וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסופרים הבינ"ל ה-1 בישראל

שני פישר

7.1.2008 / 15:36

בחודש מאי הקרוב יתקבצו בירושלים מיטב סופרינו וקבוצה מרשימה של סופרים בין-לאומיים לקראת פסטיבל סופרים ראשון מסוגו בישראל

בחודש מאי הקרוב, בפעם הראשונה בישראל, יתקיים פסטיבל סופרים בין לאומי ב"משכנות שאננים" בירושלים, בו יקחו חלק מיטב סופרי ארצנו כמו גם סופרים מוערכים מרחבי העולם, ביניהם אנה אנקוויסט וארי דה לוקה.

יעל נהרי, מנהלת מחלקת התוכניות של "משכנות שאננים", היא יוזמת ומנהלת הפסטיבל, שיוקדש לספרות עברית ולספרות שתורגמה לעברית על כל גווניה – פרוזה, ביוגרפיות, ספרי היסטוריה, ספרי מסעות ועוד.

"הרעיון מתבשל אצלי כבר כמה שנים טובות", מספרת נהרי, "את פסטיבל המשוררים האחרון אני ארגנתי, אבל רוב הקהל הישראלי קורא פרוזה. למעשה, ישראל זו הארץ בה היחס בין תרגומי ספרי פרוזה מול נפשות הוא הכי גבוה. "קרן ירושלים" נרתמה לעזור ואפשרה לי להפיק את הפסטיבל הזה."

ואיך יצרת קשר עם סופרים בין לאומיים?

"בדרך כלל סופרים בין לאומיים נאותים להגיע רק אם הם מכירים את הפסטיבל, אבל בגלל שזאת הפעם הראשונה, נעזרנו ב דוד גרוסמן, עמוס עוז וצרויה שלו, שמסתובבים בעולם ומכירים את הסופרים".

שמות הסופרים מרחבי העולם שאישרו את השתתפותם בפסטיבל: נאדין גורדימר, לידיה ז'ורז, אניטה דיאמנט ,הנס אולריך טרייכל, אנה אנקוויסט, גיירמו מרטינז, אנדריי מאקין, ארי דה לוקה, ראסל בנקס, ניאל וויליאמס ואינגו שולצה. הסופרים הישראלים שישימו פעמיהם לכיוון עיר הקודש: אהרון אפלפלד, חיים באר, דוד גרוסמן, א.ב.יהושע, איל מגד ,סמי מיכאל, אשכול נבו, עמוס עוז, אלי עמיר, סייד קשוע, אתגר קרת , מאיר שלו וצרויה שלו.

בין הפעילויות שיוצעו בפסטיבל יהיו מפגשי הקראה, מפגשים עם סופרים ישראלים ומפגשים בהם סופר מהארץ מארח סופר מחו"ל, סדנאות תרגום וכתיבה, הרצאות בנושאים שונים (הכתיבה ככלי פוליטי, כתיבה של גולים) סיורים בעקבות ספרים, סרטים, מופעים, יריד ספרים, ועוד.

פסטיבל הסופרים הבינלאומי הראשון בישראל יתקיים בתאריכים 11-16במאי 2008, במשכנות שאננים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully