וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסעודה האחרונה" באינטרנט

סוכנויות הידיעות

29.10.2007 / 13:13

תמונתו של דה וינצ'י נסרקה באיכות של 16 מיליארד מגה פיקסל, מה שמאפשר הגדלה עצומה החושפת פרטים חדשים

מעתה, גם מי שלא יכול להרשות לעצמו לנסוע למילאנו ולהביט מקרוב בציור הפרסקו הידוע הסעודה האחרונה של ליאונרדו דה וינצ'י, יוכל לבחון את התמונה לפרטי פרטים. כנסיית סנטה מריה דלה גרציה, בה נמצאת היצירה, החליטה לסרוק אותה באיכות של 16 מיליארד מגה פיקסל - פי 1,600 ממצלמת תיירים טיפוסית של 10 מיליון פיקסלים.

איכות התמונה מאפשרת בחינה של פרטים שאינם נראים לעין הרגילה - כמו עקבות הרישומים הטרומיים של ליאונרדו. "גם מי שאינם מומחים יכולים ליהנות מהאיכות הגבוהה של התמונה, כמו היתה מונחת לפניהם", אמר אוצר הכנסיה, אלברטו ארטיולי. בניגוד לתמונות ממוחשבות רגילות נשארת חדה גם כאשר מתקרבים.

"ניתן לראות כיצד ליאונרדו רשם את הכוסות השקופות, מה שלא ניתן לרוב לראות", מוסיף ארטיולי. "אפשר גם לראות את מצבה המדורדר של התמונה", הוא מוסיף. ארטיולי מציין כי העלאת התמונה לאינטרנט לא רק מאפשרת לרבים לבחון ולחקור את התמונה, אלא גם מתעדת את מצבה ב-2007 - מה שעשוי להיות בעל ערך רב להיסטוריונים ולמשחזרים בעתיד.

התמונה שוחזרה במאמץ שקדני שהסתיים ב-1999. פרויקט השיחזור נועד לתקן נזקים של 500 שנה בתמונה הידועה. ליאונרדו צייר את "הסעודה האחרונה" בצורה יבשה, כך שהתמונה אינה נדבקת למשטח, בסגנון הפרסקו, ולכן היא עדינה ונתונה יותר לשחיקה. הרסטורציה הורידה לא רק 500 שנות אבק ובוץ מהתמונה, אלא גם רסטורציה קודמת שהסתירה את עבודתו של ליאונרדו עצמו.

כיום, גם מי שיגיע למילאנו עשויים להתקשות לראות את יצירת המופת, בשל מגבלות שנועדו להגן עליה מהרס. הכניסה למתחם הכנסיה מו נמצאת היצירה מותרת ל-25 מבקרים בכל רבע שעה ובסך הכל 320 אלף מבקרים בשנה. על המבקרים לעבור מערכת טיהור על מנת לצמצם את חשיפת התמונה לאבק וחומרים מזהמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully