וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריילר פארק והשיקוץ הלפלנדי

עומר בכר

3.2.2008 / 2:33

החיים הפתיעו את עומר בכר כשנורדית נפקנית דפקה על דלתו ובידה איזמל. הוא מצדו המשיך לצפות בטריילרים

המקצוען

האם וויל פארל יכול לשחק בסרט רע? התשובה היא כן. האם הסרט הבא שלו יהיה כזה? התשובה היא אולי. האם זה מתבטא בקדימון ל-"Semi Pro"? התשובה היא לא לא לא.
כבר הזכרתי בעבר בהקשר של פארל את ההמצאה הגאונית של האתר College Humor – מחולל הסרטים של וויל פארל, שמתאר כיצד יראה הסרט הבא של וויל.

זה לא סוד שכל הסרטים שלו דומים ברעיונם וגם החדש לא שונה בהרבה. הפעם וויל משחק את ג'קי מון – הבעלים, המאמן ושחקן בקבוצת כדורסל בליגת ה- ABA. הטווייסט הפעם הוא - בדומה ל"והרי החדשות" -ההתרחשות של הסרט בשנות השבעים המסוגננות. הליגה הולכת להתאחד עם ליגת ה-NBA ורק 4 קבוצות יזכו לכבוד. ג'קי מון יעשה כמעט הכל כדי לדאוג שקבוצתו היא הזוכה. מעבר למשחק הוויל פארלי המוכר והטוב, הנוכחות של אנדרה בנג'מין מאאוטקסאטף הכתיבה של סקוט ארמסטרונג ("מועדון החברים", "סטארסקי והאץ'") והסטיילינג המהמם, שכולל הרבה תחפושות דיסקו צבעוניות ואפרו מכל כיוון הטריילר משמח כל כך, שאינני יכול להרגיש את ידי. אם אתם חשים עצמכם רוויים מפרויקטים של וויל פארל, תזכרו שגם דו"ח וינוגרד לא הכיל מידע שלא ידענו קודם ועדיין נהנינו לקרוא אותו.

ציון טריילר: שגעון
קהל יעד: מעריצי וויל פארל ואנשים שאוהבים לצחוק

האם אתה חכם יותר מילד בכיתה ו'?

סטיב קארל, משתייך לחבורה של וויל פארל ופועל פחות או יותר באותו הז'אנר למעט מקרים בהם הוא רוצה להוכיח שכמו דן, בחיים האמיתים הוא מעט יותר עמוק והדרמה לא זרה לא.
דבר נוסף שלא זר לו הוא כישלון קולנועי ויעיד על כך "מבול של צרות", הסרט עם השם הקולע ביותר אי פעם. טריילר חדש ל-" Get Smart", מספר את סיפורו של סוכן ביון לא יוצלח שאמור לפתור קונספירציה בינלאומית.

סרטי הפרודיה על סרטי ריגול הם עסק בעייתי כיוון שעל כל "פנתר ורוד" יוצא "ג'וני אינגליש" ועל כל "אוסטין פאוורס" יוצא "אוסטין פאוורס 3". מספיק לראות את ההבדל בתגובות של וויל פארל וסטיב קארל ליום הטוב בחייהם כדי להבין את ההבדלים בהומור. לזכות הסרט יאמר שלתפקיד האישה שלצידו, ליהקו את אן הת'וויי, היורשת הרשמית לג'וליה רוברטס רק בלי הקטע הבלתי נסבל.

ציון טריילר: לא מצחיק, שחקנים אהובים.
קהל יעד: ילדים עד כיתה ו'.

חלף עם הרוח

בניגוד למנהגי הפעם אני הולך לשבח סרט אימה. "Shutter" מבוסס כמיטב סרטי האימה המצליחים בשנים האחרונות על סרט יפני ומספר את סיפורו של צלם, אשר מגלה את תופעת הרוחות המצולמות. בניגוד לערפדים, לדוגמא, רוחות יכולות להיראות דרך עין המצלמה ולעיתים אפילו הן מעבירות דרכה מסר. בדרך כלל משהו בסגנון "אני הולכת להרוג את כולכם בלי יוצא מן הכלל".

הטריילר, שמתחיל בצורה בטוחה ביותר - איזכור של סרטים קודמים שהצליחו כמו "הטינה" ו"הצלצול" - ממשיך עם קריין שנשמע כמו קריין נשיונל ג'יאוגרפיק שמסביר על תופעת הטבע של הרוחות המצולמות. כמובן שההסבר מלווה בתמונות שכאלו. לאחר אינטרודוקציה קצרה, ממשיכים עם תמונות של אנשים שתועדו ליד רוחות וזמן קצר לאחר מכן נמצאו ללא רוח חיים.

ג'ושוע ג'קסון הוא הצלם שעוקב אחרי התופעה וחוקר אותה והטריילר מעלה את השאלה הפילוסופית: האם אנחנו צופים בהם או שהם בנו? למיטב הבנתי אנחנו צופים בהם וכמו שהוכיח הקהל הוא יצפה בהם שוב ושוב כל ימשיכו לייצר עבורו סרטי אימה פסבדו-מדעיים.

ציון טריילר: ערוך טוב ונראה עדיף על סרטים רבים מהז'אנר
קהל יעד: חיים ומתים כאחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully