וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינטר גראס תובע: לא התגייסתי מרצוני לאס-אס

25.11.2007 / 11:56

הסופר, שחשף רק בשנה שעברה כי שירת בשורות הנאצים, יוצא נגד מחבר הביוגרפיה שלו

גינטר גראס הגיש תביעה נגד הוצאת הספרים "ראנדום האוס", שפירסמה את הביוגרפיה אודותיו. הסופר, זוכה פרס הנובל, יוצא נגד הכתוב בספר, בו נטען כי הוא התגייס מרצונו החופשי לשורות הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

בסוכנויות הידיעות דווח כי עורך הדין פול הרטין ביקש להוציא צו מניעה נגד "ראנדום האוס", בעלת הוצאת הספרים הגרמנית "גולדמן ורלאג". התביעה כוללת תצהיר שכתב גראס בן ה-80, בו הוא טוען שהוא לא הצטרף ליחידות הוואפן-אס-אס בהתנדבות. טרם ברורות דרישות צו המניעה, או מה מבקש עורך הדין מן ההוצאה.

בביוגרפיה "גינטר גראס", שכתב מייקל יורגס, נכתב כי "גינטר גראס התגייס... ובגיל 17 הוא התנדב לשרת בוואפן-אס-אס". גראס טוען כי בגיל 15 הוא הצטרף לוורמאכט, אך כיוון לשרת בחיל הים או ביחידת שריון. "לא היה לכך דבר, באופן ישיר או עקיף, עם התנדבות לוואפן-אס.אס. גוייסתי ליחידות אלו ללא שיתוף פעולה אקטיבי מצידי, כשקיבלתי את צו הגיוס בסתיו 1944".

גראס, שהפך ברבות הימים, בגרמניה שאחרי המלחמה, לקול המצפון והמוסר – דרש מן הגרמנים, בספריו ורשימותיו, להתעמת עם פשעי המלחמה שבצעו. בשנת 2006 הוא הטיל פצצה כשחשף בזכרונותיו, שכבן-עשרה הוא לחם בשורות הוואפן-אס-אס, חוד החנית הצבאי של המפלגה הנאצית, שלחמה לצד הוורמאכט (הצבא הגרמני).

היועץ המשפטי של הוצאת גולדמן ורלאג אמר כי בהצהרתו של גראס חסרה "אמירה אחת, פשוטה ובהירה, 'אני לא התנדבתי מרצוני לשרת בוואפן-אס-אס". לדבריו, הספר לא יוסר מהמדפים ולא תחפסק הדפסתו, עד אשר בית המשפט יגיע לפסיקה בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully