וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד בלי סנטה: הסרטים שיעשו לכם מרי כריסמס

גיא שמי

24.12.2007 / 10:19

רוח חג המולד מרחפת מעל למדור הוותיק שחוזר משנת הקיץ שלו. גיא שמי עומד מתחת לדבקון, ומישהו הולך לנשק אותו

אני לא זוכר סרטים חשובים מדי שקשורים לחג הפסחא וגם לא לחג ההודיה (אולי למעט "סופת קרח" של אנג לי). ליל כל הקדושים הוא חג שמקושר בעיקר לסרטי אימה (ע"ע "Halloween"), אבל נראה שעדיין החג הכי מופק בקולנוע האמריקאי הוא חג המולד. גם אם ההתעלמות מהחגים האחרים (מכל הדתות, אגב) אינה מוחלטת, נסו להיזכר בסרט על הארנב של חג הפסחא; עכשיו נסו להיזכר בסרט על סנטה קלאוס. אלפים. מה זה אלפים? רבבות.

אם כן, לכבוד חג המולד הוחלט אצלנו ב'הצעת הגשה', להתעורר מתרדמה של כמעט שנה שלמה, רק בכדי להמליץ על ארבעה סרטים, שיעשו לכם אחושרמוטה של מרי כריסטמס. לא תמצאו פה את "אלו חיים נפלאים" וגם לא את "הסיוט שלפני חג המולד"; אותם הרי ראיתם כבר בחג הקודם. אז קשטו את העץ, הדליקו את האח ושירו איתנו:"איטס דה סיזן טו בי ג'ולי, פה לה לה לה לה, לה לה לה לה".

מת לחיות

הנס גרובר (אלן ריקמן) וחבורת הטרוריסטים/שודדים שלו תפסו את ג'ון מק'ליין (ברוס וויליס) בחופשה שלו ובלי נעליים, דבר המעצבן אותו עד מאוד. אולם זו דווקא נוכחתו של החג (שירי חג המולד מעטרים גם את פסי הקול של ההמשכים), שמוציאה את הבדרן שבמק'ליין החוצה. מידת נעליו של הקרבן הראשון שלו תהה קטנה מדי אמנם, אך זה לא ימנע מבעדו להלביש אותו כמו סנטה ולשלוח את גופתו חזרה לחבריו הטרוריסטים כאשר הוא נושא את הכתובת "עכשיו יש לי מכונת ירייה, הו הו הו".

קטן עליו

האלפים (מלשון Elf, לא מלשון ההרים) הם הגמדים החרוצים שעובדים בבית החרושת של סנטה קלאוס ומייצרים את הצעצועים אותם יעניק לילדי העולם (הנוצרי) בחג. באדי, הלא הוא וויל פארל (מטר תשעים וקצת) גדל בקוטב ומשוכנע שהוא אחד מהם. מכיוון שגודלו אינו מותאם לחיים האלפיים - ורק לאחר תאונה מצערת (במיטב התאונות האלגנטיות והחינניות שרק וויל פארל מסוגל לבצע) - מתחיל באדי האלף לחשוד שמא הוא מאומץ. הוא יוצא למסע בעולם האמיתי (הנוצרי) בכדי לחפש את הוריו הביולוגים. "קטן עליו" הוא אמנם סרט לילדים, אבל וויל פארל בתוכו הוא מצחיק אוניברסלית. אם לוקחים בחשבון שהוא גם הדמות הראשית (ולצדו זואי דשנל היפהפייה), הסרט עובד יופי.

נקמת הפטיש העברי

דמיאן קלאוס (אנדי דיק) הוא הכבשה השחורה במשפחת קלאוס. בנו הרשע של סנטה שונא את חג החנוכה שנאה מרה ותכניתו היא למחוק כל זכר לחג היהודי. מרדכי ג'פרסון קרוור (אדם גולדברג) הוא הפטיש העברי, לוחם הצדק היידי, גיבור העבריים. בעזרת זוגתו אסת'ר בלומנברגנשטייננת'ל (ג'ודי גריר) וחברו יו"ר הליגה להצלת קוואנזה, מוחמד עלי פאולה עבדול רחים (מריו ואן פיבלס), ינסה הפטיש לעצור את דמיאן ולהציל את חנוכה. "נקמת הפטיש העברי" הוא סרט בלקספלויטיישן כשר ויותר מזה שהוא אנטי-כריסטמס, הוא מאוד פרו-חנוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סנטה בשקל

גולת הכותרת של היום ומבחינתי סרט הכריסטמס של כל הזמנים. זהו סיפורם של פורץ כספות שיכור בשם ווילי (בילי בוב ת'ורנטון) וחברו הגמד (טוני קוקס), שעובדים כל שנה כסנטה ועוזרו בקניונים ובסוף החג, שודדים את הקניון התורן. תוך כדי עבודה בקניון בפניקס יתוודע ווילי לילד מצונן (ברט קלי), שישנה את דעתו (הרעה) על חג המולד. זה ללא ספק התפקיד הכי טוב של בילי בוב אי פעם (כולל "סלינג בלייד") וזה הסרט עם הכי הרבה קללות בעולם. יחד עם זאת "סנטה בשקל" מרגש ומרומם כמו שלושה "אלו חיים נפלאים" גם יחד. תעשו לעצמכם טובה לחג ותראו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully