וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיף סופית

אורלי נקלר

25.12.2007 / 14:09

א' אטליז, ב' זה Battles - אורלי נקלר, מאז ומתמיד בחורה של אותיות, סוגרת לנו את 2007

לא ברור לי מה בדיוק יש בעשירייה הזאת, שכולם רוצים להיכנס אליה כאילו הייתה עומדת על הכביש של תל ברוך, מחכה לפז'רו שיגאל אותה. אני אישית תמיד הייתי בחורה של אותיות ולא בחורה של מספרים, זהו סיכום השנה האלפביתי שלי:

א' - אטליז

שבע שנים התמדתי בהופעות חודשיות של ההרכב הזה, בקרה שלא ביקרה מזה שנים במדינת ישראל, ובשרב שהשתרבב לעתים גם אל החורף. ההמתנה משתלמת. אלבום הבכורה שלהם ראה סוף סוף אור השנה, סיבה ראשונה להלל את שנת 2007.

ב' - "Battles" , "Besnard Lakes"

באופן מקרי ביותר, שני אלבומי השנה שלי מתחילים באותה האות. הראשון סכיזופרני, מטריד, משוגע, מורכב, ארטיסטי, מלא בעצמו וממלא את השאר. השני הזוי, קודר, פסיכדלי, מרגש וקורע לב. חברו את שניהם ותקבלו אגרוף לצלעות (או צלעות כבש ביין). זה הטעם של הצלחה מוסיקלית מסחררת. ואם אנחנו כבר באות ב', הידד גם לבילויים.

ג' - גאידמק

אחרי שנים של מחקרים אודות הקשר בין הון לשלטון, 2007 מציעה שם חדש לתופעה: ארקדי גאידמק. בית"ר ירושלים, 99FM, מסיבת הפתעה למדינה ונופש לנפגעי הקסאמים, כנפו של הברון חוסה על כל אלו ועוד, בספורט, בתרבות ובאמות המידה החברתיות. מי אמר שכסף לא קונה חברים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ד' - דור שלוש (וחצי)

נכון, אפשר להכניס מלא מוזיקה לסלולארי (ולשמוע באיכות ירודה), אפשר לראות טלוויזיה (אבל רק חדשות, או קליפים), אפשר לצלם (אבל זה נראה טוב רק על הצג של המחשב ובגודל מזערי). א-ב-ל, הסוללה שלו נגמרת תוך פחות מיום, הוא מתקלקל הרבה יותר מהר, וכולם רוצים לגנוב אותו כדי למכור בשוק השחור. כמעט כמו הסובארו של פעם.

ה' - הופעות

הבשורה על הקדמה שתקפה את ישראל - החלפת הגמלים במכוניות, בנייתם של כבישים סלולים ושביתתם של המחבלים המתאבדים - הגיעה השנה גם לאירופה וארה"ב. והנה, הפלא ופלא, מנציג בינלאומי אחד בכל קיץ (וזה בתקופות בהם לא התפוצצו אוטובוסים) הפכה המדינה השנה מוקד עלייה לרגל להופעות מעולות מרחבי הגלובוס. הבארבי מתחרה בקולטורה שמתחרים בלבונטין או בזאפה על הבאת אומנים חשובים, אורנג' מזרימים כספים, ואנחנו נהנים ממבול של הופעות חו"ל מעלפות.NIN (ע"ע נ'), דבנדרה בנהארט, איגי פופ, בלונד רד הד, מייק פאטון ורג'ינה ספקטור הם רק חלק קטן משלל החוויות התרבותיות שהזרקנו לורידים השנה. והיד עוד נטויה.

ו' - Windy & Destiny

גילוי נאות לפני שמתחילים, אני עובדת בלייבל שהוציא להם את האלבום. ועכשיו רק מילים כנות: שנאתי את האלבום בשמיעה ראשונה, התבאסתי שצריך להוציא אותו בלייבל בשמיעה שניה, השתעממתי בשמיעה שלישית, ואז זה חלחל. אלבומים קשים לעיכול שהופכים להתמכרות הם התשוקה שלי. אמנות אמיתית במוזיקה היא לא הנגיש והמיידי שנמאס אחרי כמה השמעות, מה שיישאר אתנו לנצח הם האלבומים המורכבים שהצליחו לקנות את ליבנו. תראו את פינק פלויד.

ז' - ז"ל

זו ההזדמנות להיפרד מכמה כוכבי תרבות אמיתיים שעברו מהעולם השנה: הגשש ישראל פוליאקוב, הבמאי השוודי אינגמר ברגמן, וכמובן, ראש העיר המיתולוגי של ירושלים טדי קולק. בקטגוריה הזו, אגב, שנת 2006 ניצחה ובגדול.

ח' - חינוך

גם השנה זכינו לראות השקעה של ממש בחינוך, חלוקת תקציב הוגנת, אלפי תלמידים וסטודנטים מתחילים את השנה ללא שביתות. לא שזה לא יכול לקרות, אבל בפינלנד.

ט' - טוקבקיסטים

אתם, שם למטה, שלום! הקטגוריה הזו מוקדשת כולה בשבילכם. אתם שולתים!!!1 בדעת הקהל, בידע שאתם מפגינים, בנימוס, בתרבות הדיון. אבל האמת, איך האגו שלנו היה מתקיים בלעדיכם?

י' - ישראלי באנגלית

אטליז, עמית ארז, גבע אלון, מד בליס, אד, גיישה נו, 2NX, מונוטוניקס, לבנון, מידנייט פיקוקס, רוקפור... 2007 הייתה משופעת ברליסים עצמאיים / אלטרנטיביים באנגלית, שיכולים לייצג אותנו בכבוד בקצה השני של הגלובוס. העשייה המוזיקלית בארץ הולכת ומתאימה עצמה לקנה המידה הבינלאומי. מה אתם יודעים, אולי בסוף הם אפילו יצליחו להתפרנס מזה.

כ' - כליף

חגיגות בר-מצווה לקול הקמפוס, אירוע השנה שלי כמעט כמו בכל שנה. מיטב הדי ג'ייז, אלכוהול זורם כמים והרבה חרטות בבוקר שאחרי.

ל' - לד זפלין

שוב רלוונטים ב-2007, עם מופע האיחוד שהופך את העולם. מי חשב שנוכל לשמוע כל יום בערוץ 3, בגלגל"צ, ב-88 ובקול הקמפוס את הלהקה שהבינה שבשביל כבוד הם כבר עבדו מספיק, עכשיו הגיע הזמן לגרוף את התשואות. סמית'ס, אתם הבאים בטור!

מ' - מועדוני הופעות

בקטגוריה הזו מנצח הפעם לבונטין 7, שחגג ב-2007 שנה להיווסדו, ועד אז הוכיח שאפשר לקיים תרבות הופעות על בסיס יומי, להביא הופעות איכותיות מחו"ל, ולפרגן גם למי שלא אוהב הופעות, בעזרת קומה שניה של בר במחיר סביר, מוזיקה טובה וחברה נעימה כמעט בכל ערב.

נ' - ניין אינצ' ניילז

מופע השנה. חוויה בקנה מידה בינלאומי במדינה הקטנה שלנו. עם תוספת חימום של להקה כמו unkle שגם הם הבריקו השנה באלבום משובח, איך אפשר לפספס.

ס' - סיגריות

פתאום הסתבר שהחוק נגד עישון בברים פוגע לא רק במעשנים, אלא גם בבעלי הברים שמאבדים לקוחות לטובת גינות ציבוריות, די ג'ייז שמתקלטים לקירות, והופעות חצי ריקות שהפסידו קהל לטובת סיגריה בחוץ. ארצות הברית כבר לא נהיה, אולי איטליה הפאשיסטית.

ע' - עשרים שנה לאוזן השלישית

בזכותם אני יודעת הרבה יותר על מוזיקה, על קולנוע ועל קומיקסים של סקס. במסגרת חגיגות 20 שנה, מוסד התרבות הזה גם לקח אחריות על מופע הקאברים המדהים לנושאי המגבעת, ששנת 2007 הייתה נראית אחרת לגמרי בלעדיו.

פ' - פייסבוק

עולם של חברים דמיוניים, ברים חופשיים וחיבוקים זמינים לכל דורש. בית זונות וירטואלי לאלו שהולכים בלי אבל רוצים להרגיש עם.

צ' - צרפתים

ברור שהעלייה המטורפת בשכר הדירה התל אביבי הייתה בלתי נמנעת גם בלעדיהם, אבל תמיד טוב שיש את מי להאשים. בכל זאת הם קונים דירות , גרים בהן רק חודשיים, זה בדרך כלל יוצא בקיץ, והם גם מעיזים לא לגלח את בית השחי. לולא תרומתם של ההרכב הצרפתי הנפלא 83M לשנת 2007, הייתי מתמרמרת הרבה יותר.

ק' - קאריבו (Caribou)

כי האלקטרוניקה של מניטובה, גם ב-2007 וגם תחת השם החדש, עדין רכה, מקורית, מרעננת ובעיקר הזויה ומרחפת.

ר' - רדיוהד, רוברט ווייאט

השוני: הפרש גילאים קיצוני, ניסיון, ותק, שם ותהילה. הדמיון: גאונות צרופה שמתחילה מפשטות ומחלחלת עמוק פנימה למקום של תובנה עמוקה. 2-1 לרוברט ווייאט.

ש' - שמעון פרס = נשיא

כמו אלפרד היצ'קוק, בערוב ימיו, גם הוא זכה לפרס על מפעל חיים.

ת' - תודה

שהייתם, תבואו שוב ב-2008



אורלי נקלר מגישה את התוכנית פרמז'ן, יום ד' ב- 20:00, בקול הקמפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully