וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד היחס לתרבות בישראל

מיה יסעור

16.12.2007 / 14:24

150 מוסדות התרבות בישראל קוראים לראש הממשלה לחגוג 60 שנים למדינה לבד. ביום שלישי תיערך הפגנה תחת הסלוגן: הזכות לתרבות היא חובה

מוסדות התרבות בישראל, מרכזי התרבות וארגוני היוצרים, כמו שח"ם ואמ"י, יפגינו ביום שלישי הקרוב, 18 בדצמבר. ההפגנה, שתתקיים בשעה 15:00, ברחבת המשכן לאומנויות הבמה בתל אביב, תיערך תחת המסר, "הזכות לתרבות היא חובה!".

במסגרת ההפגנה, שתי בובות מתוך המחזמר "אווניו Q” יעלו לבמה ויפנו לראש הממשלה אהוד אולמרט בבקשה לקחת אחריות על התרבות. בנוסף, תופיע גם התזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של עומר וולבר, ותנגן את סימפוניית הפרידה של היידן, במהלכה נעלמים נגנים מהבמה. מדובר ביצירה שנכתבה על ידי היידן כמחאה על היחס המחפיר לאמנים.

כזכור, לפני שבוע הודיע פורום מוסדות התרבות, המאגד בתוכו כ-150 מוסדות, ביניהם תזמורות, מוזיאונים, בתי ספר למשחק ולהקות מחול, על כוונתם להחרים את חגיגות ה-60 למדינה, כמחאה על תוכנית הממשלה לקצץ 52 מיליון שקלים מתקציב התרבות לשנת 2008. זאת בניגוד להחלטות הממשלה משנה 2006, לפיהם התקציב אמור לעמוד על 445 מיליון שקלים. משמעות הקיצוץ היא, בין השאר, פגיעה בהופעות בפריפריה, העלאה של מחירי הכרטיסים, פיטורים נרחבים במוסדות התרבות וסגירה של חלק מהם.

את ההפגנה ינחה נתן דטנר. מלבד המופעים, ינאמו בהפגנה גם יונה אליאן, שלמה וישנסקי ליה קניג, עידו תדמור, ח"כ אבישי ברוורמן, ועוד רבים. פורום מוסדות התרבות קורא לציבור הרחב להגיע ולהביע תמיכה גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully