וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטים של דוקאביב

שני פישר

4.2.2008 / 7:45

תריסר סרטים דוקומנטריים מתחרים בתחרות "דוקאביב" השנתית. חלקם מציגים נושאים פוליטים בוערים וחלקם סיפורים קטנים של בני מיעוטים ורכבי אספנות

פסטיבל "דוקאביב", שיתקיים בשנתו העשירית בתאריכים 3-12 באפריל 2008, הכריז על שניים עשר הסרטים המועמדים לקחת את פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב. הנושאים הבוערים: מלחמת לבנון השניה, חייהם של מיעוטים בארץ או תמונה מצהיבה של ארץ ישראל הישנה והטובה.

* "החיפושית" - תסריט, בימוי והפקה: ישי אוריין. אוריין קנה מכונית מסוג חיפושית שמלאו לה כמעט 40 שנה. במסגרת מלחמתו לא לוותר עליה הוא מביא סיפור מסע שמטרתו להציל את הענתיקה יקרה לליבו ולהתחקות אחר בעליו המקוריים. כמובן שבין לבין גם שזורים רגעים אנושיים, קומיים ומרגשים.

* "אדמה" - תסריט ובימוי: יפתח שבח, הפקה: מרק רוזנבאום ואיתי תמיר. סרט הומאז' לחקלאים ותיקים, שמלווה את מושב נהלל ומתמקד בשכבת החקלאים הותיקים, שמתמודדת עם קשיי תחזוק המשק המשפחתי ועם הקונפליקט הבן דורי.

* "אובססיה" - תסריט, בימוי והפקה: אוהד מילשטיין. כשם הסרט כן הוא, מבקש לבדוק את המושג אובססיה בנושאים ובביטויים שונים, מתוך ההנחה כי אובססיה היא ה-מחלה של המאה ה- 21.

* "באבא הכבשה יוצאת להביא אהבה לעולם" - תסריט, בימוי והפקה: גיל קרני. איתמר, בילדותו ילד מתבדל וחולמני, בונה בובה של כיבשה, שפותחת בפניו את ערוצי הכפר הגלובלי.

*"יידישע מאמא" - בימוי: פימה שליק וגנאדי קוצ'וק, הפקה: פימה שליק. סיפור אהבה של צעיר ממולדובה לצעירה אתיופית המתקבל בקושי רב בקרב אמו של הבחור.

* "כלות המדבר" - תסריט, בימוי והפקה: עדה אושפיז. סרט המתחקה אחר קולן של הנשים הבדוואיות, שבעליהן יכולים לשאת יותר מאשה אחת ללא הסכמתן, והקונפליקט הפנימי שמלווה אותן בין המסורת לקדמה.

* "מיתה משונה" - תסריט ובימוי: שחר מגן, הפקה: למה הפקות. פנינה שרון, פנינה גורן ופנינה רביץ מבקשות לבדוק האם נכונה השמועה שסבתן, שעל שמה הן נקראו, נרצחה בשנת 1921 כנקמה של חברי ניל"י.

* "המלחמה הראשונה שלי" – בימוי: יריב מוזר, הפקה: יריב מוזר - מוזר פילמס בע"מ ויעל פרלוב. מילואימניק שתיעד בוידאו את מלחמת לבנון השניה, מעמיד מול חבריו לנשק את תמונותיהם ומדובב אותם.

* "המלך לאטי הראשון" – תסריט ובימוי: אורי בר-און, הפקה: קובי צאיג ואורי בר-און. לאטי, בן לאם רוסיה ולאב מסנגל, גדל כישראלי לכל דבר אך מגלה שהוא צר למלוכה ארוכת שנים בסנגל. אביו מצפה ממנו להיות מלך שבר הסרר המונה מעל למיליון איש

* "הנערים מלבנון" - בימוי: אוהד אופז, הפקה: איתי קן-תור. סרט המגולל את חייהם של פייר ומסעוד, פליטי צד"ל, שהגיעו כנערים מלבנון לישראל ונאבקים להגשים את חלומותיהם בארץ.

* "שהידה" - תסריט ובימוי: נטלי אסולין, הפקה: טליה קלינהנדלר ואיילת אפרתי. הסרט מתעד את מסעה של הבמאית לתוך עולם האסירות הביטחוניות בכלא השרון, שכולן הורשעו בסיוע לביצוע פיגועים בישראל בדרך זו או אחרת. למרבה ההפתעה, בבית הסוהר הן מוצאות לראשונה מקום לביטוי עצמי.

* "שש קומות לגיהינום" – תסריט ובימוי: יונתן בן אפרת, הפקה: קלאודיה לוין -קלאודיוס פילמס. בצומת גהה, אחת הצמתים המרכזיות בגוש דן, חיים מתחת ליסודותיו של קניון נטוש מאות פועלים פלסטינים, צעירים ומבוגרים, במטרה לפרנס את משפחותיהם.

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully