וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין הדג: ג'יין אדאמס - נו, ההיא מהזה

גיא שמי

18.12.2007 / 11:06

כי זה לא משנה, גיא שמי לא משתנה, הוא פשוט ממשיך עם המדריך השלם לשחקני משנה. והפעם: ג'יין אדאמס

ג'יין אדאמס נולדה ב-1965 בוושינגטון די.סי, למדה משחק בג'וליארד ושיחקה בתיאטרון בסיאטל. המחזה "מפקח מתקשר" השיג לה בשנת 1994 את פרס הטוני לשחקנית הטובה ביותר ומשנה זו גם ניתן לזהות את שמות הסרטים בהם היא השתתפה דוגמת: "גב' פארקר והחוג המרושע", "קנזס סיטי", "יש לך הודעה", "ממפורד", "האמיצה" ו"שמש נצחית בראש צלול".

אדאמס השתתפה בלא מעט סדרות, אך את רובן לא נזכור (כקהל ישראלי) למעט "פרייז'ר" ו"קשרי משפחה" עם מייקל ג'יי פוקס. חדי העין יוכלו לזהות אותה בפרק אחד מתוך הסדרה ההזויה "קרניבל" של HBO, בתור האמא של התינוק המת.

אדאמס לוקה בסינדרום עמנואל רוזן ותמיד נראית כאילו היא לא ישנה טוב ובשילוב קולה הדק והחלש לרוב תתקבל דמות של מישהי שעובר עליה משהו רע. רובנו נזכור אותה בתור זו עם הבעיות הנפשיות, שנעות בין מעט נוירוטית לסכיזופרניה טוטאלית. היא קטנה, עושה רושם של בחורה חלושה ובתקופה ששיחקה ב"אבי הכלה 2" היא וסטיב מרטין היו זוג.

מסיבת יום נישואין – החברה עם הדכאון שאחרי הלידה

ג'ו התסריטאי (אלן קאמינג) נורא רוצה שזוגתו סאלי (ג'ניפר ג'ייסון לי), השחקנית המזדקנת, תעשה לו ילדים. סאלי לא מעוניינת להיות אמא, אבל היות והיא אוהבת את ג'ו וההיסטוריה הזוגית שלהם מכילה מספיק בעיות, אי רצונה להביא עמו ילד לעולם, לא יפריד ביניהם. סופיה (פיבי קייטס), חברתה המפוכחת של סאלי (ואמא בעצמה), מנסה לשכנע אותה שלא לעשות את הטעות הזו, בעוד שקלייר (אדאמס) היא דוגמה חיה למי שלא מזמן עשתה את הטעות, ומשלמת עליה. אדאמס מעבירה בפשטות גאונית ועדינה את הספקטרום המלא של דכאון פוסט לידה ומוסיפה קצת מאניה דיפרסיה מלמעלה. זה קצת מדכא, אבל איכשהו גם מאוד מצחיק.

ילדים קטנים – הדייט הפסיכוטי של הפדופיל

רוני מק'גורבי (ג'קי ארלי היילי) הוא פדופיל משוחרר שגר אצל אימו. גב' מקגוברי (פיליס סומרוויל) דואגת לבנה ובנסיון להוציא לו את הילדים מהראש היא מסדרת לו דייט. שילה (אדאמס) היא הדייט המושלם לפדופיל שאמא שלו מסדרת לו דייטים: היא לוקחת שלל תרופות, היא עברה התמוטטות עצבים בקולג' וכנראה נוצלה מינית בילדותה. באמצע הארוחה יהיו ניצוצות של תקווה עבור שתי הדמויות האבודות הללו, אולם לאחריה נבין – יחד איתן - שקווים פסיכוטיים מקבילים לעולם לא ייפגשו. שילה היא אחת מהדמויות הפחות מצחיקות שגילמה ג'יין אדאמס ולמרות היותה דמות משנית ביותר, היא מצליחה להכניס עוד מלוא החופן דיכאון לשליש השלישי של הסרט.

מחוז אורנג' – הפקידה הביישנית

שון ברומדר (קולין הנקס) נדחה מפרינסטון עקב טעות משרדית. לשם כך אחיו המסומם לאנס (ג'ק בלאק) מציע לו טרמפ לקולג' הנחשק, בכדי שיוכל לסדר את העיניינים. היות והאחים מגיעים באמצע הלילה ומשרדי האוניברסיטה סגורים לקהל, לאנס נאלץ - בדרכו המיוחדת - לפרוץ פנימה. למזלו, כוחות ההתנגדות בהם הוא נתקל מונים אך ורק את הפקידה מונה (אדאמס), שלגמרי במקרה באה מאותו מקום ביזארי ביקום ממנו הוא מגיע, ומגיבה טוב לשאלה "האם את רוצה שאני אתפשט ואתחיל את המהפכה?", כשהיא מתפשטת בעצמה, ומחכה שיתחיל במהפכה. לאחר מעשה האהבה, יגלו השניים את תשוקתם המשותפת לאש והמשרדים של הקולג' היוקרתי יאלצו לשאת בתוצאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אושר - המנוצלת

לשלוש האחיות ג'ורדן יש בעיות בחיים. טריש (סינת'יה סטיבנסון), נשואה באושר לפסיכיאטר ביל (דילן בייקר) שלימים יתגלה כפדופיל; הלן (לארה פלין בויל), הסנובית, מפתחת פנטזיות כלפי המטריד הסדרתי שלה (פיליפ סימור הופמן) ואילו ג'וי (אדאמס) מנהלת רומן עם מהגר רוסי ונשוי שגונב לה דברים מהבית. בניגוד לאחיותיה שנאלצות להתמודד עם הבעיות שהחיים זורקים עליהן, ג'וי מצטיירת כמי שבוחרת במודע להיות החלשה והמנוצלת, מה שדי מסביר את המשך הקריירה של ג'יין אדאמס היות וג'וי היא תפקיד ראשי. יש להניח שאדאמס הייתה הבחירה הראשונה של טוד סולונדז לתפקיד ג'וי, והאווירה הספק חולנית ספק יום-יומית של "אושר", מושגת לא מעט בזכותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully