וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק וערוץ הקניות

עומר בכר

11.11.2007 / 10:14

אמו של עומר בכר ניסתה למכור אותו ב-22.90 ש"ח בתוכנית "להיטים מארה"ב", אבל הוא ברח וכתב ביקורת טריילרים

משחק העונה

אם חלומות היו מתגשמים והייתי שחקנית מצליחה בהוליווד, בוודאי הייתי רוצה את הקריירה של נעמי ווטס. הבחורה גם יפה, גם מוכשרת וגם בוחרת תפקידים ורסטיליים למדי. אולי הייתי מוסיף איזו קומדיה רומנטית לרזומה. והנה - ווטס חוזרת עם סרט חדש בשם "Funny Games", עיבוד מחודש לסרט אוסטרי של מייקל הנקה שיצא לפני עשור.

מייקל הנקה מביים, במפתיע, גם את הגרסה האמריקאית - כלומר עושה רימייק לעצמו. ווטס וטים רות' מגלמים זוג נשוי שעובר לבית חדש עם ילדם היחיד. צלצול פעמון חושף בפניהם את פיטר השכן, שבא לברכם, אך מהר מאוד הם מבינים שהוא שם על מנת להתעלל בהם יחד עם חברו – רק לשם השעשוע וההנאה הסדיסטית.

לאורך הטריילר, המלווה במוזיקה קלאסית, מופיעות כתוביות שיקדמו ויבארו את העלילה: "המשחק הוא פשוט, בחר לך קורבן" ואז ממשיך בסופרלטיבים המהללים את הסרט – אך לא מדובר בהמלצות של מבקרי קולנוע, כי אם של הבמאי המהלל את עצמו ואת סרטו - מין קריצה לסרט המקור. מגלומן.

ציון טריילר: הומאז' מוצלח לסטנלי קובריק

קהל יעד: צופי דקסטר הנאמנים

ניצוץ של תקווה

ההשוואות לקובריק הזכירו לי את העריכה-מחדש שנעשתה לקלאסיקה שלו "הניצוץ" ומופצת ביוטיוב. הגרסה הזו היא שיעור בעריכה למתחילים – היא מראה כיצד עורך טוב יכול להפוך סרט אימה מותח ומוכר כמו הניצוץ לקומדיה רומנטית מתוקה לכל המשפחה.

בראש ובראשונה הדרך לעשות זאת היא להשתמש בקריין שיקריין באינטונציה הנכונה, יציג את הדמויות הראשיות ויסביר מה מטרתן ומהו הקונפליקט שהן עומדות מולו: ממש להאכיל את הצופים בכפית סוכר, ולא להשאיר ולו מרווח קטן להשלמת פערי מידע על ידי הצופה.

הצעד הבא הוא כמובן מוזיקה: נעימת חליל קופצנית תעשה את העבודה וברגע הדרמטי ביותר יכנס פיטר גבריאל לתמונה. לבסוף, מבלי להראות כיצד נגמר הסרט אנחנו צריכים לקבל בכל זאת שביב של תקווה לקראת סופו של הטריילר, כדי שנזכה לקתרזיס המיוחל ונדע שרוח החג לא פסחה עלינו גם השנה.

ציון טריילר: שיעור בעריכה

קהל יעד: מי לא?

הסיוט שלפני חג המולד

מורגן ספרלוק, הזכור לטובה מ"לאכול בגדול" חוזר למסך הגדול. הדוקומנטרי הנוכחי שלו מתהדר בשם המופלא: "מה ישו היה קונה?". לא קשה להבין, גם מבלי לצפות בטריילר, שמדובר בביקורת על החברה הצרכנית האמריקאית, שבעיקר סמוך לחג המולד, צורכת עצמה לדעת בתואנת "רוח החג".

הטריילר מלווה את הכומר בילי, שהוא קריקטורה של כומר צעקני ומוחצן, הקורא לגאולה בעזרת שירים וריקודים ומזהיר את האומה האמריקאית מפני השופוקליפסה שמגיעה ממש עכשיו.

דמותו הצבעונית והעריכה המצחיקה של הטריילר, המלווה במוזיקה קלילה וקופצנית כיאה לסרט חג, יחד נתוני הרגלי הצריכה האמריקאית שמוגשים בפונט נוצץ – כל אלו מבטיחים דוקומנטרי מצחיק שיהווה מתחרה רציני לנמסיס מייקל מור במרוץ לפסלון המוזהב.

אם תהיתם על מה להוציא את מעות החג שלכם השנה, כרטיס קולנוע עשויה להיות בחירה טובה.

ציון טריילר: הללויה ברד'ר

קהל יעד: אמריקאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully