וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת התסריטאים בארה"ב - החל ממחר

ענת קם

4.11.2007 / 13:24

איגוד התסריטאים האמריקאי מוחה על שחיקת השכר. בהוליווד מחכים לרעידת אדמה כלכלית. גם ג'יי לנו עובר לשידורים חוזרים

איגוד תסריטאי הטלוויזיה והקולנוע האמריקאי הכריז ביום שישי האחרון על שביתה חובקת תעשייה שתחל מחר (יום שני). אם לא יימצא פתרון של הרגע האחרון, ישבתו התסריטאים החברים באיגוד, לראשונה מאז 1988. התסריטאים, ששכרם ומעמדם נשחקו בשנים האחרונות בעקבות שגשוג תכניות הריאליטי ובשל נסיבות טכנולוגיות משתנות, נאבקים באולפנים וברשתות הזוכים לגיבוי מתאגידי ענק.

איגודי התסריטאים בארה"ב צפויים להורות לאלפי חבריהם לחדול מעבודה ולהקים משמרות מחאה עם תחילת השביתה. ההחלטה על השביתה הגיעה לאחר שלושה חודשי משא ומתן, שנבלם בסוגיית התמלוגים לתסריטאים בנוגע להפצה בדי.וי.די, באינטרנט ובטלפונים סלולאריים.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמר התסריטאי נורמן ליר כי הוא צופה זמנים קשים לכל הגורמים. השביתה תהווה מכה מיידית לתכניות האירוח, דוגמת התכניות של קונאן או'בריאן וג'יי לנו. התכניות תשודרנה בשידורים חוזרים בתקופה הקרובה (גם בישראל). במידה והשביתה תמשך, הפגיעה תורגש גם בסדרות טלוויזיה ובהפקות קולנועיות.

בטווח המיידי השביתה תשפיע על למעלה מ-200 אלף עובדי התעשייה בהוליווד, ועל אלפים נוספים ברחבי ארצות הברית. המאבק עשוי להקדים צרות נוספות, עם פקיעת חוזי הבמאים והשחקנים ביוני הבא. בטווח הרחוק, שביתות כאלה עשויות להשפיע על כלכלת הוליווד, שסובלת גם כך משינויים בהרגלי ובאמצעי צריכת המדיה.

גם כלכלת לוס אנג'לס, שנכוותה מן המשבר הכלכלי האחרון באמריקה ומשריפות הענק שהשתוללו לאחרונה בקליפורניה, צפויה להיפגע מן השביתה. גם התיירות, המושפעת מתעשיית הקולנוע בעיר, עלולה להינזק וכן כל בעלי המקצוע שמרוויחים מעבודתם של האולפנים – החל במסעדות שמקיפות אותם וכלה בבעלי המכבסות אליהן נשלחות התלבושות מהסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully