וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' נגד א'

שני פישר

5.2.2008 / 11:31

מבקר הקולנוע פבלו אוטין הוזמן או הזמין את עצמו להיות חלק מועדת המבקרים בפסטיבל ברלין הקרוב? תלוי אם אתם שואלים אותו או את גידי אורשר

בתא מבקרי הקולנוע הישראלי התפלאו לגלות שפבלו אוטין, מבקר הקולנוע של עיתון "גלובס" ומתרגל ללימודי קולנוע באוניברסיטת תל אביב, יהיה חלק מועדה שתכריע איזה סרט מפסטיבל ברלין יקבל את "פרס המבקרים". יושב ראש תא המבקרים בישראל, גידי אורשר, לא הציע את מועמדותו של אוטין מטעמו או נתן את הסכמתו לעניין, כפי שמקובל. אוטין טוען כי אורשר לא שלח מועמד ישראלי עד הדד ליין שהוקצב ותא המבקרים הבינלאומי פנה אליו. אורשר, מצדו, מסרב להגיב על דברים אלו ורק אומר שאוטין הוא זה שיצר קשר עם תא המבקרים והציע את עצמו לשפוט בפסטיבל ברלין.

"פנו אלי ישירות מתא המבקרים הבינלאומי כיוון שהם מכירים אותי", מספר אוטין, "בדרך כלל תא המבקרים המקומי (שבראשו גידי אורשר) מציג מועמדים לפרס המבקרים, אלא שהפעם לא נשלח אף מועמד ישראלי לפני הדד ליין, ובגלל שנותר מקום בועדה פנו אלי והסכמתי בכבוד רב".

ולא ביקשת את אישורו של אורשר?
"לא הייתי צריך לבקש את אישורו. לא נשלחו מטעמו מועמדים לפני הדד ליין".

לפי גורמים בתעשיה, גידי אורשר שלח מכתב אלקטרוני בתפוצה רחבה המגנה את פעולתו של אוטין. אורשר מסר בתגובה "אין לי שום כוונה לדבר על זה. זה לא דבר חדש שיש מבקרים ישראליים בברלין. אני שפטתי שם פעמיים. במקרה זה אוטין יצר עמם קשר והתקבל. סחטיין מבחינתו".

האם אכן לא שלחת לברלין מועמדים מטעם תא המבקרים הישראלי לפני הדד ליין?
"לא רוצה להגיב על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully