וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נפתח בעליות שערים

שמואל שוסטר

9.1.2008 / 18:05

לאחר יום מאכזב אתמול, פתחו המדדים המובילים בעליות שערים. AT&T איבדה 13 מיליארד דולר לאחר שהודיעה על "חולשה"

לאחר נפילות חדות אמש, נסחרים כעת המדדים המובילים בעליות שערים. מדד נאסד"ק מוסיף 0.7% לרמה של 2,457 נקודות, מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.5% לרמה של 12,648 נקודות ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.4% לרמה של 1,395 נקודות.


השווקים בעולם ממתינים לנאומו של בן ברננקי נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב מחר בערב, בכדי לקבל תמונה ברורה יותר של מצב המשק והצפי להמשך הורדת הריבית.

תוצאותיו של משבר האשראי ממשיכות להכות בשוק ההון האמריקאי. המו"לית מקגרו היל, הבעלים של חברת דירוג האשראי S&P ו"ביזנס וויק" הודיעה היום כי תקצץ 3% מכלל כוח האדם בחברה, או 611 משרות, ותפריש 27.3 מיליון דולר, לתשלום מס ברבעון הרביעי. על אף שקיצוץ המשרות יערך בקרב חטיבותיה הרבות של מקגרו היל, החברה הודיעה כי הקיצוץ קשור בעיקר למשבר בשוק הסאבפריים, אשר הוריד את הביקוש לדירוג אשראי.

לעמדתו של ביל גרוס, מנהלה של קרן האג"ח הגדולה בעולם, לפיה מצוייה כלכלת ארה"ב במיתון, התקבלה תמיכה היום מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, אשר הצטרף גם לתחזיותיהם של מורגן סטנלי ומריל לינץ’ והודיע היום כי הוא צופה מיתון בכלכלת ארה"ב השנה. להערכתו, יוריד הבנק הפדרלי את הריבית ל-2.5% ברבעון השלישי.

חברות הביטוח מאכזבות

חרף היותו הבנק היחידי שלא ביצע מחיקות בעקבות משבר הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעלי כושר החזר נמוך) הודיעה היום סוכנות הידיעות בלומברג כי בנק ההשקעות גולדמן סאקס ורנסס טכנטולוג'יז, ממנהלות קרנות הגידור הגדולות בעולם, היו בעלות הביצועים הגרועים ביותר מבין עשר מנהלות קרנות הגידור בשנת 2007. הביצועים הגרועים של הקרנות נובעים מהעובדה שהקרנות לא הצליחו להתחמק מהשפעות משבר הסאבפריים, בעוד קרנות שלהן פחות נכסים הצליחו שלא להיגרר לירידות.

אמש רשמו מניות חברות ביטוח האג"ח בארה"ב ירידות חדות במסחר לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי קיצץ את תחזיות הרווח שלו לחברות ביטוח האג"ח הגדולות בארה"ב, Ambac (סימול ABK) ו-MBIA (סימול MBI) על רקע החרפה במחנק האשראי.בתגובה איבדה מניית Ambac 17%, מניית MBIA נפלה ב-21%ומניית חברת ביטוח האג"ח סקוריטי קפיטל (סימול SCA) צללה ב-20%. בהמשך לנפילות, הודיעה MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, כי תחתוך את הדיווידנד הרבעוני ל-13 סנט מ-34 סנט, במסגרת תוכנית לשמור על ההון שלה. החברה אמרה כי הצעד צפוי לחסוך לה כ-80 מיליון דולר בשנה. עוד הודיעה החברה כי היא מתכוונת לגייס מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח.

נקודות אור חיובית למצב המשק האמריקאי ניתן למצוא בכל זאת בסקר כלכלנים שערכה סוכנות הידיעות בלומברג, אשר ממנו עולה כי ארה"ב לא תיקלע למיתון, למרות ההאטה בצריכה הפרטית. לדברי הכלכלנים, הצמיחה תגיע בממוצע ל-1.5% במהלך ששת החודשים הראשונים של 2008, עם זאת, שיעור הצמיחה צפוי להיות הנמוך ביותר מאז תשעת החודשים האחרונים של 2001.

מחיר הנפט עולה

מחיר הנפט ממשיך לעלות בניו יורק, זה היום השני ברציפות, בשל ההשערות שמלאי הנפט בארה"ב רשם ירידות זה השבוע השמיני ברציפות. בעוד השוק ממתין לפרסום דו"ח המלאי השבועי, נסחר הנפט בעליה של 66 סנט למחיר של 96.99 דולר לחבית. האנליסטים צופים ירידה של 2.1 מיליון חביות במלאי הנפט של ארה"ב.

בהמשך לעליית מחירי הנפט וטרנד האנרגיה הירוקה שמרחף בעולם, חשף היום ריק וגנר, מנכ"ל ענקית הרכב ג’נרל מוטורס, מספר דגמים חדשים של מכוניות היברידיות (מכוניות המונעות במקביל ע"י דלק וחשמל). לדברי וגנר: "תעשיית הרכב לא יכולה לסמוך יותר על נפט כאמצעי היחיד להנעת מכוניות".

מנכ"ל בית ההשקעות בר סטרנס, ג'יימס קיין, הודיע סופית על סיום תפקידו. קיין מינה את נשיא הבנק אלן שוורץ בן ה-57 למנכ"ל. שוורץ ייכנס לתפקיד באופן מיידי, בעוד קיין יתפקד כיו"ר החברה. החלפת התפקידים נעשתה במטרה להביא להתאוששות של הבנק מהמשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי. בעקבות ההודעה על החלפת המנכ"ל עולה מניית החברה ב-0.3% במסחר שלאחר הסגירה.

רנדל סטיבנסון מנכ"ל חברת הטלפון הגדולה ביותר בארה"ב - AT&T, הודיע אמש כי החברה עומדת בפני "חולשה" בשוק השירותים ללקוחות פרטיים בעקבות ההאטה בצמיחת הכלכלה. לאחר ההודעה נפלה מניית החברה ב-5% בעקבות נפילה המנייה, נמחקו אמש 13 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, אשר ירד ל-236 מיליארד דולר.

מניית ענקית התרופות הגנריות, טבע שזינקה אמש ב-2.8% לשיא חדש של 49.26 דולר, ממשיכה לעלות לשיא חדש.

מניית ג’קדה זינקה אמש ב-5% לאחר שהחברה חתתמה על חוזה מהותי לאספקת פתרונות תוכנה לחברת ביטוח גדולה מצפון אמריקה. החוזה נחתם בחודש שעבר וההכנסות ממנו יוכרו ברבעונים הבאים.

יצרנית התרופות תרו תחל לשווק בקרוב גירסה גנרית לתרופה Trileptal של חברת נוברטיס השווייצית. זאת, לאחר ששתי החברות הגיעו להסדר משפטי בתביעה, שהגישה נוברטיס נגד תרו בטענה שהגירסה הגנרית מפרה את הפטנט על התרופה המקורית. טבע עדיין מעורבת מול נוברטיס בהתדיינות משפטית בנוגע לפטנט על המוצר, אבל גם היא מתכננת להשיק בקרוב גירסה גנרית משלה. כמו תרו, גם טבע לא היתה הראשונה להגיש ל-FDA בקשה לאישור גירסה גנרית למוצר, ולכן על פי סעיף 4 לחוק הץ' וקסמן, השתיים אינן זכאיות לבלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית. על אף עליות השערים בוול סטריט, ממשיכה מניית וריפון להיסחר במגמה שלילית.

בין המניות הישראליות שנהנות מהסנטימנט החיובי בשוק ניתן למצא גם את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, ספקית שירותי האיתור פוינטר וענקית אבטחת המידע צ’ק פוינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully