וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים מתבצרים בתיאטרון חיפה

TheMarker

15.11.2007 / 15:11

ההפגנה נערכת במחאה על פיטוריהם של 33 מעובדי התיאטרון, ועל רקע מדיניות הממשלה בנושא קיצוץ תקציב התרבות

כ-100 שחקנים, עובדים ויוצרים מתבצרים בתיאטרון חיפה במחאה על פיטוריהם של 33 עובדי התיאטרון. בכניסה לתיאטרון הוצבה במה ועליה ארון קבורה ובובה של אדם צעיר.

המפגינים נושאים שלטים הקוראים "ליצור או לא להיות" ומתריעים מפני "מותו של תיאטרון חיפה"; המפגינים אף מוחים אישית נגד ראש עיריית חיפה ,יונה יהב. הם הציבו כיסא גלגלים ועליו מתנוסס שמו של ראש העיר עם שלט: "התרבות גדולה עליך".

יו"ר איגוד האמנים בהסתדרות שאירגן את ההפגנה, דוד גלנוס, אמר כי "ההפגנה עכשיו היא בסימן של מוות. היום זו יריית הפתיחה של המאבק שלנו. לא יכול להיות שהאמנים והעובדים, אשר תורמים כל כך לתרבות הישראלית, מקבלים סכין בגב. אני קורא להנהלת התיאטרון לסיים את המשבר הזה לאלתר".

ההפגנה נערכת לאחר שהמו"מ של נציגי ההסתדרות ונציגי דירקטוריון התיאטרון הגיע השבוע למבוי סתום. זאת, לאחר שאיגוד האמנים דרש מנציגי העירייה לבטל לאלתר את כלל מכתבי הפיטורים - ונענה בשלילה על ידי הדירקטוריון.

המשבר בתיאטרון חיפה אינו חדש, אולם הנסיונות להבריא את המוסד, הסובל מגירעון של כ-25 מיליון שקל, הגיעו ככל הנראה לקצם עם החלטתו של יו"ר הדירקטוריון, דני נישליס, לפטר 33 מתוך 50 עובדי התיאטרון.

בעקבות הפיטורים, נסגרו מחלקות שלמות בתיאטרון. העובדים שנותרו מודים כי במצבת כוח האדם הנוכחית, לא יוכלו למעשה להמשיך לעבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully