וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרחת השחת

מיה יסעור

23.12.2007 / 11:45

הכינו את הטוקבקים: "מי המציא את המילה הזאת, סלב?", הוא ה"אני לא פלקט" החדש. על המכונה - מיה יסעור

נינט - ממש כמו כותרת של כתבת שער במוסף חג – מתבגרת. היא, כמו שאומרים, כבר לא במקום הזה יותר, של המאמי הלאומית. היא לקחה הפסקה. היא נסעה לטייל. היא התרחקה מאור הזרקורים. היא התקרבה אל עצמה. והכי חשוב – היא עשתה קרחת בשווי מיליון וחצי שקלים, וממש לא מבינה על מה כל המהומה. נינט זועקת "זאת כולה קרחת!", כאילו שהיא לבדה נמצאת באיזה ספירה נשגבת יותר מאתנו; רמת מודעות גבוהה יותר – אולי שיירים מהטיול בדרום אמריקה – שבה אין משמעות וחשיבות לאלמנטים שוליים כמו אורך שיער ונפח חשבון הבנק.

נינט – אין דרך יפה להגיד את זה - מיתממת. היא לא מבינה מה זה סלב, ומי בדיוק המציא את המילה האיומה הזאת. היא גם לא מבינה מדוע ממשיכים להתייחס אליה כאל כזו, כשהיא באה בטענות לתקשורת, לקהל ולכל מי שמתייחס אליה כאל מותג, לא כאל אמן. שזה, אם כבר העלית את הנושא בובה, כנראה הדבר הכי מופרך ומנותק מהמציאות שאפשר להגיד בראיון, שכל המטרה שלו היא לשאול אותך איך את מרגישה עכשיו, אחרי שהסתפרת, בוודאי אם בחרת לתת למכונה לעבור לך על הפדחת אל מול המצלמות של הפרסומת החדשה ושל חדשות ערוץ 2.

בסופו של דבר, השאלה היא לא אם להסתפר לטובת חברה סלולארית זה לגיטמי – בטח שכן, אפילו נינט צריכה לשים לחם על השולחן – אלא מה הדיל שהיא סגרה איתם, ואיך היא חושבת שהוא ישפיע על היחס התקשורתי כלפיה. אם מיליון וחצי שווים לה, כחלק מהעסקה, גם תמונת שער לעיתון של שישי וכתבה בלעדית בערוץ הממלכתי, אז השתיקה תהיה יפה לה בכל מה שקשור לחשיבות התושבים שרוצים לעזוב את שדרות. זו כבר לא היתממות, זו הצטדקות. ואם הזמנת את חדשות ערוץ 2 להשקת הגרעה שלך, עליה קיבלת בוחטות מחברה סלולארית, איזו סיבה בדיוק יש לנו להתייחס אליך כאל אמנית? וזה הרי לא שהפרסומת עצמה תורמת לתדמית היצירתית שלה – גם נקודת המוצא שלה כלפי נינט, כלל לא קשורה לעיסוק השולי שלה בשירה ומשחק, אלא פועל יוצא של – שוב סליחה - היותה סלב-על, ואיזה שוק זה יהיה כשיראו שהיא עשתה, במיוחד בשבילם, קרחת.

המשוואה כאן היא מאוד פשוטה – מי שרוצה שיתייחסו אליו כאל אמן, מתנהג כמו אמן, שזה אומר, במקרה של נינט, מקליט את השירים הכי טובים שהוא יכול, מופיע כמה שיותר, עובד על כישורי המשחק שלו ולא הופך את מחלפות הראש שלו לקרקע נדל"נית. נדמה שנינט לא מבחינה בין עיקר וטפל, בכל מה שקשור לחיים שלה – תדמית האאוטסיידרית שהיא כל כך דואגת לטפח אינה מספיקה כדי להיחשב אמנית, או רוקרית במקרה שלה. היא צריכה גיבוי יצירתי איתן יותר מפרסומת לחברה סלולארית, או פריצה במהלך "נולד לרקוד". היא בעיקר צריכה לשיר.

מבחינה כלכלית, כמובן, קרחת היא כנראה הזניח במעשים שמישהי תסכים לעשות בשביל מיליון וחצי שקלים. אפילו אם נשים בצד לרגע את התהייה המפחידה על הדברים האחרים שנינט היתה עושה – או לא עושה - בשביל אותו הסכום (יאללה, מיליון וחצי, לא היית מקעקעת כוכב של סלקום על הכתף?), עדיין הבחירה להסכים להזמין את ערוץ 2 לתעד את רגע התספורת ובו בזמן להתבכיין על העוול שהקהל והתקשורת עושים לה, היא בסופו של דבר, בחירה שלה, שהתוצאה שלה ידועה מראש – גברת, כל עוד תמשיכי ככה תתמודדי עם עובדה מאוד מצערת – את אחול-מניוק פלקט.

עוד דבר אחד קטן שחייבים לומר – השיער החדש יפה לה והכל, אבל זאת ממש לא קרחת, מקסימום אורך 2 במכונה.

  • עוד באותו נושא:
  • נינט טייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully