וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק והג'ינס הבוער

עומר בכר

28.10.2007 / 11:56

היה קל להבחין בניצני שיעור היתר שעוד ילבלבו על חזהו בבגרותו. גם בתור ינוקא, עומר בכר כתב טריילרים

P1000

שבוע לפני ליל כל הקדושים: התחפושות כבר מוכנות, הדלעת בכל בית בשלה וסרטי האימה מציפים את המסכים. גם "P2 " הוא מותחן אימה. הכוונה היא בדרך כלל לסרטים שלא מתעסקים בפן המדע-בדיוני של סרטי האימה כגון פלישת חייזרים, זומבים או ערפדים אלא אנשים רגילים שהקיק שלהם זה רצח.

מוזיקת פסנתר קלאסית אך מפחידה פותחת את הטריילר, וחושפת אישה צעירה שנשארה לעבוד עד מאוחר, ונותרה אחרונה בבניין משרדים מפואר. היא מודיעה לאמה שתשתדל לא לאחר לארוחת חג המולד. האקספוזיציה הקצרה מהווה מצע נוח מאוד לחוק מרפי: ואכן הכל מתחיל להשתבש. המכונית שלא עובדת, החניון שנסגר וננעל, הסלולרי ללא קליטה והאורות שכבים לפתע.

כשהאורות שבים, האישה המסכנה נמצאת בבוטקה של השומר, אותו הוא קישט לכבוד החג וערך שולחן עם ארוחת ערב חגיגית. האישה שמתחילה להבין באיזה ברוך היא נמצאת כשהיא מוצאת עצמה לבושה בשמלת ערב לא-שלה, מבוהלת. היא לא מאבדת את עשתונותיה, ומצליחה להמם את השומר כדי להתחיל במרדף שממנו אין לדעת האם היא תשרוד. הכתוביות שמלוות את סצינות המרדף אומרות שהדבר המפחיד ביותר מלהיות לבד, הוא לגלות שאתם לא. זה מצחיק, כי הדבר המפחיד ביותר של יוצרי הסרט, יהיה לגלות שאולמי הקולנוע ישארו בודדים.

ציון טריילר: הרעיון טוב מהביצוע

קהל יעד: חברת "השמירה"

הודי וסיני טסים להולנד

הרולד וקומאר הוא אחד מסרטי הנוער החביבים עלי. למרות סיפור מסגרת הדומה לסרטים רבים בז'אנר, כאן האנדרדוגז לא היו רק החבר'ה הלא מקובלים של הקולג' אלא גם בנים של מהגרים שהמראה החיצוני שלהם תמיד היה עבורם מכשול בדרך לקבלתם לחברה. ההכנסות הנמוכות של הסרט הבהירו לי שלמרות שסרט ההמשך כל כך מתבקש, אף מפיק בהוליווד לא ירים את הכפפה.

אבל, אם יש מקום שקורים בו נסים זהו הוליווד, וכך קרה ש"הרולד וקומאר 2" ייצא לאקרנים בשנה הבאה. התחלת הטריילר הורסת את הבריאות, כשרולדי וקומאר על המטוס לאמסטרדם וקומאר אומר שזה הולך להיות מדהים, בדיוק כמו הסרט "יורוטריפ" רק לא גרוע. אחר כך חושדים בהם כמשתפי פעולה בין קוריאה הצפונית לאל קעידה, ובסוף הטריילר אפילו זוכים לראות בחטף את ניל פטריק האריס הזכור לטובה מהסרט הראשון.

נתראה בתור ל"הרולד וקומאר – הבריחה מגוואנטנמו ביי".

ציון טריילר: משתן מרוב צחוק

קהל יעד: אנשים עם חוש הומור

קרמבו

יש אייקונים בתרבות הפופולרית שאסור לפגוע בהם. לצערנו, סילבסטר סטאלון לא חושב כך, ושנה בלבד לאחר שהחריב את זכרונו של רוקי בלבואה הוא רוצה לעשות את אותו הדבר עם הדמות המיתולוגית השניה שלו – ג'ון רמבו. העובדה שיוצא סרט חדש לרמבו אמנם מרגשת ומסקרנת, אבל שום תסריט, לא חשוב כמה טוב יהיה, לא ישתווה לעולם לטרילוגיה הקודמת. (מצד שני, כך חשבתי לפני "מת לחיות 4" ובדיעבד זה היה אחד מסרטי הקיץ הטובים שראיתי אז אולי יש תקווה).

הטריילר עצמו מעורר חשש גדול, כשרואים את סטלון שמן, זקן ועדיין ממלמל בכבדות לשון. כל שהבנתי הוא שרמבו אמור לעזור לכמה אנשים טובים להילחם נגד כמה אנשים רעים בבורמה. אמנם מרענן לראות שלא מתעסקים בעירק, אירן או מדינה מוסלמית אחרת, אבל למה בעצם לא לתת ללוחם הגדול ביותר לנסות להתמודד עם אוסמה ושות'?

הקריין שבטריילר והכותרות המפוצצות, לצד משפטי המחץ של רמבו, מעלים באוב את הטריילרים לסרטים המקוריים. אינני נביא, אבל יש לי תחושה שבסוף הסרט רמבו ימות, אך לא לפני שהוא יצליח במשימתו. גם אם זה לא יקרה, אני מקווה שתיפח נשמתה של הסדרה. יש דברים שצריכים להישאר זיכרון.

ציון טריילר: בומבסטי ופומפוזי ומיושן, בדיוק כמו רמבו.

קהל יעד: גברים עם נטיות נוסטלגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully