וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי בשבילו זה דני

עידית פרנקל

28.11.2007 / 11:28

דני קריביט, אגדת דיסקו והאוס ניו-יורקית, יגיע מחר לשרון 12. עידית פרנקל נכנסה כבר למצב צבירה של כדור מראות

כמי שגדל לתוך הסנריו הבוהמיאני של גריניץ' ווילג' בסוף שנות ה-60, בן לזמרת ג'אז ואבא בעל מועדון (בשם "המעגל התשיעי"), נראה כי מסלול חייו המוזיקליים של דני קריביט הוא לא פחות מברור מאילו. אחרי הכל, כשאתה מגיש משקאות להנדריקס וג'ופלין בבר השכונתי – שבבעלות אבא שלך – עורך דין כבר לא יצא ממך.

דני קריביט, מפיק ותקליטן מהחשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של סצנת הדיסקו/האוס בניו יורק, ממייסדי הליין המיתולוגי "באדי אנד סול" בעבר ותקליטן הבית של הליין “718 Sessions” בהווה, יגיע ביום חמישי הקרוב (שזה מחר) לשרון 12, ומההתרגשות שנרשמת בקרב הקהל הפוטנציאלי שלו בתל אביב, למה שכנראה תהיה המסיבה של השנה. עוד לפני הכול נהיה הוגנים ונציין שכמה וכמה מהכותבים באתר זה פוקדים את הליין "איסט אוף עדן", האחראי ליבוא של קריביט ואף הספיקו להכיר ולהוקיר את האנשים שמאחוריו. בסצנה כמו בסצנה - לפעמים הגבולות בין פרגון כנה לקידום אינטרסי עלולים להראות מטושטשים. לא בכך עסקנינו. קריביט הוא שם כל כך גדול וחשוב בסיפור של רחבות הריקודים, שבאמת אין טעם להתעכב על רשימת החינמים. אגב, אין כאלה.

כל מה שזז

את השם דני קריביט ניתן למצוא, ולא בכדי, ברשימה המכובדת ביותר של מפיקי/תקליטני הדיסקו וההאוס שיצאו מניו יורק – בירת האנדרגראונד-דאנס ושחקנית מפתח בהגדרת המושג - לצד דיוויד מנקוסו ("הלופט"), ניקי סיאנו (תקליטן הבית של ה"גאלרי"), וולטר גיבונס (מפיק על ואיש "גלאקסי 21") לארי לבן ופראנסוואה K. גם אם רוב השמות הנ"ל לא מצלצלים לצרכן האקסטזי הממוצע בישראל, שהרי עליו לפחות לדעת כי בלעדי פועלם של אילו לא היינו מתכנסים כאן הערב.

מסוף שנות ה-70 ובמהלך חציים הראשון של ה-80, הגדירו אנשים אילו גישה חדשה לסאונד, הפקה ודרך חיים. הם היו שם כשמועדוני הריקודים הסאלונים הפכו לדיסקוטקים שהפכו לקלאבס ובהמשך גם למגה-קלאבס. הם היו הראשונים להגדיר את תפקידו של התקליטן מנותן שירות – ליצרן תרבות. הם הקימו את ה"רקורד פול" (הגוף המקצועי הראשון שאיגד את צרכיהם של תקליטני ניו יורק ופתח את קו השירות הישיר ביניהם לחברות התקליטים, שאז עוד לא לגמרי הבינו מה פשרה של תרבות המועדונים), התעקשו, צרכו ורקדו. הם, בסופו של דבר, עומדים בתחילתו של כל הסיפור הזה.

מרולר-סקייטינג בפאראדייז גאראג', לקוקטיילים של LSD אצל מנקוסו בלופט, ערבים ברוקסי, ליימלייט, דאנסטרייה, סייב דה רובוטס (ועוד המון שמות של מועדונים ומסיבות), הקריירה של קריביט נתנה אצל כולם. כמפיק הוא עבד עם שמות גדולים כקטנים; מג'יימס בראון וגלורייה גיינור ועד ויסאג', גוון גאט'רי ואקסטזי, לאב אנד פיין. קריביט חתום על מעל 200 ריליסים ולא בכדי קיבל את התואר "מלך הרי-אדיטים", שכן הוא כנראה הראשון לחשוב ל"הלביש" תפקידים מוזיקליים של קטע אחד על אחר. מה שיכנו בזמן אמת רי-מיקס ובעתיד מאש-אפ.

המסיבה הכי טובה בניו-יורק

ב-96' הוא חבר לשועלי הנשמה פראנסווה K וג'ו קלאסל בליין ימי א' של מועדון ה"ויניל" תחת השם "Body & Soul". מסיבות שיותר מהכול החזירו להאוס את הכבוד האבוד שלו, אחרי שנים לא קלות של התמסחרות מאסיבית ובשיא תקופת המגה-קלאבים בניו יורק (תקופה שאלינו הגיעה באיחור של שנתיים וניתן לסמנה כימים הנוראים של צ'ופי-אלה גוטמן והניצחונות). בנחישות ורגישות הפכו השלושה את הליין למוסד ניו-יורקי איכותי. תחנת חובה למבקר במנהטן ולפי הסיפורים, כנראה הערב הכי סקסי ביקום. בדיוק את אותו הדבר הוא עושה בשנים האחרונות ל-“718 Sessions” מחזיקת התואר "המסיבה הטובה ביותר בסיטי".
כבר למעלה מעשור ש"Body & Soul" היא הגדרה לטוב שבכל העולמות: דיסקו, האוס, מוזיקה חמה ומנענעת, קוקטיילים וכוסיות. רק אלוהים יודע למה אנשים רוצים משהו אחר מהמסיבות שלהם.

איסט אוף עדן מארחים: דני קריביט בשרון 12, 29.11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully