילוב של הנושא והליהוק של איתי טיראן ואושרי כהן לתפקידים מרכזיים יוצר דז'ה וו של "בופור". הצילומים הסתיימו באחרונה, והסרט יעורר מן הסתם דיון מחודש על מיתוסים צבאיים ומחדלים כואבים. עוד משחקים: מיכאל מושונוב, זוהר שטראוס ודודו טסה.

9.99 דולר

צילומי הסרט הזה נמשכים כבר כמה חודשים, מפני שמדובר במלאכה מורכבת במיוחד: סרטה הארוך הראשון של תתיה רוזנטל נעשה באנימציית בובות, ועתיד להיות פיצ'ר האנימציה הישראלי השני שהעבודה עליו תושלם בשנה הבאה (לצד "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן). התסריט של הקו-פרודוקציה הישראלית-אוסטרלית הזאת מבוסס על כמה סיפורים קצרים מאת אתגר קרת (שכתב את התסריט עם רוזנטל, אנימטורית שחיה ועובדת בניו יורק), והעבודה על הסרט מתוכננת להיגמר באביב הקרוב.

זרובבל

זה יהיה סרט הקולנוע הראשון באורך מלא שבו גם היוצר וגם צוות השחקנים הם ישראלים ממוצא אתיופי. התסריטאי והבמאי הוא שמואל ברו, שהתפרסם לפני כמה שנים כסטנד-אפיסט וכמי שהגיש יחד עם חברו יוסי ואסה פינה קבועה בתוכנית הטלוויזיה "הרצועה" של טל ברמן. הצילומים הסתיימו לאחרונה.

אנטארקטיקה

יאיר הוכנר ("ילדים טובים") מגדיר את סרטו השני כ"מפגש בין ג'ון ווטרס ודיוויין לבין 'וונדרלנד' של מייקל וינטרבוטום". הסרט העצמאי הזה הוא קומדיה רומנטית המתארת כמה סיפורי אהבה בקהילה ההומו-לסבית בתל אביב. מככבים לוסי דובינצ'יק, גיא זוארץ, רבקה נוימן ותומר אילן, והיצירה המוגמרת מתוכננת להגיע לבתי הקולנוע בקיץ 2008.

אבידות ומציאות

אלון אבוטבול, מיה דגן ושרה אדלר מככבים בסרטו החדש של שבי גביזון ("שורו", "האסונות של נינה"), שיעלה לאקרנים ב-15 בנובמבר, וגרסה מורחבת שלו תשודר כסדרת טלוויזיה בערוץ 2 (רשת). במרכז הסרט שלוש אחיות שמערכות היחסים הזוגיות שלהן מתפרקות.

אדם בן כלב

העיבוד לספרו של יורם קניוק "אדם בן כלב" הופקד בידיו של הבמאי האמריקאי פול שרדר, שהתפרסם בעקבות התסריט שכתב לסרט "נהג מונית".

מלאכת כתיבת התסריט נמסרה כאן לידיו של נח סטולמן (שכתב גם את התסריט ל"מישהו לרוץ אתו" על פי ספרו של דויד גרוסמן), וצוות השחקנים כולל נציגים מהוליווד, ישראל וגרמניה (וביניהם ג'ף גולדבלום, וילם דפו, דרק ג'ייקובי ואיילת זורר).

מופע החיים של גוטל בוטל

סרטו העלילתי הראשון באורך מלא של דניאל סיון (במאי "המלחמה של גיורי", שזכה בשנה שעברה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בחיפה) מדיף ניחוחות מתוקים של אלטרנטיבה: תקציב דל, דמויות ביזאריות, עלילה שמקפצת בין מציאות לדמיון, וקבוצת מוזיקאים שהעלו אופרת רוק ומופעי קברט בתפקידים הראשיים. משעמם זה לא יהיה.

ועוד:

• "איים אבודים". סרטו הראשון כבמאי של המחזאי, התסריטאי והקומיקאי רשף לוי.

• "מלח ים", "צ'ה צ'ה צ'ה". שני סרטים עצמאיים בבימויו של איתי לב ("5 דקות בהליכה")

• "אביב 41'". אורי ברבש ("אחד משלנו") מביים, בכיכובו של ג'וזף פיינס.

• "מוקי בוערה". בימוי: לינה וסלאבה צ'פלין ("חצוצרה בוואדי").

• "חיי אהבה". בבימוי השחקנית הגרמנייה מריה שרדר, על פי רב המכר של צרויה שלו.

• "אלטלנה". אלי כהן מביים את סיפור המאבק על אוניית הנשק הנודעת, יורם חטב מגלם את מנחם בגין.

• "אילי ובן". בימוי: עודד רסקין ואורי רביד.

• "כבוד". בימוי: חיים בוזגלו.

• "אנחנו לא לבד". בימוי: ליאור הר-לב.

• "שני דגלים". סרט עצמאי של במאי הקליפים ליאור מולכו.

• "אני ביאליק". בימוי: אביב טלמור.

• "שבת שלום מראדונה". בימוי: דרור זהבי.

סרטים בשלבי הפקה מוקדמים:


• "טנאטור (התפוררות)". כתב ויביים תאופיק אבו ואיל ("עטאש - צימאון").

• "התגנבות יחידים". עיבוד של דובר קוסאשווילי ("חתונה מאוחרת") לספרו של יהושע קנז.

• "ביום השלישי". סרטו הראשון כבמאי של משה איבגי.

• "מעלה קרחות". סרט אנימציה ממוחשבת בבימוי נועם משולם.

• "הר אדוני". אבי נשר ("הסודות") יביים על פי ספרו של ארי דה לוקה.

• "המלכודת". סרט שיביים ויפיק גידי דר ("האושפיזין").

• "אהבת חיי". איתן צור ("הבורגנים", "החמישייה הקאמרית") יביים לפי ספרה של עדנה מזי"א, "התפרצות X".

• "מאיה". סרט חדש של הבמאית מיכל בת אדם ("המאהב").

• "עוד אני הולך". סרטו של הבמאי והתסריטאי יקי יושע ("סוסעץ").

• "אודם". יהונתן סגל יביים על פי תסריט שכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully