וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים נגד שכר הדירה בת"א

מיה יסעור

23.10.2007 / 14:39

פרוייקט חדש של רדיו קול הקמפוס מציע לכם להפסיק להתבכיין על עלות השכירות ויוקר המחייה ולהתחיל לכתוב שירים

נמאס לכם לדבר על מצבו המדכא של שוק הנדל"ן התל אביבי? כל שיחות הסלון שלכם סובבות סביב החרדה מהיום בו תצטרכו לחדש חוזה? לא ישנים בלילות מהפחד שלא יהיה לכם איפה לישון מחר? במגזין התרבות "מוקד עירוני 106", שמגישה נועה בגון ברדיו קול הקמפוס החליטו לעשות מעשה.

כאקט מחאה נגד דחיקת הצעירים העניים והמסכנים (שזה אומר, אנחנו) אל מחוץ לעיר בגלל יוקר המחייה (שכר הדירה, בעיקר), התוכנית מזמינה את כל שוכרי הדירות ואוהבי העיר להשתתף בפרוייקט החדש "אהבה לא מתווכת – בתי שיר מתל אביב", ולשלוח שירים או טקסטים קצרים שנכתבו בהשראת העיר. בכל שבוע יקריאו בתוכנית את השירים, ולהשלמת המחאה והבאז הציבורי, יתלו את הטקסטים בכל רחבי העיר – על לוחות מודעות, פיצוציות, בארים, חנויות ובכל מקום שיסכים.

בגון מסבירה: "הפרויקט בעצם נולד בשידור, בתכנית שלי - בפינת הספרות של גלעד שמילוביץ'. איכשהו מדיבור על הגלובוסים ברוטשילד ועל מרחב ציבורי, גלשנו לבארים שכונתיים ומשם למחסור בדירות והצורך בפיקוח מחירים על שכר הדירות וכל מה שכולם מדברים עליו. באיזשהו שלב גלעד הוציא שירים שנכתבו בהשראת, או על הערים בהן הם נכתבו - בוב דילן, פרננדו פסואה ובודלר. שירים על רחובות ובארים שכונתיים.

"אחרי התכנית, עם האדרנלין של סוף שידור, רעיון השירים על תל אביב התחיל להתגלגל ובאיזשהו שלב הבנו שאנחנו ממש לא רוצים להתעסק בפוליטיקה של הדירות אלא באנשים שחיים בהן או מחפשים אותן. תל אביב שואבת אליה אנשים עם חלומות ואם סיפור הדירות ימשיך במגמה הזאת, החלומות האלה ייגנזו וזה, כמובן, סוג של אסון.

"אנחנו מקווים שהדבר הזה באמת יהפוך לפיסת תרבות מקומית, ובהמשך לאגד את הקטעים לקובץ קטן. הדבר הזה נעשה מתוך אהבה אמתית, ענקית וכנה לתל-אביב".

* לכאן שולחים את השירים: shirtlv@gmail.com
* התכנית "מוקד עירוני 106" משודרת בימי חמישי בין השעות 19:00 ל- 20:00 ובשידור חוזר בימי שישי בין השעות 08:00 ל- 09:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully