וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בתקציב התרבות 2007 - יבוטל חלקית

מיה יסעור

31.10.2007 / 12:57

בדיון שנערך בוועדת החינוך והתרבות בכנסת הוחלט לבטל באופן חלקי את הקיצוץ בתקציב התרבות 2007, ולפעול למען חקיקת חוק תרבות


ועדת החינוך והתרבות התכנסה היום בכנסת כדי לדון במשבר בתקציב התרבות, וחברי הכנסת שהתכנסו הודיעו בתום הפגישה כי יתעקשו על כך שהתקציב לשנת 2008 יעמוד על 445 מיליון ¤, ולא פחות מכך. כזכור, למרות הסכם אולמרט-שטרית, התקציב לשנת 2008 עומד כיום על סך של 392 מיליון ש"ח בלבד, דבר המעמיד בספק את יכולתם של מוסדות תרבות מסוימים להמשיך לפעול.

כמו כן, בוועדה הוחלט על ביטול הקיצוץ של 6.7% מתקציב התרבות של 2007, וכספי הקיצוץ יועברו למוסדות השונים. בנוסף, הוחלט לפעול למען חקיקת חוק תרבות, שהרעיון העומד מאחוריו הוא שתקציב התרבות יהווה חצי אחוז מהתקציב הכללי של המדינה.

פולי מסמל את הפרדוקס של ישראל

ישיבת הוועדה נפתחה בדברי הספד שנשא היו"ר לישראל פוליאקוב (פולי), שהלך אתמול לעולמו. "פולי הכניס חיוך לחיינו", אמר ח"כ מלכיאור. "יחד עם חבריו, הביא לכאן תרבות אמיתית במשך שנים רבות. נחסר את החיוך, העידוד והאמנות שבלב, שהביא לנו פולי. אני משתתף בצער המשפחה, האמנים והאמנות בישראל".

גם נציג מוסדות התרבות ומנהל התזמורת הסימפונית רעננה, אהוד גרוס, התייחס לפולי בדבריו: "דמותו של פולי ז"ל מסמלת לנו את הפרדוקס של מדינת ישראל. תראו את היחס של עם ישראל לפולי ז"ל, ותראו את היחס של ממשלת ישראל לתרבות. אם אנחנו לא יכולים לתכנן לפי הסכם אולמרט – שיטרית, אנחנו לא יכולים לתכנן בכלל. המשמעות תהיה אובדן הזהות התרבותית של עם ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully