וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטיפול מקבלת ביקורות מהאמריקאים

שני פישר

29.1.2008 / 11:45

חסכנו לכם את הצורך במילון - הנה שלל ביקורת שקיבלה הגרסה האמריקאית להצלחה של הוט, ששודרה אתמול לראשונה בארצות הברית

אתמול (ב') עלתה לאוויר הגרסה האמריקאית של "בטיפול" - “In Treatment”. רגע אחרי הטריילרים, רגע לפני נתוני הרייטניג, מגיע השלב ההכרחי - הביקורות. עיתונים ואתרים נחשבים הקדישו יריעה נרחבת לסדרה החדשה של HBO. אין אחדות דעים בין המבקרים השונים, אך מרביתם התלהבו מהפורמט המיוחד, שמאפשר לעקוב אחר סדר השבוע הקבוע של הפסיכולוג פול (גבריאל ביירן). באתר metacritic.com, על סמך ממוצע הציונים שנתנו לסדרה 25 מבקרים, היא קיבלה את הציון 70, שנחשב לגבוה יחסית.

אלסנדרה סטאנלי מה"ניו יורק טיימס" היללה את הסדרה:
"בטיפול חכמה ומחמירה...היא מספקת הצצה שאי אפשר לעמוד בפניה לחיי היום היום". "הסדרה מהפנטת",השתפכה סטאנלי, "בעיקר בגלל שהיא מעכבת את המידע בצורה אינטיליגנטית כמו שהיא חושפת אותו".

גם מארי מקמארה מה"לוס אנג'לס טיימס" מצאה עצמה מאוד נלהבת מהפורמט והאיכות. "המתח בין פול למטופליו הוא לא רק אמין, אלא גם מציע את השיא הדרמטי", היא אומרת. מקאמרה אמנם מציינת שלא כל הסיפורים משכנעים באותה מידה, אך אפשר, לדבריה, להינות מהצפיה מטיפול רק בזכות רמת המשחק הגבוהה. כך היא מסכמת את הביקורת: "אפילו אם התסריטאים לא היו שובתים, ברור שטלוויזיה כזאת לא עושים כל יום".

ריק פורטר מ-ZAP2IT חושב שסוד הקסם של הסדרה הוא "הקשר בין ביירן (האסי דיין האמריקאי) ליתר השחקנים". לדבריו, החלק הטוב של "בטיפול" הוא שהיא מסקרנת, אבל זה לא אומר שהיא מהנה. היא יכולה לספר חוויה לא נוחה, כאילו אתה מציץ לרגעים האינטימיים והכואבים של חייהם של אנשים. "הלב של 'בטיפול' משקר בנגע לתהליך הטיפול והמחיר שהוא לוקח מאנשים שמספקים אותו".

מארק א. פריגארד מה"בוסטון הראלנד" פותח את הביקורת הלא קצרה שלו בשם התואר "משעמם": "'בטיפול' מנסה להיות גם טלוויזיה כובשת וגם תיעוד ריאליסטי של טיפול פסיכולוגי. היא נכשלת בשני המחוזות הללו מכיוון שהשניים מנוגדים מעצם הגדרתם". הוא מסכם את ביקורתו העוקצנית ב"אם תצפו בסדרה, צפו לשלם מחיר יקר בהנאת הצפייה שלכם".

הביקורת של קן טאקר ל"אנטרטיימנט וויקלי" החשוב הייתה קצרה ושמרה על טון רגוע ומעט ציני, כשבסופה העניק טאקר לסדרה את הציון הממוצע B+. "הרגעים בסדרה מספקים אינטריגות ומזימות כבאופרת סבון", כתב טאקר, "וביירן גורם לך להאמין שהוא יכול לפתור את הבעיות של כולם. צפו לבעיות שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • בטיפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully