וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוד המצחיק: אדוארד הרמן - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

4.12.2007 / 10:46

אל תקראו לגיא שמי קבלן משנה. קראו לו טייקון נדל"ן בכל הקשור לשחקני משנה הוליוודיים. והפעם: אדוארד הרמן

אדוארד הרמן נולד בוושינגטון די.סי בשנת 1943, גדל בגרוס פוינט מישיגן ולמד משחק בלונדון, לאחר שזכה במלגת פולברייט היוקרתית. לאמריקאים המבוגרים שבינינו, הרמן יהיה זכור בעיקר מתפקידיו כנשיא פרנקלין ד. רוזוולט, אותו גילם גם בסרט הטלוויזיה "אלינור ופרנקלין", גם בסרט ההמשך, "אלינור ופרנקלין – שנות הבית הלבן" וגם בסרט "אנני" של ג'ון יוסטון. כהמשך ישיר, בשנת 2005 הנחה הרמן סרט דוקומנטרי על אותו נשיא.

מלבד מבחר הופעותיו בסדרות טלוויזיה כגון: "מ.א.ש", "האנטומיה של גריי", "אוז", "בנות גילמור", "חוק וסדר", "רצח מאדום לשחור", "כנפיים", "מקום אחר" ואף בפרק אחד ב"אלפרד היצ'קוק מציג", להרמן מקור פרנסה אחר בדמות קריירת קריינות מצליחה, שנעה מפרסומות לדודג' דרך סרטים תיעודיים (ערוץ ההיסטוריה מעסיק אותו באופן די קבוע) ועד לספרים מוקלטים, בהם לא פעם יוצא לו "לשחק" דמויות שונות עם מבטאים שונים.

אדוארד הרמן הוא גבוה ומאוד מכובד, הבעת הטוב הלב שנשקפת מפניו יכולה בנקל להפוך לפסיכוזה. הוא אמין בתור הדוד הידען, מצחיק מאוד בתור השוטה ולרוב שליו באופן מאיים כשהוא כבר משחק את תפקיד הנבל; הוא הנחה שלל תכניות היסטוריות על נשיאי ארה"ב לדורותיה והוא משחזר מכוניות נלהב. נכון, הוא שיחק אמנם ב"ריצ'י ריץ'" לצד מקולי קלקין, אך אם נתאמץ, נוכל להיזכר בו בלא מעט סרטים טובים יותר כמו "גטסבי הגדול", "שושנת קהיר הסגולה", "ניקסון", "הטייס" וארבע הדוגמאות הבאות:

המיאו של החתול – בעל ההון הטיפש

המו"ל המליונר וויליאם רנדולף הרסט (הרמן) היה איש אמיתי. לא מכבר נטען כי דמותו של צ'ארלס פוסטר קיין מסרטו הנחשב של אורסון וולס התבססה על הרסט. השאלה האם צ'ארלי צ'פלין (אדי איזרד) אכן קיים רומן עם חברתו של הרסט, מריון דיוויס (קירסטן דאנסט) וכתוצאה מכך נאלץ מישהו למות, נותרה עד היום ללא מענה, אך סרטו של פיטר בוגדונוביץ' מציג השתלשלות אירועים שנראית די הגיונית. הרמן מבחינתו עובר על כל המנעד שלו, כשהוא נדרש לדמותו של הרסט: הוא כוחני, ילדותי, נקמני, מחושב, אקסצנטרי, קנאי ובעיקר טיפש. תפקיד גדול.

נשיכות קטנות – החבר החדש של אמא

סנטה קרלה קליפורניה מפוצצת בערפדים ומייקל (ג'ייסון פטריק) ואחיו סאם (קורי היים) רק מתחילים להבין את זה. לעומתם, האחים ההזויים אדגר ואלן (פו?) לבית משפחת פרוג (קורי פלדמן וג'יימיסון ניולנדר) דרים זה מכבר בסנטה קלרה ועקב בקיאותם בקומיקס פופולארי, הם עלו על עניין הערפדים ואף מתכננים למגר את הנגע מעיירתם השלווה.

אין לאף אחד ספק שדיוויד (קיפר סאת'רלנד) הוא אחד הערפדים הראשיים, אך סאם חושד שדווקא מקס (הרמן), חברה החדש של אמו, עשוי להיות ה"בוס" של דיוויד. בארוחת הערב, לאחר שמקס יראה את עצמו במראה ולא יהרג מהשום שישפכו לו האחים פרוג על הפסטה (באמתלת פרמזן) החשדות של כולם יתעמעמו, גם אם לזמן קצר.

סיפור אהבה: סיפורם של לו ואלינור גריג – התפקיד הראשי

בניגוד לבייב רות', שחוץ מכשרונו האדיר למשחק, היה ילד מגודל עם סגנון חיים ראוותני, לו גריג תמיד היה נחשב לילד הטוב של הבייסבול - זה שעובד קשה, משחק לפי החוקים ובעיקר סולד מאור הזרקורים. למרות שהסרט הוא לכאורה יותר על אשתו של גריג, אלינור (בליית' דאנר, האמא של גווינית') לאדוארד הרמן (כלו גריג) יש מספיק זמן מסך להראות מה הוא שווה. "סיפור אהבה" הוא סרט טלוויזה טוב והרמן משחק בו מצויין, אך דקדקנים מתעקשים כי קיים דמיון קלוש בין לו גריג ה"אמריקאי החזק" לבין אדוארד הרמן שנתפס יותר כפרופסור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אכזריות בלתי נסבלת – הטיפש עם הכסף

רקס רקסרות' (הרמן) הוא עשיר מאוד, חולה רכבות ובוגד באישתו מרילין (קת'רין זיטה ג'ונס) באופן קבוע. למעשה בגלל זה היא התחתנה איתו. מרילין היא מתחתנת סדרתית ותכניתה לתפוס את בעלה על חם ולקחת חצי מכספו (בעזרתו של גאס פאטש, ממסמר התחתים) הלכה לכאורה לפי המתוכנן.

לצערה הגדול, מיילס מאסי (ג'ורג' קלוני) עו"ד גירושין וותיק החליט כבר בתחילת הסרט לקחת את התיק של רקסרות'. ככתוב, בתפקיד השוטה הרמן הוא מצחיק, אמין ופרוורטי ועד סוף הסרט (ללא ידיעתו) תהיה לו גם השפעה קריטית על יחסיהם של שני הגיבורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully