וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יניב איצקוביץ' זכה בתחרות ספר הביכורים

שני פישר

8.1.2008 / 9:07

התחרות הראשונה מסוגה בארץ, שמבדילה בין ספרי ביכורים לספרים שנכתבו על ידי סופרים ותיקים, הכריזה על הזוכה שלה: יניב איצקוביץ' על ספרו "דופק"

אתמול (ב') נחשף הזוכה הגדול בתחרות "ספר הביכורים של השנה" של עיתון "הארץ/ספרים". יניב איצקוביץ', בן 32, המוכר בתור מי שחיבר את מכתב הסרבנים המפורסם, זכה בפרס המכובד. בשנים האחרונות עומל איצקוביץ' על דוקטורט בפילוסופיה ולפרנסתו עובד כמדריך פסיכומטרי, ובמהלך חצי השנה האחרונה גורף תשבוחות על ספר הביכורים שלו "דופק", בהוצאת "הקיבוץ המאוחד".

זוהי הפעם הראשונה שמתקיימת תחרות "ספר הביכורים" של עיתון הארץ, שלבד מהיוקרה, גם מזכה את הזוכה בסכום חסר תקדים של כ-50,000 ש' (לא בסטנדרט היי-טקיסטי, אך לחלוטין בסטנדרט של סופר).

מכל הוצאת ספרים ישראלית נשלחו למערכת "הארץ" שני ספרי ביכורים שראו אור בין יוני 2006 ליולי 2007, ואלה עברו סינון על ידי חבר השופטים. שלושה ספרים הגיעו לשלב האחרון של התחרות: "על גבול יערות הרוזמרין" (ידיעות אחרונות) שכתב ניצן וייסמן, "עמרם" (בבל) שמחברו אסף שור, וכאמור, "דופק" של איצקוביץ'.

במעמד קבלת הפנים שנערכה אתמול במערכת עיתון הארץ, נחשפו גם שמות שלושת השופטים בתחרות: הסופרת רונית מטלון, הסופר דרור בורשטיין ועורך מוסף "ספרים" של "הארץ", דרור משעני.

הספר "דופק" עוקב אחר יומיים יוצאי דופן בחייהם של יונתן ברגר ושל דודתו יהודית. שניהם מוצאים את עצמם מטלטלים במרחבים הגיאוגרפיים והתודעתיים-קיומיים שבין תל-אביב לבין ראשון-לציון, ובין ג'נין לבין קאסו?ל שבהודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully