וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה חייבת להימשך: סוף לשביתה בברודווי

רויטרס

29.11.2007 / 11:55

לאחר 19 יום הושגה פשרה בין עוזרי הבמה למפיקים. הצגתן של 27 מחזות הזמר וההפקות שהוחשכו תחודש מחר

תיאטראות ברודוויי ונציגיהם של עוזרי הבמה השובתים הגיעו להסכמה שהביאה לסיומה של שביתה בת יותר משבועיים, שגרמה עד כה להפסדים של כ-17 מיליון דולר ליום ולביטול הצגות של עשרות מחזות ומחזות זמר. ההופעות בברודוויי צפויות להתחדש כבר ביום שישי.

השביתה, בה פתחו עוזרי הבמה לפני 19 יום במחאה על כישלון המשא ומתן ביניהם ובין מפיקים בברודוויי על שכרם ותנאי עבודתם, הובילה להחשכתם של 27 מחזות ומחזות זמר בשבועיים האחרונים ולאובדן של הכנסות בסך עשרות מיליוני דולרים, במיוחד בשבוע של חג ההודיה, בו נוהר בדרך כלל הקהל לתיאטראות.

בשבוע שעבר העריכה ליגת התיאטראות והמפיקים בארה"ב כי שביתת עוזרי הבמה, האחראים בין היתר גם על התפאורה והציוד, גורמת להפסד של 17 מיליון דולר ביום לתיאטראות ולעסקים המסתמכים על הקהל הנוהר להצגות להיט כמו "מלך האריות" ו"מאמה מיה". כל המחזות ומחזות הזמר, למעט שמונה, הפסיקו להציג והמפיקים נאלצו להודיע כי הם יחזירו לרוכשי הכרטיסים את כספם.

המשא ומתן בין הצדדים חודש ביום ראשון ואמש הם הצדדים להגיע להסכמה. "מדובר בפשרה טובה שתשרת את התעשייה שלנו. הופעותיהן של כל ההצגות שהוחשכו צפויות להתחדש מחר בלילה", אמרה המנהלת הכללית של ליגת התיאטראות והמפיקים, שרלוט סנט מרטין.

הכנסות ברודווי מהצגות וממכירת מוצרים נלווים מסתכמות בכ-5 מיליארד דולר בשנה, לפי הליגה. תיירים רוכשים למעלה מ-60% מהכרטיסים הנמכרים בברודווי, ובעונת 2006-2005 נמכרו למעלה מ-12 מיליון כרטיסים. השנה צפויים בברודווי 45.4 מיליון תיירים - עלייה של כ-4% לעומת 2006. פתיחת השביתה בברודווי הביאה את תעשיית הבידור בארה"ב למצב של "שביתה מחוף לחוף", מכיוון שבהוליווד נכנסה שביתת התסריטאים לשבוע הרביעי שלה.

גילדת התסריטאים של ארה"ב הנחתה את 12 אלף החברים בארגון להפסיק לעבוד החל מה-5 בנובמבר. תסריטאי הוליווד מעוניינים בהעלאת משכורותיהם על עבודה בתוכניות שנכללות במה שהגילדה מכנה "מדיה חדשה", כמו DVD או אתרי אינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully