וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר חרם מוסדות התרבות על אירועי ה-60 למדינה

שני פישר

7.1.2008 / 16:50

לאחר שמוסדות התרבות בישראל איימו בחרם על אירועי ה-60 למדינת ישראל, נודע כי הוסר החרם לאחר שהושגו היעדים במאבק נגד קיצוץ תקציב התרבות

המאבק של מוסדות התרבות בישראל החל בתחילת דצמבר, אז נודע לפורום מוסדות התרבות, שכולל 150 מוסדות תרבות ואיגודי אמנים (ביניהם שח"ם, אמ"י, ההסתדרות ואיגודי היוצרים) כי בשנת 2008 צפוי קיצוץ של כ-53 מליון שקלים בתקציב התרבות. לאחר הודעה זו יצא הפורום במאבק ובהודעה שיחרים את אירועי ה-60 למדינה.

השבוע התקיימה ישיבה בין נציגי פורום מוסדות התרבות לבין משרד האוצר, שר התרבות ומשרד ראש הממשלה והושגו היעדים הבאים: תקציב מינהל התרבות לחלוקה לתקנות קיבל תוספת של 55 מיליון ¤ ועומד על 445 מיליון ¤; תקציבי המוסדות לא יקוצצו וישארו כמו בשנת 2007; והכספים שייחסכו מביטול מס המעסיקים יישארו במוסדות. כמו כן, צוות המורכב מנציגי משרד האוצר, נציגי הפורום ונציגי משרד ראש הממשלה, יתחיל לעבוד בזמן הקרוב על תוכנית רב שנתית שהכנתה תסתיים עד לסוף חודש פברואר.

כתגובה על ביטול החרם, מסר דוברה של השרה רוחמה אברהם ואירועי ה-60 למדינה את ההודעה הבאה: "השרה רוחמה אברהם מברכת את מוסדות התרבות ואמני ישראל על החלטתם המתבקשת לסיום החרם על אירועי ה- 60 למדינת ישראל. השרה רואה חשיבות רבה ובחיזוק נכסיה התרבותיים של מדינת ישראל ובשיתוף ושילוב מוסדות התרבות ואמני ישראל באירועי ה- 60."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully