וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסר מנוחה" ו"עץ לימון" זכו בפרסים בפסטיבל ברלין

שני פישר

16.2.2008 / 17:26

"חסר מנוחה", סרטו של עמוס קולק, זכה בפרס "איגוד בתי הקולנוע", ו"עץ לימון", בבימויו של ערן ריקליס קטף את פרס "חביב הקהל" במסגרת הפנורמה

גל ההצלחות של הקולנוע הישראלי בפסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם נמשך, והיום זכו שני סרטים ישראלים בפרסים בפסטיבל ברלין. "עץ לימון", סרטו של ערן ריקליס, קטף את פרס "חביב הקהל" במסגרת הפנורמה בברלין, ו"חסר מנוחה", בבימויו של עמוס קולק, זכה בפרס איגוד בתי הקולנוע (ART HOUSE).

הסרט "חסר מנוחה", קופרודוקציה ישראלית, קנדית, צרפתית ובלגית, בכיכובם של משה איבגי ורן דנקר, מספר את סיפורו של משה (איבגי), ישראלי שחי בניו יורק למעלה מ-20 שנה. בארץ היה משורר כושל, ובניו יורק הוא מתקיים מעסקים מזדמנים. חייו של משה מתהפכים יום אחד כשבנו צח (דנקר), אותו נטש לאחר לידתו, יוצר איתו קשר בעקבות מות אמו.

במרכז העלילה של סרטו החדש של ריקליס "עץ לימון" עומדות שתי נשים: סלמא, בעלת פרדס לימונים ומירה נבון, אשתו של השר לבטחון פנים ישראל נבון. שתיהן בודדות מאוד בחייהן ומה שמפריד ביניהן הוא פרדס הלימונים אחד.

שני הסרטים זכו לשבחים ממבקרי הקולנוע בפסטיבל. על "עץ לימון" כתב מבקר הקולנוע של "וראיטי" כי מדובר ב"סרט רב רבדים שמרוצף באירוניה, נדיבות, זעם ואופטימיות טהורה להנאת הצופים". מנהל פסטיבל ברלין, דיטר קוסליק, אמר כי הסרט "חסר מנוחה" הינו אחד הסרטים היפים בפסטיבל, וכי הסרט הביא אותו לידי בכי.

בהמשך היום נדע האם הסרט "חסר מנוחה", שהתקבל למסגרת היוקרתית ביותר בפסטיבל- התחרות הרשמית של פסטיבל ברלין, יזכה בפרסים נוספים בטקס הגדול שיתקיים הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully