וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 השירים הכי טובים של 2017

דנה קסלר

27.12.2007 / 9:43

מדור סיכום שנה - 35 השירים שגרמו לדנה קסלר להתחבר למגבר ולפרוט בעצבנות. בונוס: יש גם לינק לכל אחד מהם

אמנם הקדשתי חלקים נרחבים מהמדור השנה להוצאות מחודשות, אבל זה לא אומר שלא שמתי לב שמדי פעם יוצאים גם דברים חדשים. וכשמגיע הזמן לסכם – מסכמים. הנה 35 שירים שאהבתי השנה (ללא שום סדר מיוחד), ולינקים לקליפים שלהם ביוטיוב. הכי כיף.

Wilco - Impossible Germany

אחד השירים הכי יפים באלבום האחרון של ווילקו, "Sky Blue Sky", הוא השיר הזה, עם חתיכת סולו גיטרה של נלס קליין.

The Good, The Bad & The Queen - Kingdom of Doom

לפעמים יש בלר, לפעמים יש גורליאז, לפעמים יש את דיימון אלברן לבד. השנה קיבלנו אותו עם פול סימונון, הבאסיסט של הקלאש; עם מלך האפרוביט טוני אלן; ועם סיימון טונג, הגיטריסט לשעבר של Verve. איטס אול גוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

Liars - Plaster Casts of Everything

ה-Liars יודעים להישמע כמו כל מיני דברים. לפעמים הם נשמעים כמו לד זפלין עושים פוסט פאנק.

Jack Penate Second - Minute or Hour

הוא בחור קצת מעצבן הפינייטה הזה, עם הצוואר העבה והראש הגדול שלו, אבל השיר הזה הוא שילוב דליקטס של הג'ם, גיטרת רוקאבילי פיפטיזית, מנגינת האוסמרטינס שמחה ואווירת מוד רקידה.

The Shins - אוסטרליה

מה שמוזר זה שגם השינז התחילו להישמע כמו ההאוסמרטינס או הסמיתס. טוב, במיוחד בשיר הזה. עם האלבום "Wincing the Night Away" הפכו השינז השנה ללהקה הגדולה שהם נועדו להיות (חבל רק שאת הקרדיט צריך לתת לזאק בראף ולסרטו השמאלצי והאובר-רייטד "גארדן סטייט").

מ.י.ה - Jimmy

כל שיר מהאלבום השני האדיר של מ.י.ה, "קאלה", היה יכול להיות מושלם. בשביל האווירה החגיגית של הסיכום שנה היה נראה לי הכי הולם ללכת על מחוות הדיסקו הנוצצת שלה לבוליווד.

Gallows Ft. Lethal Bizzle - Staring At The Rude Bois

שמח באנגליה. הראפר הבריטי לית'ל ביזל חבר ללהקת ההארדקור הצעירה ה-Gallows כדי לעשות קאבר ל "Staring At The Rude Boys" של להקת הפאנק ה-Ruts.

Gallows - In The Belly of a Shark

וגם בלי הביזל הם מסתדרים מצוין.

תרסטון מור - Fri/End

יותר מעשור אחרי האלבום הקודם שלו, הוציא תרסטון מור השנה את האלבום "Trees Outside the Academy", אותו הקליט באולפן הביתי של ג'יי מאסקיס מדינוזאור ג'וניור. זה היה מאורע משמח ואלבום מגניב. תראו את מור עם גיטרה אקוסטית וכינור ברקע מבצע את השיר "Fri/End" בתכנית של ג'ימי קימל. ואם אתם כבר באזור, אז כדאי להציץ גם בפריוויו לאלבום, בו רואים את קים גורדון עוזרת לבעלה להסתפר.

Richard Hawley - Valentine

שנה שעברה היה לנו את אלבום הסולו של ג'ארביס קוקר, והשנה קיבלנו אלבום חדש (כבר החמישי) של חברו, ריצ'רד הולי, שמגיש פופ מתוזמר בסגנון תחילת הסיקסטיז וטעם של וורקינג קלאס ששפילד.

The Clientele - Bookshop Casanova

השנה הוציאה להקת האינדי-פופ הבריטית הקליינטורה את אלבומה השלישי, "God Save The Clientele". זה הסינגל הראשון מתוכו, שמומלץ לכל האנגלופילים שמתגעגעים לתקליטים המוקדמים של ה- Auteurs.

Digitalism - Pogo

אחד השירים הכי נטחנים באם.טי.וי2 השנה היה הלהיט הזה של הצמד האלקטרוני הגרמני דיג'יטליזם. לא יצאתי למועדונים השנה, אבל אילו הייתי יוצאת זה בדיוק השיר שהייתי רוצה לשמוע בהם.

מארק רונסון - Stop Me

הפעם הראשונה ששמעתי את הביצוע של מארק רונסון (זאת אומרת של הזמר הזה שלו) ל"Stop Me If You Think You've Heard This One Before" של הסמיתס הייתה בטופ-שופ בלונדון. קשה לחשוב על לוקיישן מתאים יותר ובכל זאת כמעט הקאתי על מיתלה של טוניקות קיציות. לקח לי כמה זמן להסתגל לכל העניין הזה. בסוף האסימון נפל.

מארק רונסון ואיימי וויינהאוס - Valerie /Baby J Remix

רונסון עשה המון מעשים טובים השנה, בין היתר הוא שם את איימי וויינהאוס לשיר את "ולרי" של הזוטונס. והרמיקס הזה של בייבי ג'יי רק מוסיף לשיר פיל רגאיי וינטג'י מעולה.

מארק רונסון ולילי אלן - Oh My God

שנה בלי לילי אלן היא לא שנה.

קומון עם לילי אלן - Drivin' Me Wild

ואם כבר, אז לילי אלן (בחליפת אסטרונאוטית) התארחה השנה גם בסינגל של קומון בהפקה של קניה ווסט. האהבה היא לא מסתורין, היא הכל.

קומון - Play Your Cards Right

קומון מלא סטייל, אלגנס ונשמה מתמיד מבצע אצל ג'יי לנו את "Play Your Cards Right" מהפסקול של "לחסל את האס" ("Smokin' Aces'").

דינוזאור ג'וניור - Been There All the Time

דינוזאור ג'וניור התאחדו השנה בהרכב מלא! "Beyond" הוא התקליט הראשון שג'יי מאסקיס, לו בארלו ומרפ הקליטו ביחד מזה עשרים שנה והוא אלבום פיצוץ. הנה שיר לדוגמה, בו ניתן להנות גם מהופעות האורח של תרסטון מור ובתו הטינאייג'רית קוקו בקליפ.

ארקטיק מאנקיז - Teddy Picker

האלבום השני של ארקטיק מאנקיז לא פחות טוב מהראשון, ולא רק שאלכס טרנר לא איבד את זה, הוא דומה לפול וולר הצעיר יותר מתמיד.

גוון סטפאני - Early Winter

הדבר הכי טוב שעשתה גוון סטפאני השנה, או בכלל אי פעם, הוא בלדת האייטיז המהממת "Early Winter" שכתב לה טים רייס-אוקסלי מקין והפיק נלי הופר, ההוא מהסאונד של בריסטול.

Talib Kweli - Hot Thing

טאליב קוולי הוא עדיין הראפר האהוב עלי. ואפילו וויל.אי.אם מהבלאק אייד פיז לא הצליח להרוס לי את השיר הזה. מילה לאמא שלך. (גם אהבתי את הדואט שלו עם ג'סטין טימברלייק, אבל אין לזה קליפ).

Rooney - When did Your Heart Go Missing

האמת, זה שיר די דוחה, אבל יש בו קסם מסוים וחוץ מזה שהוא נדבק לי למוח במשך חודשים, כך שמקומו בסיכום השנה היה מובטח. הלהיט הזה של להקת היפיופים הקליפורנים רוני נשמע כמו להיט שווהאם! היו גונזים, וגם מזכיר את הלהקה הצרפתית פיניקס, שזה דווקא הגיוני כי תומס מארס, הסולן של פיניקס, הוא בן זוגה של סופיה קופולה, שהיא בת דודה של הסולן של רוני, שהוא אח של ג'ייסון שוורצמן. בקיצור, חבל שפיניקס לא הוציאו שום דבר השנה.

בלאק פרנסיס - Tight Black Rubber

פראנק בלאק חזר השנה לכינויו מימי הפיקסיז, בלאק פרנסיס. האלבום האחרון שלו, "Bluefinger", הוא האלבום השמח, הפרוע והרוקנרולי ביותר שהוא עשה מזה שנים. בקליפ הוא אפילו מתמזמז (ולא עם ההולנדי המת).

The National - Mistaken For Strangers

כבר מזמן אין לי כח לאינטרפול, אז בפינת השיר הרציני והמדכא של השנה מככבים The National בשיר על כמה מבאס להפוך ליאפי עם חליפה.

The Fall - Reformation

גם הפול הוציאו השנה אלבום חדש. כמו כל שנה. אמרתי לכם שמארק אי סמית הוא האיש היחיד בעולם שאפשר לסמוך עליו.

Trash Fashion - It's a Rave Dave

זה אמנם יצא בדצמבר 2006, אבל בתור הלהיט שהבטיח את מהפכת הניו-רייב שלא הגיעה, הוא עדיין פיסגת תחיית ההאפי-הארדקור, הסטיקלייטים והסמיילים. וגם השיר הכי מצחיק שיצא השנה.

Enter Shikari - Anything Can Happen In The Next Half Hour

אבל אם כבר. עזבו אתכם מהקלאקסונז, כנסו לשיקארי. הדבר הכי מלהיב שיצא השנה מהקישקוש הניו-רייבי הוא אלבום הבכורה של אנטר שיקארי, "Take to the Skies". בין אם זה טראנס-רוק, פוסט-הארדקור-יורודאנס או ניו-רייב-אימו-מטאל, הילדים של היום יודעים לעשות חיים.

גרוב ארמאדה עם מוטיה בואנה - Song 4 Mutya Out of Control

מוטיה בואנה עזבה את השוגאבייבס וקיבלה שיר ניחומים מגרוב ארמאדה (למרות שהם מכחישים שכך היה). בכל אופן, יצא להם להיט באמת מעודד ומספיק להסתכל בקליפ השמח שצולם בפינסבורי פארק בלונדון כדי להתגעגע לקיץ. ולפינסבורי פארק.

My Teenage Stride - That Should Stand for Something

דגימה של האינדי-פופ המתוק של ידידיה סמית האמריקאי שחוזר לאינדי הבריטי של אמצע האייטיז.

Pharoahe Monch - Push

השיר שלו שאני הכי אוהבת הוא עדיין "The Light" מהאלבום הקודם, אבל הבנאדם הוציא אלבום חדש אחרי שמונה שנים. ריספקט וזה.

Grinderman - No Pussy Blues

מי היה מאמין שניק קייב יגיע לגיל שהוא יצטרך לצחוק על עצמו על זה שהוא לא מצליח להשיג זיונים?

Yeah Yeah Yeahs - Down Boy

השנה הוציאו היה יה יה'ז את האי.פי "Is Is". קארן או עדיין חיה רעה מאוד על הבמה.

The Go! Team - Grip Like a Vice

הגו!-טים עדיין מסמפלים עד שהם מתפוצצים ו"Grip Like a Vice", השיר הפותח את אלבומם האחרון, "Proof of Youth", הוא שיר הבלוק~פארטי של השנה.

מרילין מנסון - Heart Shaped Glasses

השיא של אלבומו האחרון של מרילין מנסון, "Eat Me, Drink Me", היה הסינגל "Heart Shaped Glasses". בגירסה הלא מצונזרת של הקליפ, אותו ביים מנסון ביחד עם ג'יימס קמרון ("טיטניק"), רואים את מנסון עושה אהבה עם נערתו בחיים האמיתיים, השחקנית הביירלי-ליגל איבן רייצ'ל ווד. כולל קריצות ל"לוליטה" של קיובריק, "קארי" של בריאן דה~פלמה ו"תלמה ולואיז".

ג'סטין טימברלייק - What goes Around…/ Comes Around…

זה אולי לא השיר הכי טוב שלו, אבל אתם יודעים שאי אפשר בלעדיו.

  • עוד באותו נושא:
  • סיכום שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully