וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לי אליוט

עופר רגב

17.12.2007 / 15:44

האלבום שעופר רגב הכי אהב השנה הוא דווקא אוסף הקטעים הגנוזים של אליוט סמית', שהתאבד לפני ארבע שנים

Elliott Smith – New Moon

אי שם בתחילת השנה הגיעה הבשורה המשמחת - אלבום חדש (בערך) לאחד היוצרים הגדולים שהיו כאן, והלך בטרם עת. על אף שאת מרבית השירים המעריצים הקשים כבר הכירו בגרסאות כאלו ואחרות שמסתובבות שנים באינטרנט, חומר חדש מבית היוצר של סמית', הוא תמיד עניין מרגש. באלבום "New Moon" לא היו יציאות מטורפות, לא היה שיר שהפיל אותי מהרגליים והיו גם לא מעט רגעים של בינוניות, אבל כן היו 20 שירים של יוצר נדיר. כנראה שבחירת וניפוי שירים לאלבום זו פריבילגיה של מי שבחר להישאר בחיים .

הכי שווה: "Half Right". קצת פחות אבל עדיין שווה: "High Times"

Pagoda – Pagoda

מזמן לא יצא לי להיתקל בשיר שאני רוצה לשמוע שוב ושוב בלולאות אינסופיות. כששמעתי לראשונה את "Alone" של Pagoda, זה קרה שוב. כמעט ועצרתי את המכונית בצד הדרך רק כדי להירגע. אחר כך הגיעו שמיעות נוספות של שאר האלבום, שהביאו לתודעתי את אחד מאלבומי הרוק הטובים של השנה. שילוב של קול מרענן ובכייני (בצורה טובה) לצרחות כאב שיוצאות עמוק מהבטן, לצד גיטרות מיללות ושורטות. כזה רוק לא שמעתי כבר כמה שנים טובות. Pagoda הוציאו השנה אלבום בכורה מאתגר, כזה שצריך מספר השמעות טובות כדי להבין עד כמה הוא טוב.

הכי שווה: "Alone". קצת פחות אבל עדיין שווה: "Death to Birth"

Bright Eyes – Cassadaga

אמרו שהוא התמסחר, אמרו שהוא צועד בצעדי ענק אל המרכז האיום. אמרו גם הוא שמגיע לארץ להופעה, אז אמרו. Bright Eyes הוציא השנה עוד אלבום נהדר, שממשיך את רצף האלבומים הנהדרים שהוא מוציא בתדירות מסחררת של כמעט פעם בשנה. "Cassdaga" מכיל כמה מהשירים הטובים ביותר של ילד האינדי הכי חמוד שיצא מארצות הברית בשנים האחרונות. קונור אוברסט חוזר עם משפטי המשורר שלו, הסיפורים שהופכים לשירים, והקול החצי כבשתי וחצי שבור שלו.
הכי שווה: "Lime Tree" קצת פחות אבל עדיין שווה: "If the Brakeman Turns My Way"

ואחד לשנה הבאה: Jose Gonzalez – In Our Nature

ולפעמים מחוסר זמן, לא ממש מגיעים לכל מה שיצא. כשאתה מגלה באיחור אלבום קודם של אמן, קשה ישר לקפוץ לאלבום חדש. Jose Gonzalez השבדי הוציא השנה עוד ממתק שטרם נגסתי בכל חלקיו. אבל אפילו אם הוא רק חצי-איכותי מאלבומו הקודם "Veener", סביר שגם החדש של השבדי הוא לא פחות ממצוין. קול ענוג על אקוסטית צריך להישמע בדיוק כמו שגונזלס עושה את זה - פשוט, מתוק, בלי יותר מדי תחכום אבל עם כל כך הרבה יופי.

עופר רגב מגיש בקול הקמפוס את התכניות גשם מקומי, יום שני ב-18:00

ופרוזק, ימי חמישי ב-03:00

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully