וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פני צלקת: רוברט דאבי - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

11.12.2007 / 10:52

לנירוונה יש אלבום שקוראים לו "לא משנה". המדור של גיא שמי לשחקני משנה חולק עליו, ובגדול. והפעם: רוברט דאבי

רוברט דאבי נולד ב-1951 בקווינס, ניו יורק, ויש להניח שכבר אז היו לו חטטים על הפנים. לאחר לימודי משחק בסטודיו של לי שטרסברג והופעת בכורה מצויינת לצד פרנק סינטרה בסרט הטלוויזיה "חוזה ברחוב צ'רי", הצליח דאבי להשיג את תשומת ליבו של המפיק האגדי אלברט ר. ברוקולי, שליהק אותו לסרט "רשיון להרוג" בתור פרנץ סאנשז - ברון סמים קולומביאני ואויבו המושבע של ג'יימס בונד (טימותי דלטון במקרה הזה) - ובכך פתח לאי אלו מלהקים את העיניים. מלבד עבודתו עם במאים חשובים כמו סטיבן שילברג, ג'ון מק'טירנן, ריצ'רד דונר, פול וורהובן ובלייק אדוארדס, את דאבי אפשר גם למצוא (אם מחפשים ממש חזק) בשלל סדרות טלויזיה, דוגמת "פרקליטי אל.איי", "קרן סיסקו", "שושלת", "בלוז לכחולי המדים" ו"פרופיילר", שם שיחק את הסוכן ביילי מאלון והשתתף בשמונים פרקים. רוברט דאבי הוא קשוח בטירוף ומפניו אפשר להבין (בסרטים) שהיו לו חיים קשים, מה שאומר שגם כאשר הוא אחד מהטובים, זה לא יהיה הוא שישיג את הבחורה. היות והוא איטלקי-אמריקאי תפקידי מאפיה אינם זרים לו וב"חתיכה על תנאי" הוא מפגין תזמון קומי מרשים. לדאבי קריירה לא ממומשת של זמר אופרה וחמישה ילדים, כנראה מאוד ממושמעים.

גוניס – אחד הבנים של הרעה הראשית

למייקי וולש (שון אסטין) יש תכנית להצלת שכונתו האהובה מידי הקבלנים המקווים להפוך אותה למגרש גולף יוקרתי - מפת האוצר של שודד הים ווילי חד-העין. הבעיה היא שהכניסה למערה (שתוביל אל האוצר) היא מהאח בביתה של גב' פרטלי (אן רמזי), השודדת המבחילה, ושני בניה: פרנסיס (ג'ו פנטוליאנו) המפונק וג'ייק (רוברט דאבי) השקול. גם דאבי וגם פנטוליאנו מזגזגים בכשרון רב בין "הגאנגסרים המפחידים" לבין "הגאנגסטרים הטיפשים עד גיחוך" ומצליחים להפחיד ולהצחיק אותנו. שליפת האקדח הגורלית, שאמורה לקבוע מי יאכל את משולש הפיצה האחרון, תלמד אותנו עוד כמה דברים אודות בעיות תקשורת וכבוד הדדי בתא המשפחתי הקלוקל הזה.

נערות שעשועים – הבוס הקשה אך טוב הלב

נעמי מאלון (אליזבת' ברקלי) נוסעת לווגאס עם אג'נדה - היא הולכת לרקוד. ואכן, לא ייקח הרבה זמן עד שנוכל לראות את נעמי רוקדת לצד קריסטל קונורס היפהפיה (ג'ינה גרשון) במחזה המצליח "אלילה". מכיוון שכולם צריכים להשתלם איפשהו, נעמי מבצעת את ההשתלמות שלה במועדון החשפנות הסליזי "הצ'יטה", שם היא עתידה לפגוש את זאק (קייל מקלכלן), בן זוגה של קריסטל, לבצע בו לפ-דאנס ובאופן כללי להתחבב עליו עד מאוד.

רוברט דאבי הוא אל טורס, הבוס של נעמי במועדון "הצ'יטה" שבתחילה מסביר לה שבמידה ויעברו שבועיים לבלי שייקבל ממנה מין אוראלי, הוא ייאלץ לפטר אותה, אך כאשר הקריירה שלה מתחילה לתפוס תנופה, ליבו מתרכך. זהו אחד מתפקידיו הסתמיים יותר של דאבי, אך כידוע, בסרט הספציפי הזה המשחק הוא לא מה שמשנה.

מת לחיות – סוכן האפ.בי.איי הכסיל

הנס גרובר (אלן ריקמן) לא מודאג ממערכת האבטחה המתוחכמת שת'יאו (קלארנס גיליארד ג'וניור), ההאקר הראשי שלו, זה מכבר הזהיר אותו מפניה. ת'יאו מאמין שחוץ מנס, שום דבר לא יכול לפתוח את הכספת בבנין נקטומי. ולכן כאשר הסוכן ג'ונסון (גראנד ל. בוש) והסוכן המיוחד ג'ונסון (רוברט דאבי) מחליטים לנתק את אספקת החשמל לבנין גרובר פונה לת'יאו ואומר "ביקשת נס? אני נותן לך את האפ. בי איי!" הסוכן המיוחד ג'ונסון (וחברו הצעיר הסוכן ג'ונסון) מסמלים את כל מה שרע בסוכנים ממשלתיים ומאפשרים לצופה להריע לג'ון מק'ליין (ברוס וויליס) עד הסוף, מאחר וגם הם נתפסים כסוג של רעים, שמנסים להכשיל את הגיבור. למרות זאת, שתיים מן הבדיחות הטובות בסרט הן של זוג הסוכנים הדבילים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הטורף 2 – השוטר השני

השוטר האריגן (דני גלובר) נלחם בברוני סמים בלוס אנג'לס העתידנית (1997) ומוצא את עצמו מתוסכל אל מול רוצח חדש ובלתי נראה, שמחסל את כל הפושעים שהוא אמור לעצור. האריגן, שכנראה לא ראה את הסרט עם שוורצנגר, מחליט לנסות ולתפוס בעצמו את הרוצח החלקלק ואט אט מגלה (בעזרת גארי ביוסי המשוגע) כי מדובר בחוצן.

רוברט דאבי הוא הקפטן פיל היינמן שמפציר בהאריגן לתת לדרגים היותר גבוהים להתעסק עם הצרה החדשה, אולם דאבי הוא צפוי מדי כ"קפטן שלא נותן לגיבור השוטר לעבוד" והופעתו ב"טורף 2" היא קצת כמו הופעתו של הטורף, כלומר בלתי נראית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully