וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב בהתהוות: ג'וש ברולין - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

22.1.2008 / 10:51

משנה מקום משנה מזל? גיא שמי עם משנה סדורה על שחקני המשנה הגדולים במדור הכי משני בוואלה! תרבות

את ג'וש ברולין אני מנסה לתפוס שניה לפני שהוא נהיה מלך העולם, הודות לתפקיד המצוין שלו בסרט המצמרר "ארץ קשוחה" של האחים כהן. הקריירה של ברולין החלה בגאון בשנת 1985 כאשר כיכב ב"הגוניס", סרטו של ריצ'ארד דונר שבמקביל פתח דלתות גם לשחקנים כמו שון אסטין, מרת'ה פלימפטון וקורי פלדמן. עד אמצע שנות התשעים דלתות אלו ייסגרו, שלא לומר יאטמו. ברולין, לעומתם, למרות איכויות שעזרו לו להיות מלוהק לתפקיד הספורטאי המקובל בסרטים מהתקופה ההיא, לא הצליח להטביע את חותמו בקולנוע והיה עסוק בעיקר בעבודה בטלוויזיה בסדרות כמו "Private Eye", "Winnetka Road" ו"The Outer Limits", שאת רובן לא יצא לנו לראות וכנראה בצדק.

בין היתר ניתן לזכור את ברולין מסרטים בסדר גודל בינוני מינוס כמו: "החלקה לניצחון", "משמרת לילה", "מימיק", "התכנית", "הצעקה האחרונה", "כנופיה חוקית" ו"סודות בים הכחול", אולם דווקא בזמן האחרון הוא זוכה לעדנה עם סרטים כמו "עמק האלה" של פול האגיס, "פלאנט טרור" של רוברט רודריגז "אמריקן גאנגסטר" של רידלי סקוט וכאמור "ארץ קשוחה", שללא ספק יגרמו לו ולסוכן האישי שלו שמחה רבה, ובצדק.

ברולין, שהיה טייפ קאסט לא ממומש של הנער הקול מהאייטיז, גידל שיער פנים, קולו ירד באוקטבה והוא קשוח לאללה, קשוח אמריקאי קלאסי כמו קלינט איסטווד או אפילו צ'אק נוריס. הוא אוהב לגלוש, להשקיע בבורסה ולהתחרות במכוניות מרוץ, הוא נשוי לדיאן ליין – האשה שמדי יום רק הופכת ליותר סקסית - והוא הבן החורג של ברברה סטרייסנד.

הגוניס – האח הגדול

הגיבור של הסרט "הגוניס" הוא ללא ספק מנהיג כנופיית הגוניס (כנופייה זו מילה קשה, בואו נקרא להם חבורה), מייקי וולש. בחבורה ניתן למצוא את "מאות'" (קורי פלדמן), "דאטה" (ג'ונת'ן קה-קוואן) ו"צ'אנק"(ג'ף כהן), אבל את ההרפתקאה הגדולה שלהם במורד המערה הממולכדת ואל האוצר האגדי של שודד הים ווילי שתום העין, הם לא יעשו ללא האח הגדול והמעצבן של מייקי, בראנד (ברולין), שלא יפסיק להזכיר להם שהם ילדים קטנים. מייקי עוד עתיד לאיים על סטטוס זכר האלפא של אחיו הגדול, כאשר ידחוף לשון לחברה שלו אנדי (קארי גרין) בסיטואציה רומנטית וחשוכה.

אני אשתי ואמי החורגת – סוכן האפ. בי איי ההומו

מל וננסי קופלין (בן סטילר ופטרישיה ארקט) לא יכולים לתת לבנם הפעוט את שמו, עד אשר יפגוש מל את הוריו הביולוגים. בני הזוג, יחד עם עובדת סוציאלית מתלמדת כושלת אך מושכת (טיה לאוני), יוצאים למסע הזוי לקליפורניה בכדי לאתר את הוריו (ההזויים) של מל. בעקבותיהם, מסיבה זו או אחרת, דולקים זוג סוכני אפ.בי.איי הומואים, שהם גם זוג רומנטי. המבוגר והמופנם מביניהם הוא פול הרמון (ריצ'ארד ג'נקינס. אל דאגה, גם יומו יגיע) ושותפו לחיים הוא טוני קנט (ברולין), הצעיר, הרגיש והדו-מיני, שמכיר את ננסי קופלין מבית הספר ושש לעזרתה כאשר היא רבה עם בעלה מל. טוני קנט הוא תפקיד מאוד לא אופייני לג'וש ברולין, אולם הוא עושה אותו באופן רגיש ובעיקר מצחיק, בייחוד כשהוא מלקק לפטרישיה ארקט את בית השחי.

בלתי נראה – החבר הנוכחי של החברה לשעבר של הרע הראשי

סבסטיאן קיין (קווין בייקון) זה עתה מצא את הנוסחה שהופכת אותו לבלתי נראה. הוא מנסה אותה על עצמו בהצלחה, אך נראה ששווינו הנפשי נפגע, כאשר השחצנות ויצר התחרותיות הטבעיים שלו רק הולכים וגואים. מכיוון שגם אסור לו לצאת מן המעבדה במצב הפיזי הזה (בלתי נראה), סבסטיאן הולך ומשתגע. לינדה מק'קי (אליזבת' שו) היא זוגתו לשעבר ולכאורה אין בין השניים רגשי איבה, אך כאשר יגלה קיין כי בן זוגה החדש של לינדה הוא הקולגה שלו מת'יו קנזינגטון (ברולין), הוא ישתגע אפילו יותר. ברולין לא מזיק ולא מבריק בתור ה"מדען הקצת פחות מוצלח מהגיבור" בסרט הכי תמוה של פול וורהובן מלבד "נערות שעשועים". חבל שלא ממש שמים לב, אבל קווין בייקון דופק שם את תפקיד חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מלינדה ומלינדה

סרטו של וודי אלן מספר פחות או יותר את אותו סיפור פעמיים ובמרכזו מלינדה (רדהה מיטשל בשני התפקידים) שמפתיעה קבוצת חברים בארוחת הערב ומשפיעה בצורה זו או אחרת על גורלם. העניין הוא ששני הסיפורים מוצגים באופנים מנוגדים לכאורה: האחד קומי והשני טרגי. לא צריך לראות הרבה סרטים של וודי אלן בכדי להבין שעד סוף הסרט נגלה שהשניים לא יכולים להיות קיימים האחד בלעדי השני ובכל זאת, בצד הקומי יש לנו את וויל פארל ובצד הטרגי אין. דמות נוספת שנמצאת בסינופסיס הקומי היא זו של הד"ר גרג אירלינגר (ברולין), רופא שיניים עשיר ושחצן עם בית בהמפטונס אשר תולה ראשים של חיות שצד על קירות דירתו. אירלינגר היא אמנם דמות משנית מאוד בסרט, אך כאמור, הורידו מג'וש ברולין את שערות פניו, שימו אותו בב.מ.וו פתוחה וזה קורע כמה שהוא יכול להגעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully